1

شیخ اصلاحات پس از نقش‌آفرینی در فتنه به این نتیجه رسید که بازی در زمین براندازی هم قامت او نبوده و از نظر هویتی با او تعارض دارد!

سرویس سیاست مشرق- انتشار یک پیام تبلیغاتی با خط سیرانتخاباتی از سوی یکی از سران فتنه، بار دیگر خط انشقاق میان اصلاح‌طلبان را پررنگ کرد. در هفته‌های اخیر پس‌ازآنکه برخی چهره‌های شاخص جناح چپ و میانه در پیش ثبت‌نام انتخاباتی نام‌نویسی کردند میان دو طیف از اصلاح‌طلبان درگیری سیاسی پیش‌آمده است.

در یک‌سو چپ‌های ستادی قرار دارند که چشم‌انداز شکل‌گیری فراکسیونی از طیف میانه اعم از اصلاحات و اعتدال را در سر داشته و معتقدند که بروز اصلاح‌طلبی بدون مشارکت سیاسی امکان‌پذیر نخواهد بود، در آن‌سو اصلاح‌طلبان رادیکال یا همان فرقه اصلاح‌طلبان ساختاری قرار دارد که صندوق رأی را مردود دانسته و دوره آن را منقضی شده تلقی می‌کند، تقابل این دو طیف در این روزها دیدنی شده است.

مفسران سیاسی روابط میان اصلاح‌طلبان در جبهه اصلاحات را این‌گونه تحلیل می‌کنند که برخی اصلاح‌طلبان با چپ‌های ستادی همراهی کرده و اصلاحات صندوق محور را یگانه راه‌حل موجود می‌دانند، افرادی شاخص چون بهزاد نبوی و احزابی چون کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی در این بخش قرار می‌گیرند؛ سویه دوم اصلاح‌طلبانی هستند که روی خط تحریم قرار داشته و معتقد به «دیدبانی جامعه مدنی» در بیرون از دایره قدرت هستند، حزب اتحاد ملت؛ باقیمانده‌های دو گروهک منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب را باید از این قسم دانست.

چرا کروبی راهش را از موسوی و خاتمی جدا کرد؟ / فشار براندازان به «شیخ اصلاحات» بواسطه یکی از فرزندانش!

عکس/ اصلاح‌طلبان رادیکال در حال پوست‌اندازی هستند

در این طیف‌نگاری جایگاه سه شخصت اصلاح‌طلب خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی نیز قابل‌توجه است؛ در سال‌های اخیر بسیاری از اصلاح‌طلبان بر اساس مدل رفتاری این سه نفر جای خودشان در جبهه اصلاحات را تعیین کرده‌اند؛ هر سه این افراد در فتنه سال ۸۸ نقش قابل‌توجهی داشته و به‌مرور به محاق رفته‌اند، بااین‌وجود مواضع آن‌ها در موضع‌گیری اصلاح‌طلبان تا حدی بطور سنتی اثر دارد؛ هرچند که بر اساس آنالیز رفتاری جبهه اصلاحات توجه چپ‌ها به مواضع این سه فرد مراد و مریدی نبوده و بیشتر خاصیت نوستالژیک دارد.

در تقابل دو طیف اصلاح‌طلبان نوع اثرگذاری این سه شخصت اصلاح‌طلب قابل‌توجه است، مروری بر مواضع دو سال اخیر این افراد نشان می‌دهد که میرحسین موسوی به‌تدریج به دلیل بی‌توجهی اصلاح‌طلبان نسبت به مواضعش به‌مرور رادیکال‌تر شده و از خط اصلاح‌طلبی خارج و به‌سوی براندازان متمایل شده است، مواضع موسوی از فتنه بنزینی در سال ۹۸ به این‌سو حکایت از آن دارد که لیدر فتنه به‌تدریج از اصلاح‌طلبان جداشده و به براندازان به‌ویژه منافقین نزدیک شده است؛ آخرین بیانیه موسوی با آخرین اطلاعیه منافقین در اغتشاشات پاییزی در یک سطح قرار داشته گویی محتوای آن در یک اتاق فکری یکسان هماهنگ شده است.

چرا کروبی راهش را از موسوی و خاتمی جدا کرد؟ / فشار براندازان به «شیخ اصلاحات» بواسطه یکی از فرزندانش!

عکس/ اردشیر امیرارجمند سرپل منافقین در پاریس

وضعیت خاتمی اما متفاوت است؛ رئیس دولت اصلاحات در سال‌های اخیر وضعیت سینوسی داشته و گویی نمی‌تواند خودش را با یک گفتمان خاص سیاسی هماهنگ کند؛ انتشار بیانیه ۱۵ ماده‌ای که از سوی یکی از اصلاح‌طلبان ساختاری برای خاتمی نگارش شده بود نشان داد که او از گفتمان دوم خرداد عبور کرده اما برای پوشیدن لباس براندازی تردیدهای اساسی دارد، خاتمی این روزها ازلحاظ فکری به‌شدت پریشان بوده و نمی‌تواند قوه تشخیصی خود را به‌درستی مورداستفاده قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود که رئیس دولت اصلاحات به‌زودی دست به یک قمار سیاسی بزرگ خواهد زد!

اما وضعیت کروبی در این طیف‌نگاری قابل‌توجه‌تر است، شیخ اصلاحات پس از نقش‌آفرینی در فتنه آمریکایی به این نتیجه رسید که بازی در زمین براندازی هم قامت او نبوده و ازنظر هویتی با او تعارض دارد، این پشیمانی تا جایی بود که کروبی در سال ۸۸ تصمیم گرفته بود راه خود را از موسوی جدا کند، آن روزها برخی مشاورانش با تهدید مانع چنین تصمیمی شده و او را شیخ ساده‌لوح نامیدند، این سرکوب فکری باعث شد کروبی بیش از قبل لجوج شود.

اما کروبی به‌مرور راه خود را از موسوی جدا کرده و پس از مدتی سنت بیانیه‌های دو امضایی پس از فتنه به نقطه پایانی خود رسید؛ کروبی برای نشان دادن این فاصله در یک سخنرانی در منزل یکی از اعضای حزب کارگزاران اعلام کرد که باید اصل نظام محفوظ بماند، این جمله میان اصلاح‌طلبان به‌ویژه حواریون فرقه اصلاح‌طلبان ساختاری غوغایی به پا کرد تا جایی که محمدجواد اکبرین عضو ستاد موسوی که در پاریس جذب تشکیلات منافقین شده بود اعلام کرد که کروبی از اوضاع اطلاع نداشته و ساده‌لوحی برازنده او است. کروبی پس از اطلاع از مواضع اصلاح‌طلبان برانداز به‌مرور سعی کرد خط افتراق خود با آن‌ها را روشن‌تر کند، آخرین بیانیه او درباره انتخابات و انجام فعالیت حزبی در چهارچوب نظام را باید در همین تغییر فکری دوباره در شیخ اصلاحات ارزیابی کرد.

چرا کروبی راهش را از موسوی و خاتمی جدا کرد؟ / فشار براندازان به «شیخ اصلاحات» بواسطه یکی از فرزندانش!

عکس/ رای کروبی در انتخابات ۱۴۰۰ نقطه آغاز افتراق موسوی با کروبی و خاتمی

حامیان مهدی کروبی و برخی از اعضای حزب اعتماد ملی پس از پیام وی به کنگره این حزب، ضمن برجسته‌سازی این پیام تلاش کردند تا از شکاف میان دیدگاه‌های کروبی با خاتمی و موسوی و نیز معتقدان به اصلاحات ساختاری رونمایی کنند.

حامیان کروبی روش و منش مورد تأکید وی را مشی مبارزهٔ مسالمت‌آمیز و معطوف به اصلاحات پارلمانتاریستی در فضای سیاسی موجود ارزیابی کرده و معتقدند؛ شیخ مهدی کروبی روی اصول خودش که برآمده از چپ سنتی است پافشاری کرده و باوجود فشارهای از داخل و خارج (که توسط فرزندانش به او تحمیل می‌شود) روی خط اصلاحات مانده و تن به براندازی نخواهد داد. آن‌طور که خود اصلاح‌طلبان می‌گویند نگاه مهدی کروبی شرکت در انتخابات است اما فرزندش در پی تغییر موضع پدرش است.

چرا کروبی راهش را از موسوی و خاتمی جدا کرد؟ / فشار براندازان به «شیخ اصلاحات» بواسطه یکی از فرزندانش!

احمد زیدآبادی که سال ۸۸ در ستاد کروبی فعالیت داشته در یادداشتی درباره کروبی نوشته است:

این نوع بیانیه‌ها طبعاً به ذائقهٔ آن دسته از نیروهایی که از شیوهٔ اصلاح‌خواهی عبور کرده و خود را «برانداز» می‌نامند، شیرین نمی‌آید و از همین جهت، آن‌ها را یا به‌کلی نادیده می‌گیرند و یا از اساس رد می‌کنند. حرف این بخش از نیروها این است که فصلِ خط‌مشی مسالمت‌آمیز و معطوف به اصلاح امور به سر آمده و اینک «مردم» جلوتر از روشنفکران و رهبران احزاب حرکت می‌کنند. واقعیت این است که این نوع گزاره‌ها، بیش از آنکه ریشه در متن واقعیت‌های جامعهٔ ایران داشته باشد، متأثر از فضای هیجانیِ رسانه‌ای است که عمدتاً در خارج از مرزهای ایران جریان دارد!

حامیان کروبی همچنین با انتقاد از تعابیر مبهمی همچون اصلاحات ساختاری از تفاوت نگاه کروبی با این طیف سخن به میان آورده و تأکید می‌کنند که وی اشکال را در مجریان قانون اساسی و مسئولینی که وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند، می‌بیند. این افراد همچنین با اشاره به انتقادات کروبی طی سالیان گذشته تصریح می‌کنند که وی هیچ‌گاه موافق فاصله‌گیری از صندوق رأی و انتخابات نبوده به‌طوری‌که وی حتی در انتخابات ۱۴۰۰ ضمن حمایت از همتی بر مشارکت بر انتخابات نیز تأکید کرد.

غلامحسین کرباسچی در این زمینه به روزنامه هم‌میهن گفته است:

آقای کروبی همیشه تأکید داشتند که باید از راه‌های مسالمت‌آمیز تحول و تغییر و اصلاحات را ایجاد کنیم و به دنبال براندازی و به هم ریختن و ویرانگری کشور نیستیم. تعبیری که در این بیانیه نیز به آن اشاره‌شده است. در سال ۹۸ هم با همه اعتراضی که به دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای رد صلاحیت داشتند، اما درعین‌حال تعبیر ایشان همیشه این بوده که با صندوق رأی و انتخابات نباید فاصله بگیریم چراکه معتقد بودند اگر سازوکارهای اشتباهی داریم که انتخابات را ازنظر نظارت و اجرا تضعیف می‌کند و مردم را ناامید می‌کند، یا اینکه خودمان بخواهیم انتخابات را کنار بزنیم و در آن شرکت نکنیم، دیگر هیچ راهی برای مداخله مردم و نظارت مردم و حضور نمایندگان مردم نداریم.

چرا کروبی راهش را از موسوی و خاتمی جدا کرد؟ / فشار براندازان به «شیخ اصلاحات» بواسطه یکی از فرزندانش!

همچنین حامیان کروبی با اشاره به پیام کروبی به کنگره حزب اعتماد ملی بابیان اینکه وی هنوز معتقد است برخی ساختارها مانند «احزاب» در روند تغییر در جامعه و فضای فعلی کشور می‌تواند نقش اساسی و راهگشا داشته باشد، تصریح می‌کنند بر اساس این پیام مسیری که کروبی در نظر دارد و در این بیانیه ترسیم می‌کند، بیشتر ازآنچه خاتمی و موسوی گفته‌اند نزدیک به ساحت قدرت است و می‌توان گفت که نکاتی در این بیانیه وجود دارد که راه کروبی را از افرادی چون موسوی به‌روشنی جدا کرده است، به اعتقاد این دست افراد حالا نوبت خاتمی است که تصمیم بزرگ را بگیرد، خاتمی این روزها میان قمار براندازی یا عقلانیت سیاسی پارلمانی به شدت گرفتار است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    26 21
    چرا کروبی سقط نمیشه!!!؟؟
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      20 15
      خس و خاشاک ارزش سوزاندن ندارد
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      5 1
      فریب خوردن، اصلی ترین عامل گرفتاری ، بشر است،. سال 88 فریب خوردیم  ،، به دروغ،. و هوچی‌گری  در انتخابات سال 88، گفتند ، حق ميرحسين ضایع شده،. به بهانه همین دروغ،. سال 92 ، غرب گراها ،. رای آوردند،، 8 سال، همه چیز  معطل، فریب برجام شد،. و  در آخر،.  دلار 3 تومانی شد 30 تومان ،،   با 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و تورم 60 درصدی،. و تعطیلی 5 هزار کارگاه بزرگ تولیدی...
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      17 2
      شما هم اگر هر هفته توسط پزشک معاینه و چکاپ بشی . گوشت و ماهی و میوه خوب بخوری . استخر و سونا و جکوزی و ماساژ بری . هر ماه 200 _ 300 میلیون تومان مستمری به حسابت واریز بشه به اندازه کروبی عمر میکنی
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 7
      اولا که هیچ موقع برای کسی آرزوی مرگ نکن. دوما این ادبیات برای خودت خیلی رشته. سوما مشرق نباید این چنین کامنت‌هایی رو تایید کنه. چهارما از خداوند بزرگ برای آقای کروبی عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر داریم
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 6
      اولا که هیچ موقع برای کسی آرزوی مرگ نکن. دوما این ادبیات برای خودت خیلی رشته. سوما مشرق نباید این چنین کامنت‌هایی رو تایید کنه. چهارما از خداوند بزرگ برای آقای کروبی عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر داریم
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 3
      برای کروبی عمر طولانی با ذلت و بدبختی که منجر به زخم بستر و آلزایمر و خرفتی شود آرزومندم. انشاءالله با یزید و شمر و معاویه محشور شود
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    32 14
    دیگه دیر به اشتباه خودش پی برد
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      1 0
      شما خدایی؟؟
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      1 1
      این مواضع اخیر ایشان خودش یک قدم مثبت است
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    35 13
    تمام اینا از هاشمی کروبی موسوی وصدهانفر دیگه مزد خیانت به مردم ایران رو گرفتن و نوبت بقیه هم میرسه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      22 9
      اگر به پرونده انفجار در دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر درست رسیدگی میشد، هیچوقت شاهد خیانت های جریان اصلاح طلب و سازندگان انگلیسی نبودیم
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    45 23
    دیگه کسی گول این ترفند های انتخاباتی و این گونه مقاله ها رو نمی خوره . رای بی رای کروبی - موسوی کیلویی چنده
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      11 6
      هرکی به اندازه شعورش زندگی میکنه.
    • سید IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      11 4
      اگر اصلاح طلبان تهوع آور به این جمع بندی برسند که انتخابات را تحریم کنند، ملت باید سپاسگزار خداوند متعال نسبت به این موهبت الاهی باشند که شرّ یک نحله ضاله به این وسیله از قوای مقننه و مجریه کشور رفع و دست شان کوتاه می شود !!!
    • ایرانی واداده بیکار IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 2
      اون هم وطن ما که می گوید اگر اصلاح طلب ها از انتخابات کنار بکشند موهبت الهی است و...! راست می گوید (!) اصلاح طلب و اصول گرا و یا اصلا همه جمعیت ۸۵ میلیونی ایران ؛ چه در انتخابات شرکت داشته باشند و چه جملگی تحریم نمایند ؛ چه مشارکت حداکثری باشد چه نباشد .به هر حال یک نفر برای مردم تراشیده شده و کسوت ریاست جمهوری بر قامت وی پوشیده می گردد!!!. ... روز از نو ؛
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      3 1
      تو رو خدا بیا رای بده خخخخخخ همونطور که ریاست جمهوری رای ندادید ریس جمهور انتخاب نشد اینبار نماینده مجلس هم انتخاب نمیشه خخخخخ
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    28 1
    همشون ته یک کرباسن
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      10 0
      جالبه، یعنی همشون مثل کرباسچی اند
    • ایرانی واداده بیکار IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      3 0
      دقیقا. همه شان مثل کرباسچی و حتی بد تر از او می باشند .!!! پس لعنت ابدی خداوند بر آنها باد .
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    8 4
    سال ها بود به دنبال یک همچین مطلب روشنگرانه بودم به عنوان کسی خودش را سرباز کوچک نظام می داند شناختم از فضای سیاسی معطوف به نکات اشاره شده در این تحلیل بسیار قلیل بود و شاید بسیاری دیگر هم همچون بنده که از طریق اخبار سایت ها دنبال می کنند، همین نظر را داشته باشند به هر حال مطلب بسیار خوب و روشنگرانه بود و استفاده کردیم، همچنان منتظر مطالب و تحلیل های بیشتر در این باره از مشرق عزیز می مانیم. سپاس. سایه ولایت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) بر ایران و امت اسلامی مستدام باد ان شا الله.
    • ایرانی واداده بیکار IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      ها ! اینه ! چقدر خوش به حال سانسورچی شد !!! یک کم آهسته تر
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    8 0
    خدا رحمتش کند و عاقبت به خیر شود. ان همه سابقه کجا؟ و منافقین و خللافکاران مشهور کجا؟
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    10 0
    چرا فتنه گرای روحانی نما خلع لباس روحانیت نمیشن؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    14 0
    با سلام خواهشمند است در مورد تعطیلی های بی رویه مجلس شورای اسلامی مطلبی بنویسید این همه لایحه روی زمین مانده این برادرا و خواهرا در هفته سه روز اونم از ساعت 8 تا 12 میان و جلسه صحن دارند. اینها تابستون امسال کمتر از نصف تابستان تو مجلس بودند. ما رای میدیم، رای ما امانت است دارند خیانت در امانت می کنند، باید کجا شکایت کرد ازشون؟ آخه این چه وضع مملکت داری است؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 13
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات را تایید کردند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 1
      اولا که همچین چیزی رو از کجا آوردی شما؟ دوما هم نتایج دو انتخابات ریاست جمهوری بعدی و چیزی که در جامعه دیدیم، مشخص َد که انتخابات سال ۸۸ کاملا بحث برانگیز بوده
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      تلویزیون خیلی کوتاه اشاره کرد به نقل از صدای امریکا
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    8 7
    وای خدا مردم ازعکس کواکبییان روی ویترین خونش جماعت توخالی ،مستکبر ،غرب پرست
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    8 9
    خدایا چه خل وچل های شدند لیدر اصلاح طلبی ، یه عده هفت خط این بی سوادها رو کوک میکنند میفرستند جلو به اسم دموکراسی رای مردم رو جمع میکنند بعد این ها رو سوار میشوند و تمام منافع اقتصادی رو به جیب میزنند و نتیجه میشود این اوضاعی که می بینید تمام کارخانجات رو صاحب شدند و یا ورشکسته کردند و زمینهاشو رو فروختند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 16
    چرا یاران انقلاب دیر به این مهم پی بردن که قانون اساسی از اول اشتباهات زیادی داشته و امروز به این نتیجه رسیده اند که دو باره از نو قانون همه گیر داشته باشند که از هر گونه تبعیض مبرا باشد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    16 0
    مرگ بر منافق ، چه تیرانا چه تهران
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    10 1
    کروبی همیشه راهش با بقیه فرق داشته
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      اصلا کروبی حرف زدن بلده که راهش فرق داشته باشه، چماها چقدر پخمه و بی سواد هستید که کروبی جزو رهبران تون به حساب میاد
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    25 0
    کروبی مانند موسوی و خاتمی جایگاه نصف و نیمه مردمی هم نداشت. متوجه شد که در خط انقلاب و نظام که بوده بیشتر ارزش و هویت داشته است و به همین دلیل قصد دارد به گذشته خود برگردد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    10 3
    اصلاحات = کثافات
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 1
      زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    8 0
    همه حتی خود این افراد و ایادیشان نیک میدانند که نظر و انتخاب واقعی مردم کدام خدمتگزار است.
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    شما را به جان مادر تان قسم می دهیم که ول کنید این بازی موش و گربه را ؛ ایران ملک پدری شما نیست که بین خودتان تقسیم کرده اید . به فکر معیشت مردم باشید .
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      👍👌🙌
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    از کشف حجاب رویا نونهالی هم چه خبر؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    با این اتفاقات،، برای همه ثابت شد، این اپوزیسیون، درب و داغون ،. از خانه سالمندان آلبانی ،. تا ، سلطنت طلبان ، کلاهبردار ،. تا، تجزیه طلبان کوموله و تا سلبریتیهای غربگدا .، حتی ، عرضه براندازی،.در یک روستای متروکه را هم ندارند
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    باز انتخابات شد،. سرو کله،. اصلاح طلبان،. پیدا شد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 0
    همه این ها را فراموش کنید ، قیمت خونه چند شده ، اجاره خونه چقدر رفته بالا ، ایا ماشین دیگه میشه خرید ، تورم سال دیگه چکار میکنه با مردم بیچاره ؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    متاسفانه پرورش گاو و گوسفند را برای مردم غیر اقتصادی کرده و قیمت ها را هلدینگ های دولتی و خصوصی افزایش داده اند و مردم را به پرورش سوسک و حلزون و حشره تشویق می کنید خیلی ممنون
  • CA ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 0
    چرا عکس این جنایتکاران رو پخش می کنین
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    تاریخ تکراراست وتکرار.میخونیم که چی بشه اگردرس نگیریم؟شیخ، داستان عبدالله بن عمرسعدوعبدالله بن زبیررونخونده؟بچه هاش شدن داستان همین دو
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 0
    مثل ابو موسی اشعری میمونه،فقط هارت و پورت میکنه
  • محمد رحیمی کهکی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    عکس کواکبیان بالا سرش خیلی با نمکه
  • بهمن IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 2
    زنده باد کروبی
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 0
    شیخ روباهان نقشه ی جدید دارد
  • جاوید IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 3
    درود بر کروبی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    با حقیقت خیلی فاصله داره راه میرحسین و کروبی هیچ وقت از هم جدا نبوده
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    آخه ملت توی چه انتخاباتی شرکت کنند
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    باید رای ندیم تا تکلیف مشخص بشه.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    افساد طلب بهتر است برود اکراین چون تیک تاک های چچنی انتظار انها را می کشند تا جهان اسلام را از شر انها نجات دهند زنده باد عالیجناب پوتین
  • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    شعار مردم حزب الله ایران در قیام ملی اربعین امام حسين عليه السلام در سال ۱۴۰۲" مرگ بر سرمایه دار ظالم"
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    قبر این بزرگواران واقعن دیدنی کی میشه بریم سر مزار عالیجنابان ی فاتحه ای بخونیم معلوم نیست حضرت نوح مثل اینا عمر می‌کرد یا اینا مثل حضرت نوح عجب گرفتاری شدیما....
  • ش. AE ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    هر چه ضربه میخوریم از آقا زاده ها هست خواهشا انتشار بده
  • امیر IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر روزی خاتمی بیاد وسط ماجرا و علیه حکومت فراخوان حضور در خیابان بده مثل همون تکرار سال ۹۶ غوغا به پا میکنه ولی اگر برای انتخابات فراخوان بده همون ۲ میلیون همتی هم دیگه رأی نمیدن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    لعنتی اصلا" تکان نخورده!
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    مگر کروبی و میر یزید راه هم دارند؟ چون از اول در بیراهه می رفتند. ضمنا اینکه چیزی به نام اصلاح طلب وجود ندارد، اینها قدرت طلب لائیک منافق هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس