کد خبر 1525140
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
1

مونا سیلاوی از سال‌های ۲۰۱۵ تاکنون سخنگوی حزب تروریستی تضامن دمکراتیک اهواز بوده است.

سرویس سیاست مشرق- روز گذشته حزب تجزیه‌طلب و تروریستی «تضامن دمکراتیک اهواز» مونا سیلاوی را به ریاست جدید این حزب انتخاب کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های آمریکا و انگلیس برای سرنگونی حکومت نوپای جمهوری اسلام، عناصر خود را در ایران فعال کرده و علم تجزیه‌طلبی را بلند کردند و در این میان، یکی از مناطق حساس و استراتژیک ایران خوزستان بود که دستخوش خیانت و آشوب گروه‌های قدرت‌طلب زیادی شد. حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» یا تضامن دمکراتیک اهواز، نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپاست» که در سال ۲۰۰۳ در این کشور اعلام موجودیت و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.

پشت پرده فعالیت تروریست‌ها در پوشش حقوق بشر

مونا سیلاوی کیست؟

پشت پرده فعالیت تروریست‌ها در پوشش حقوق بشر

مونا سیلاوی

خانواده سیلاوی اهل اهواز بودند که در دهه هشتاد به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بودند. سال ۱۳۸۴ در خوزستان پس از شکل‌گیری اغتشاشات، تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی بمب‌گذاری در شهر اهواز، ۱۱ تن از شهروندان ایرانی را به شهادت رساندند. دو خواهر شیما و مونا سیلاوی وظیفه ارائه خدمات رفاهی و ترجمه برای متواریان اغتشاشات آن سال را برعهده داشتند.

مهدی نواصری و عوده عفراوی دو عضو تیم بمب‌گذاری در خوزستان ۸۴، در اعترافاتشان گفته بودند «این گروه با افکار پلیدش می‌خواست منطقه را ناامن و مشوش و مکان‌های مختلف و لوله‌های نفت را منفجر کند و قصد سوءِ‌استفاده از ما را داشت.» این دو عامل که موفق به فرار از کشور نشده بودند اعتراف کردند: «مسئله خروج از کشور را خیلی جدی گرفته بودم و به هیچ‌کس نگفته بودم. توصیه‌ای به جوان‌ها دارم که گول افراد خارج از کشور و فریب گروه‌های تروریستی خارج یا داخل را نخورند

چهار سال بعد در میانه فتنه 88 یوسف سیلاوی، برای انجام چند عملیات تروریستی راهی ایران می‌شود اما در میانه راه به دلیل اختلافات درون تشکیلاتی توسط یکی از همراهانش کشته می‌شود، این اتفاق باعث شد مونا سیلاوی با رسانه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی خارج از کشور همکاری کرده و این اواخر نیز با شبکه‌های فارسی‌زبان معاند همچون اینترنشنال، مصاحبه و گفت‌وگو می‌کند.

سیلابی در این سال‌ها با عنوان فعال حقوق زنان، حقوق بشر و کارشناس رسانه‌ای فعالیت می‌کرده و اکنون به ریاست، حزب تضامن دمکراتیک اهواز( شاخه‌ای از گروهک تروریستی احوازیه) انتخاب شده است. وی از سال‌های ۲۰۱۵ تاکنون سخنگوی این حزب بوده است.

آشنایی مونا سیلاوی با تروریست‌ها از کجا شروع شد؟

آشنایی مونا سیلاوی با این حزب به دهه ۸۰ برمی‌گردد. خواهر او شیما سیلاوی در مصاحبه‌های خود با شبکه‌های معاند، اعتراف کرده که پدرش از گذشته با منصور عبدویس یا منصور سیلاوی، رئیس اول حزب تروریستی تضامن دموکراتیک اهواز، ارتباط خانوادگی داشته است. عبدویس با پدرش نسبت پسرعمو و برادر همسری را داشته. به همین سبب رئیس این حزب، دایی مونا و شیما سیلوای هم می‌شود.

این حزب افراد برجسته تروریست و وابسته به سازمان‌های جاسوسی، کم به خود ندیده است. منصور عبدویس، رئیس اول حزب و وابسته به سرویس‌های جاسوسی انگلیس، عدنان سلمان، رئیس دوم حزب و تجزیه‌طلب و جاسوس، کریم عبدیان نژاد، از قدیمی‌های حزب و عنصر سازمان سیا، یاسین غبیشی (اهوازی)، از اعضای قدیمی حزب و از دوستان تروریست عبدالمالک ریگی و عامل اتصال عبدالمالک به رژیم صهیونیستی.

علاوه بر این عبدالمالک در اعترافاتش درباره یاسین غبیشی معروف به یاسین الاهوازی، مزدور بودن گروه حزب تضامن و تفکرات تروریستی در این گروه را پیش‌تر مطرح کرده بود.

حزب تضامن دموکراتیک اهواز، هم‌اکنون نیز به‌صورت علنی فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه خود را ادامه می‌دهد. حسابت توئیتری این حزب توئیت ها و اکانت‌های افراد با سابقه تجزیه‌طلبی ایران را ریپورتاژ و پوشش می‌دهد.

پشت پرده فعالیت تروریست‌ها در پوشش حقوق بشر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 0
    عجب براندازهایی یکی آذر یکی مونا یکی مهسا را الم می کنند چقدر خرند با اینها می خواهند انقلاب کنند در مقابل چه کسانی مردانی چون شهید حججی آرمان علی وردی وشهدای امنیت
    • عدنان اهواز IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      1 0
      برای همه تجزیه طلبان مزدور گونی آماده میکنیم اما گونی که دیگه سرش باز نباشه که عفو ببرند. برای همیشه در گونی باشند و در گور
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    4 0
    کسانی که تابعیت کشورهای دیگر را دارند حق ندارند خود را ایرانی بدانند و حق رای هم ندارند . این خانم اگر صادق و راستگو است به چند سوال بنده پاسخ دهد . 1- ظاهرا او خواهرش وظیفه داشتند خدمات رفاهی به عده ای مرد بدهند ؟ سوالم این است انها هم مثل پرستوهای اربابان صهیونیست خود عمل میکردند ؟ 2- صادقانه بگوید تابعیت کدام کشور را به او داده اند ؟ 3- یک نصحیت به او میکنم . اگر تابعیت عربستانی گرفته ای مواظب باش انها به نخست وزیر لبنان هم رحم نکردند و یک کتک مفصل به او زدند . پس هر کاری میکنی مراقب پس گردنی باش
  • سلطان العلما IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    دیروز در شبکه عنتر شغال مهتدی تجزیه طلب به جنگ تهدید میکرد ولی ژست صلح و مبارزه دموکراتیک هم داشت. شازده کنار اینطور خائنان بنشیند فقط آبروی خودش را زائل میکند. معصی و مهتدی در هر جمعی باشند بوی عفونتش همه جا را میگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس