1

پروژه جدید از سوی اصلاح‌طلبان آن‌قدر جذابیت دارد که برخی سیاست‌مداران شکست خورده چون حسن روحانی و طیف اعتدال‌گرایان نیز جذب آن جذب‌شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- پاییز سال ۸۸ بعدازآنکه برخی از هواداران فتنه سبز در خیابان شعار عبور از جمهوری اسلامی به‌سوی جمهوری ایرانی را سر داده و آن را به‌عنوان مانیفست جریان براندازی مطرح می‌کنند، برخی از اعضای گروهک غیرقانونی نهضت آزادی؛ تعدادی از ملی‌مذهبی‌ها و نیز نمایندگانی از ستاد موسوی و کروبی در منزل محمد بسته‌نگار(از فعالان ضدانقلاب) جمع شده تا سناریوهای عبور از جمهوری اسلامی را موردبررسی قرار بدهند. در این نشست طولانی که با حضور قابل‌توجه ضدانقلاب داخلی تشکیل‌شده بود، یکی از حاضران در جلسه استقبال از شعارهای جدید در فتنه را مصداق بیانیه انقلابی خوانده و عنوان می‌کند که زمان آن فرارسیدهاست که در برابر نظام یک حرکت قاطع انجام شود؛ این فرد تعبیر کرده بود که وقت آن رسیده تا جریان اصلاح‌طلبی یا رومی روم باشد و یا زنگی زنگ!

این سخنان تند با استقبال تعداد زیادی از حاضران در این پلنوم سیاسی روبرو شده و برخی اعلام می‌کنند که لازم است موسوی و کروبی یک بیانیه مشترک داده و با تائید حرکت فتنه به‌سوی جمهوری ایرانی عبور از اسلامی بودن نظام را اعلام کنند. اما این پیشنهاد با مخالفت جدی عزت‌الله سحابی روبه‌رو می‌شود. رئیس گروهک آمریکایی ملی- مذهبی‌ها رو به حاضران می‌گوید که جنبش سبز(فتنه) هنوز به مرحله بلوغ خود نرسیده و به‌جز برخی طبقات متوسط شهری در تهران هیچ پایگاه اجتماعی خاصی ندارد، سحابی با ارائه یک تحلیل طبقاتی- مارکسیستی از آشوب‌ها ادعا می‌کند که تا زمانی که اغتشاشات با طیف خاکستری پیوند نخورد، طوفان به پا نخواهد کرد. عضو سابق گروهک نهضت آزادی با یادآوری شورش‌هایی دوران هاشمی در اسلام‌شهر و ارام توضیح می‌دهد که تنها مسیر عبور از نظام آشوب اقتصادی است.

پشت پرده جنگ ارزی پس از پایان ۱۰۰ روز اغتشاشات/ چرا چپ‌های رادیکال در خیابان دلاربازی می‌کنند؟

استقبال چپ‌ها از دلار تلگرامی چه معنایی دارد؟

این روزها اصلاح‌طلبان رادیکال که در اغتشاشات اخیر نقش ستادی داشتند، برای داغ کردن شورش اقتصادی به‌شدت فعال‌شده‌اند، پس از عدم استقبال طیف خاکستری از دو بیانیه براندازانه موسوی و به تبع آن خاتمی، چپ‌های ستادی از فرصت تلاطم‌های ارزی نهایت استفاده را کرده و به دلار تلگرامی دامن می‌زنند. این تحرکات عجیب از سوی اصلاح‌طلبان نشان از آن دارد که این گروه سیاسی با ارزیابی طبقاتی از شکست اغتشاشات مهسا سعی دارد نیروی بیشتر با پتانسیل بالاتر به خط آشوب اضافه کند.

برای ارزیابی رفتار اصلاح‌طلبان بررسی عملکرد آن‌ها در دو ماه اخیر از اهمیت بالایی برخوردار است، چپ‌ها پس از گیجی اولیه در مواجهه با آشوب‌های شبکه سازمان سیا در برخی محلات به مرور برای خود یک جایگاه تحلیلی تعریف کرده‌اند، بیانیه براندازانه میرحسین موسوی که رسماً عبور از نظام جمهوری اسلامی را کلید زد و در ادامه بیانیه‌های مشترکی که چهره‌های تندرو جریان اصلاحات در حمایت از سناریو عبور از جمهوری اسلامی را می‌توان در راستای ایجاد فضای ادامه تنش تحلیل کرد. البته اصلاح‌طلبان سعی کردند در طراحی جنگ جدید با نظام جانب احتیاط را رعایت کرده و یک طیف نقش پلیس خوب و طیفی دیگر نقش پلیس بد را بازی کنند.

این سناریو که با استقبال و پشتیبانی گسترده رسانه‌های معاند طرح و دنبال می‌شد، از رو درست یک روز پس از بیانیه موسوی محمد خاتمی با ادبیاتی دیگر اما با همان جهت‌گیری به ساختارهای جمهوری اسلامی حمله کرد خاتمی با تأکید بر اینکه امکانات و توانی که حکومت دارد براندازی (مکانیکی) را غیرممکن ساخته روش اصلاحاتی مرسوم را مسدود ارزیابی کرد که به‌زعم او به صخره ستبر بن‌بست برخورد کرده است.

خاتمی برخلاف موسوی اصلاحات مدنظر خود را منوط به تغییر و اصلاح قانون اساسی ندانست و درعین‌حال تأکید کرد که اصلاحات با بازگشت به روح قانون اساسی موجود قابل حصول است هرچند خاتمی در زمینهٔ موضوع تغییر قانون اساسی موسوی را همراهی نکرد اما روح حاکم بر بیانیه‌های وی القاکننده ناامیدی در تمام شئون و تاریک تصویر کردن آینده کشور بود موضوعی که گویی همسو با بیانیه براندازانه موسوی از یک اتاق فکر سرچشمه می‌گیرد.

نکته جالب‌توجه آن‌که بعد از بیانیه اخیر میرحسین موسوی برای زیرسوال بردن و درنوردیدن حدود سیاسی رسمی و طرح تغییر قانون اساسی و در ادامه تأکید خاتمی بر فعالیت در چارچوب قانون اساسی فعلی، جبهه اصلاحات بعد از چند روز سکوت بیانیه‌ای منتشر می‌کند که ضمن همپوشانی با هر دو بیانیه موسوی و خاتمی نظام را به از دست رفتن فرصت‌ها تهدید می‌کند.

جبهه اصلاحات از یک‌سو بی‌اعتنایی حاکمیت به قانون و رای مردم را موجب تغییر رویکرد موسوی از اجرای بدون تنازل قانون اساسی در سال ۸۸ به اصلاح / تغییر قانون اساسی در شرایط فعلی معرفی می‌کند و از سوی دیگر با تائید مواضع اخیر خاتمی می‌نویسد با خاتمی همراه باشیم جبهه اصلاحات که در این بیانیه در نقش تعدیل گرو ناجی ظاهرشده به‌نوعی موضع رادیکال موسوی را ناشی از عملکرد حاکمیت دانسته و از طرفی با تعدیل موضع خاتمی در مسدود بودن راه اصلاح‌طلبی مرسوم از اینکه در آینده زمینه برای کنش سیاسی جریان اصلاحات فراهم شود ابراز امیدواری کرده و می‌نویسد: هرچند صخره‌ای ستبر در مسیر اصلاح‌جویی ملت قرارگرفته که منطقاً باید این راه را مسدود بدانیم اما ایمان دینی به قدرت خداوند و کارسازی زمان و صبر و استقامت مردم ما را همچنان به گشوده شدن راهی به‌سوی آینده بهتر از دل همین صخره یا ورای آن امیدوار نگاه می‌دارد روی دیگر بیانیه جبهه اصلاحات تهدید نظام به براندازی توسط مردم بود چنانکه مدعی می‌شود فرصت برای تحقق راهکارهای خاتمی نامحدود نیست و در صورت بی‌توجهی به پیشنهادهای خاتمی و عدم تغییرات بنیادین پنجره‌های فرصت عمل پیش پای ملت نیز گشوده خواهد شد و در پایان نیز آورده است ملت برای بهره‌گیری از آن‌ها خود را آماده کرده و آماده بماند!

چپ‌های رادیکال به‌خوبی می‌دانستند که جبهه اصلاحات همچنان زیر آوار ناکارآمدی ۸ ساله روحانی دفن شده و تنها راه خروج از زیر این بار سنگین زدن به سیم آخر است! ازاین‌رو موسوی، خاتمی و جبهه اصلاحات با تعریف سه رینگ مجزا اما هم محیط با یکدیگر سعی کردند فضای اغتشاشات را آغشته به خود کنند. این پیوستگی با اغتشاشات نیاز با کاتالیزوری دارد که جنگ ارزی موجود فرصت آن را فراهم کرده است.

اصلاح‌طلبان همان‌طور که در سال ۹۷ با دلار بازی دولتی سعی داشتند آشوب‌های دی سال ۹۶ را زنده نگه‌دارند، این بار نیز سعی دارند با اثرگذاری روی شبکه صرافی در خارج از کشور اغتشاشات را چون آتش زیر خاکستر حفظ کرده و به آن دامن بزند، این طراحی عملیاتی از سوی چپ‌ها در داخل موبه‌مو توسط گروهک منافقین در خارج از کشور در حال اجراشدن است! بر اساس مانیفست جدیدی که محمد خاتمی برای آینده جبهه اصلاحات تعریف می‌کند هر شخص و رویکرد اعتراضی علیه حاکمیت در چارچوب گفتمان اصلاح‌طلبی می‌گنجد تا به گفته او این جزیره‌های جدا از هم به هم پیوند بخورند.

پشت پرده جنگ ارزی پس از پایان ۱۰۰ روز اغتشاشات/ چرا چپ‌های رادیکال در خیابان دلاربازی می‌کنند؟

پشت پرده جنگ ارزی پس از پایان ۱۰۰ روز اغتشاشات/ چرا چپ‌های رادیکال در خیابان دلاربازی می‌کنند؟

هدف راهبردی جریان اصلاحات از اجرای این سناریو ۶ محور مهم دارد:

۱- تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه و کاهش اختیارات آن از طریق زیر سال برد مشروعیت و مقبولیت آن

۲-تضعیف نهادها و ساختارهای حاکمیتی شورای نگهبان، سپاه

۳-تحت‌فشار قرار دادن حاکمیت برای بازگشت جریان اصلاحات به قدرت با نمایندگی مطالبات اقشار مختلف جامعه / جامعه‌محوری

۴- شکست پروژه یکدست‌سازی قدرت در افکار عمومی عدم موفقیت دولت و مجلس انقلابی به‌عنوان نماد جریان اصولگرایی/ این همانی دولت و حاکمیت

۵-تغییر قانون اساسی بعد از بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت

۶- احیای پایگاه جریان اصلاحات برای عملیاتی سازی اهداف فوق است.

پشت پرده جنگ ارزی پس از پایان ۱۰۰ روز اغتشاشات/ چرا چپ‌های رادیکال در خیابان دلاربازی می‌کنند؟

حسن روحانی سال ۹۷ در سفر به نیویورک باخانم لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول دیدار کرده و مدتی بعد قیمت بنزین را سه برابر کرد!

پروژه جدید از سوی اصلاح‌طلبان آن‌قدر جذابیت دارد که برخی سیاست‌مداران شکست خورده چون حسن روحانی و طیف اعتدال‌گرایان نیز جذب آن جذب‌شده‌اند. تکاپوی روحانی برای قبض کردن قدرت با تعریف کلیدواژه‌های جدید باهدف سفیدسازی معنای خاصی دارد، با این تفاوت که طیف میانه رو انتخابات آتی را نشانه رفته و چپ‌ها در منتهی الیه نمودار سیاسی روی اسب براندازی شرط‌بندی کرده است، این بازی میان عوامل داخلی و خارجی اغتشاشات مخرج مشترک یکسانی دارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حمید IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    15 32
    اصلاح طلبان، چپها ،حسن روحانی،اغتشاش گران همه هستند بجز د ولت فعلی که‌ هیچ نقشي در تورم و گراني و افزايش نرخ ارز نداره!
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      9 1
      نا بلدی و نا کارآمدی مسئولان و متولیان و عدم برنامه مشخص و پیگیری از سوی مسئول بالاتر در هر کجا و بخشی موجب شده دهه ها فرصت سوزی کنیم و عوض گیر به دیگران دادن خود راه درست برگزینیم و مدار را بر اصول درست و اساسی و حرفه ای قرار داده و پیش ببریم . افراد بر اساس سلیقه و کمتر حرفه ای و متعهد و متخصص گمارده شده و عقب بمانیم . عین آدم نابینا و نابلد که خوراکش تامین شده رفتار کرده ایم و خسارات هنگفتی متحمل شده ایم . آیا وقت آن نرسیده بخود آمده و با چشم بصیرت بخود و دنیای اطرافمان بیاندازیم و روال امورمان را بر اساس برنامه ریزی محاسبه شده و شونده از صدر تا ذیل که دنیا واقعا متوجه توجه ما به دیدن خطاهای گذشته و عزم مان برای اجرای امور درست است شود بلکه از سرگشتگی و روزی به شب رساندن و بدون قدم اساسی بجلو برداشتن و از فرصت های خدادادی و ویژه کشورمان بهره کافی بردن نسبت به امور داخلی و خارجی خود به در آئیم
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      9 3
      اصلاح طلب ها کور خوندن مثل منافقا به زباله دان تاریخ رفتن دست و پا زدن بیشتر اونها رو بیشتر توی منجلاب میبره
    • FR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      7 1
      افزایش دلار کار دژمن هست
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      6 2
      اصلاح طلبان در دولت روحانی قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      4 1
      حسن روحانی که دلار رو ۱۰ برابر کرد تا سال هشتم احمدی نژاد را مقصر اعلام میکرد. پس هنوز ۶سال مونده که تقصیر روحانی‌ باشم
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 3
      آشوبگران پاییز امسال نه تنها توافق را از دسترس خارج کردند بلکه از مهر تاکنون قریب به 800 عنوان تحریم امریکا و انگلیس و کانادا و فرانسه و آلمان و استرالیا را برای ایران به ارمغان آوردند و باعث افزایش نرخ دلار شدند.
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 3
      نادونها بنزین که سه قوه گرون کرد اینکه دیگه تابلو شد وهمه فهمیدن.هههههه
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      3 4
      قیمت ارز قبل از شروع فتنه ای که به اسم مهسا امینی شروع شد 31,600 بود، تورم هم کاهشی شده بود، تورم حدود 60 درصدی به حدود 40 درصد کاهش پیدا کرده بود، که با شروع فتنه و افزایش قیمت ارز، دوباره افزایش پیدا کرد.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      0 0
      دولت فعلی مگه چه ربطی به خاندان خلافت بعل و سامری و حرمسرای هارون داره، هیچی ، کاملا بیربطه ، بقیه اونها همه مرتبطن به شجر خلافت ابلیس و سامری (هارون، آئران، Aaron, آریان، ایران) اشغالگران مصر و روم و عربستان و پرشیا و هندوستان و اروپا و آمریکا (جهانخواران خیلی رازآلود) رازشون همین بود. خیلی هم شفاف بود، از اول تا آخر داستان خلافت جهانی خودشون را هم فیلم ساختن. همش هست، برو ببین. (تمامی فیلمهای پرخرج قدیمی: تاریخ مصور خاندانهای خلافت جهانیست :)
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    4 11
    آقاجان به مردم جنگ قدرت چه ربطی داره
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    21 1
    بازگشت اسحاق جهانگیری !!جک آخر سال جالبی است !!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    15 13
    الان که روحانی 3ساله نیست مجلس هم 3ساله عوض شده بازرئیسی جندتاپروژه وماهواره برافتتاح کردولی مجلس چی هیچ کاری نکرده حتی شعارهایش درمبارزه بااشرافیت وشفافیت
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    13 1
    والعاقبه للمتقین ....روحانی چه کردی که حالا میخواهی ادامش بدی ؟
  • سعید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    8 6
    کم آسمون و ریسمون بباف..پشت پرده که کاملا مشخصه..
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 30
    اصلاح طلب ها یکی از مهمترین بخش های نظام جمهوری اسلامی هستن ...
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      24 1
      اصلاح طلب ها یکی از مهمترین دشمن های نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران هستن ...
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      31 7
      بله هست ن
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      14 2
      اصلاحیون خوب و بد ندارند همه مفسد اختلاسگر هر چه دورتر باشند برای ایران بهتره
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      10 2
      همان کسانی که در فتنه 77 و 88 نقش مستقیم داشتند و در فتنه ها و آشوب های 96 و 98 و ایضا 1401 نقشه غیر مستقیم یا آتش بیار معرکه داشتند، اینها "یکی از مهمترین بخش های نظام جمهوری اسلامی هستن"؟ همون هایی که دولت روحانی، ناکارامد ترین دولت بعد از انقلاب رو به کشور تحمیل کردند؟ همون دولتی تا سالها باید تاوان بعضی از عملکردهاش رو پس بدیم؟ مطمئن نیستم از ایران باشی، شاید از آلبانی هستی، عمدا اینجور متن های شاذ و غیر عادی می نویسید تا مردم رو به جون هم بندازید. اگر این طوره، وای بر آخرت تون، هیزم آتش جهنم هستید.
    • :) IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      1 1
      آورین، تحلیل درست همینه!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    7 9
    دلارهمیشه رفته بالا چه زمان جنگ چه سازندگی چه خاتمی چه احمدی چه روحانی وچه رییسی چه باتلگرام چه بدون تلگرام!شایدکوتاه مدت ناشی ازجوروانی وهیجانات باشداما حرکت کلی دلارناشی ازواقعیت های اقتصادی است ...ارزخارج ولی ارزی واردنمی شود!نرخ سودرونیزافزایش نمی دید!
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 1
      قیمت ارز قبل از فتنه اخیر حدود 31 تومن بود، بعد از اون چقدر؟ و این همه فقط ظرف سه چهار ماه، طبق کدوم واقعیت اقتصادی ظرف سه چهار ماه فقط سه چهار ماه، حدود یک سوم از ارزش پول ملی یک کشور از بین میره؟ طبق کدوم علت اقتصادی؟ برادر خوبم، باز هم فکر می کنی علت افزایش قیمت ارز توی روزهای اخیر به دلیل مسائل اقتصادیه؟
  • احمد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    26 5
    اصلاح طلب ها طاقت مخالف را ندارند وخفه اش می کنند همانطور که زمان روحانی کردند وهمه را نفسان رابریده بودند
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      7 9
      و چقدر اصولگرایان مخالف نواز هستند و اجازه نفس کشیدن را به مردم می دهند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 3
    گردن نمیگیرین؟
  • سید IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    24 3
    به فضل و لطف پروردگار فرقه تهوع آور اصلاح طلبان چنان مضمحل شده است که ملت ایران برای ده ها سال از شرّ وجودشان آسوده شده باشد! دلیل آن هم این که اگر این نحله هنوز می توانست کاری برای اربابان بکند، غربی ها در اغتشاشات و فتنه اخیر این گروهک های منفور از سوی ملت مانند سلطنت طلبان و منافقان و تجزیه طلبان را به میدان نمی آوردند!!!
  • شاکی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 0
    عکس کاملا تصویر مات و مبهوت شدن خرگوش در مقابل مار رو تداعی می‌کنه . عجب عکسی
  • سعید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 1
    این همان سناریوی است که در انتهای دولت دهم برای جلوگیری از اجرای توافق بین ایران و غرب به کار بستند . آشفتگی بازار سکه و طلا و ارز هر زمان که احساس شود جهشی بلند در عرصه اقتصاد کشور انجام خواهد پذیرفت ، اینان وارد معرکه می شوند و با تمامی توان از ثبت این افتخار به نام دیگری جلوگیری می کنند تا همچنان به حیات سیاسی کثیف خود ادامه دهند .
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    12 2
    فریدون سبز میدون هنوز هچی نشده میپره تو میدون -- نوکران غرب همیشه در توهم خواهند ماند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    1 0
    مردم بدانید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    14 3
    شهید مطهری فرمودند. امپریالیسم و کمونیسم دو لبه یک قیچی هستند هرچند مخالف هم باز می شوند ولی یک هدف و بریدن یک شیئی را دارند. متاسفانه اینها شیفته غرب و لیبرالیسم هستند بدنبال انسجام کلیه جریانات ضد ایران و ضد انقلاب هستند.کما اینکه برخی از این به اصطلاح اصلاح طلبان اکنون در اروپا و امریکا هستند.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    33 2
    جمهوری اسلامی یک محاکمه و مجازات حسن روحانی به مردمش بدهکار است که اگر این کار را انجام می داد نه دلار امروز این قیمت را داشت نه‌ وضعیت اقتصاد و معیشت مردم اینجوری بازیچه دستان کثیف سرمایه های اسرائیل در ایران بود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    4 9
    راهش اینه که اجازه دهید نسل جوان احزاب جدید تعریف کنند و میان خودشان چند حزب برتر نمایندگی افکار و اقشار گوناگون را برعهده گیرند
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      2 3
      خوب برن تعریف کنن! راه باز جاده دراز!!
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    49 2
    روحانی بعد دیدار رییس صندوق ببین المللی پول آمد بنزین را سه برابر کرد و پس از دیدار نخست وزیر ژاپن وبازگشت به ایران حاج قاسم توسط آمریکا ترور شد پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 1
    مطلب دیروز آقای محمد ایمانی در اینجا بجا بود . کاش شبکه ای از اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط دارای امکانات قانونی و اطلاعاتی برای برخورد با شبکه های فساد و برانداز همکار و همراه با دشمن ساماندهی و مشغول بکار میشد آقای ایمانی حداقل بعنوان ناظر و فردی واجد شرایط و ذیصلاح و دارای قدرت لازم مانند سردار نقدی بعنوان مدیر منصوب و با همراهی ملی لانه های عنکبوتی را بر سرشان خراب و ملت و کشور را از شر آنها پاکسازی نمایند چون نشان داده شده صبوری و پند و اندرز کارساز نبوده بلکه آنان را برای ادامه و شدت اعمال پلید خود تا مرحله کارد به استخوان مردم ، احساسی برای برد داده است . مردم نیازمند عمل کارساز هستند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    8 1
    متاسفانه مسئولان فاقد قاطعبت هستند
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 1
    راه حل ساده است. دولت مقلد دلار تلگرامی نباشه :) قیمت همه نوع دلار رو کم کنه روی ۲۰ هزار تومن. کی میخواد بگه نه.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 1
    اینها از بیکفایتی مسئولین اجرایی و نظهررتی و برخورد کننده هست دشمن کارش دشمنیه اما داخلیهای بیکفایت ناشایست و رانتی
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 1
    اگه که این طور است خاک بر سر بی عرضه تان کنن که نمی تونید دلالاها رو جمع کنید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 1
    آقا، گل به خودی نزنید ، در برنامه جراحی اقتصادی دولت فعلی تغییر و شناور سازی نرخ بنزین ، هم بخشی از پازل های تکمیل کننده است ، که باید قیمتش شناور شود ، وقتی صنعتی شدن و پیشرفت و قطبی از جهان چند قطبی شدن را در ذهن می پرورانیم، باید اقتصاد یارانه ی بنزینی را هم باید کنار بگذاریم ، که هیچ مزیتی جز حفظ زورکی طبقه لومپن‌پرولتاریا و قاچاق و تامین سوخت رایگان برای همسایگان ... ندارد. یا اینکه همین طور ادامه بدهیم، تا پترو دلار آمریکا بعد از یک جنگ جهانی جدید و برتون وودی دیگر با یوان و روبل دیجیتال و... عوض بشه...
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 5
    آره بندازید گردن همدیگه
  • فرهاد محسنی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    8 1
    خداروشکر مردم ایران حافظ نظام هستند و به هیچ جریان معاندی چ خارجی چه داخلی اجازه آسیب زدن به حکومت خودشونو نمیدن.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    یعنی‌الان‌منتظر‌دلار‌۲۸‌تومانی‌باشیم‌
  • ح ت IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    14 0
    جالبترین نکته در مورد بخش نظرات برخی رسانه‌های چپ این مورد هست که تندترین انتقادات و گاهی بی‌سندترین ادعاها رو در نظرات تایید می‌کنه ولی جمله «مردمی که تاریخ را به درستی ندانند؛ مجدد تجربه می‌کنند» رو تایید نمی‌کنند. این تجربه عینی بنده است. بیدار باشید و فریب بازی رسانه رو نخورید. دلار 5 تومان به 18 تومان در 96-97 و دلار 11 به 33 تومان در سال 98 شاهکار روحانی و چپ‌ها بود که فراموش نشدنی‌ست عملکرد آقای رئیسی هم قابل قبول نیست اما هنوز بسیار با شاهکار آقای روحانی فاصله دارند. لطفا تایید شود.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    شما‌هم‌ تولید‌داشته‌باشید‌صادرات‌ داشته‌باشید.‌
  • حسين DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    22 2
    اصلاح طلبان خوب اصلاح طلبانى هستند كه سينه قبرستون آرميده اند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    چند ماه پیش لیدرهای اغتشاشات مانند شیرین عبادی مرتب ویدیو پخش می کردن و از طرفدارانشان میخواستن برای به زانو در آوردن نظام بانکی کشور از اسکناس استفاده کنند و تا میتوانند از عابربانک ها اسکناس بگیرند. آن ها حتی راه های کور و بی نتیجه را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور امتحان کردند و برایشان آسان خواهد بود تا دلار را با ارزشی بیشتر از ارزش واقعی آن خریداری کنند تا به کشور ضربه بزنند.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    آن ها دشمن خود را ایران و دوست خود را آمریکا و رژیم اشغالگر قدس میدانند
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    وقتی کارخانه و نقاط اقتصادی کشور در طی سال های گذشته دست غربگدایان از هر طیفی که باشند بیفتد خوب نتیجه آن همین خواهد بود!!!!
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    بعضی افراد کارت ملی مردم را برای خرید ارز میگیرند و با آن ذلار گرفته میفروشند و به صاحب کارت هم پولی میدهند، البته معلوم نیست که میفروشند یا جمع آوری میکنند، باید نظارت شود مبادا عمال دشمن باشند و پر حال جمع کردن دلار مردم از بازار باشند.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    بنظر میرسه که جملات سایبری هنوز در ایران جریان داره چون حملات به مدارس دخترانه یا همین اغتشاشات اخیر و البته بازی روانی با نرخ دلار پشتیبانی حملات نیاز دارد و بایستی وزارت ارتباطات تمامی تماس های خارج به داخل را کنترل کند.
  • علی ولی خدا عبادالله IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 2
    کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    چرا دولت سازمان قیمت گذاری برای اجناس ایجاد نمیکند، باید قیمت تمام شده واقعی تمای اجناس مهم به دقت براساس قیمت چند سال پیش محاسبه و تثبیت شود، تا همه قیمتها با هم پایین بیاید. هرگاه دولت دنبال قیمت گذاری بوده لیبرالها و اصلاح طلبان جیغشان درآمده و به دولت عنوان قیمت دستوری متنم میکنند، در جنگ اقتصادی باید دستوری عمل کرد. جیغ دشمنان و نفوذیها نشان از عملکرد درست است. عکس العمل دشمنان داخلی و فضای مجازی در حذف ارز ۴۲۰۰ را یادتان هست،
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    بیخود گردن کسی نندازین و دست از این مالیخولیا بردارید
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    این مسخره بازی ها و ننه من غریبم شما و مسئولین ایران کی به پایان رسیده و برای مردم خدمتی در خور شان و شایسته حمایت شان از این نظام ؛ انجام می دهند ؛ خدا داند
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    خوب کاملا درست و عقلانی است
  • اکبر IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 1
    این حرفا چیه می زنید؟!! مردم روچی فرض میکنید ؟
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    گور پدر و خود اصلاح طلب های دزد بی شرف
  • DE ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    اقای سحابی با فتنه و شورش راه انداختن تنها هم صف معاندین ضد ایران و ایرانی خواهید شد ، در تاریخ نسل های اینده از امثال شما بعنوان خائن به ایران یاد خواهند کرد. شما با این نیات شوم و تخریبی تون فقط تیشه به تن ایران میزنید وبس ! زمانی که قدرت در دست اصلاحاتچی ها بود جز تخریب و فتنه محصولی تولید نکردید شما اقایان برای این بی مسئولیتی تون در مقابل ملت ایران برید کلاهتون بذارید بالاتر و به خودتون مدال بدید!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    خیلی بانمکن به اینا میگین چپها؟ :) ببین راستش چقده افراطیه که اینها چپش هستن D;
  • سهیل IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    خاندوزی و مدیرانش مامور بالابردن نرخ ارز و گرانی هستند
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    در هر حال ما پشت انقلابمان هستیم امیدوارم مسئولان هم به فکر مردم باشند زندگی روزمره مردم الان با مشکل مواجهه که باید برنامه ها ج.ری باشه که دشمن نتونه از این خلاها سو استفاده کنه
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    در هر حال ما پشت انقلابمان هستیم امیدوارم مسئولان هم به فکر مردم باشند
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    در هر حال ما پشت انقلابمان هستیم امیدوارم مسئولان هم به فکر مردم باشند زندگی روزمره مردم الان با مشکل مواجهه که باید برنامه ها ج.ری باشه که دشمن نتونه از این خلاها سو استفاده کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس