کد خبر 1526088
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان انتقاد کرده که نباید همه کارهای دولت را بکوبند و برای انتقاد باید طبق «معیار»هایی که دارند، عمل کنند.

به گزارش مشرق، احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب درباره زمان در قدرت بودن اصولگرایان گفته که «وقتی اینها کار را به دست می‌گیرند، موانع عملی وجود ندارد، اما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند موانع ذهنی برایشان ایجاد کنند، مثلاً در رسانه به مسائل دامن می‌زنند. »

او این موضوع را نقد به اصلاح‌طلبان دانسته و گفته که «به اصلاح‌طلبان این نقد هست. آنها باید بر اساس معیارها اصولگرایان را نقد کنند. » زیدآبادی ادامه داده که اصلاح‌طلبان نگاه‌شان به اصولگرایان نباید رقیبی باشد که می‌خواهند جایش بنشینند، «بلکه بر اساس پارامترها و معیارها نگاه کنند. » و بعد مثال زده «وقتی با معیارها نگاه می‌کنید یک جا مثل اخراج اساتید دانشگاه، گام غلطی برداشته شده، شما انتقاد و اعتراض می‌کنید ولی در شرایطی مثل تبادل زندانیان یا فرمول پادشاه عمان برای رفع تحریم‌ها که همان برجام است و اسمش را نمی‌آورند، حمایت کنید. رابطه با سعودی‌ها بسیار مهم بود، تغییر و شیفت بزرگی در سیاست منطقه‌ای ایران به وجود آمده که از چشم‌ها پنهان مانده است. من می‌گویم نباید همه کارهای دولت را بکوبید و مسخره کنید... ».

او معتقد است اصلاح‌طلبان وقتی در قدرت هستند نمی‌توانند کار را پیش ببرند و برای همین بهتر است مدتی از قدرت کناره‌گیری کنند: «اصلاح‌طلبان اول باید بپذیرند که وجودشان در دوره‌ای در قدرت کمکی به اوضاع نمی‌کند. دو دور بودند اما نشده است دیگر. می‌گویند ما دستاوردهایی داشته‌ایم، بله داشته‌اید اما در انتهای دو دوره آقای خاتمی، آقای احمدی‌نژاد و از دو دوره آقای روحانی، آقای رئیسی درآمده است. اگر شرایط به پیش می‌رفت که باید حضور شما ادامه پیدا می‌کرد. اما آنها به این جواب نمی‌دهند. شرایط در زمان آنها بهتر بود اما غیرقابل تداوم. »

و بعد توصیه می‌کند که از فضای آزاد جامعه مدنی برای فعالیت بهره ببرند: «اساس حرف من این است که شما قدرت و دولت را برای مدتی رها کنید. اما در حوزه جامعه مدنی، تمام دست و بالتان بسته است؟ آیا احزابتان منحل شده است؟ آیا روزنامه‌هایتان را از شما گرفته‌اند؟ آیا نمی‌شود حرف زد؟ همه جواب‌ها منفی است. من می‌گویم اصلاح‌طلبان کارشان را به این حوزه معطوف کنند. »

اما نقطه اوج سخنان زیدآبادی جایی است که زمان کنونی را در سه دهه اخیر بهترین زمان برای بیان نقد می‌داند و می‌گوید: «حرفی می‌خواهم بزنم که احتمالاً بابتش خیلی فحش خواهم خورد، اما عیبی ندارد. من از سال 66 وارد مطبوعات ایران شدم. در تمام این دوران‌ها، اولین دوره‌ای است که ما در روزنامه می‌نشینیم و مطلب انتقادی می‌نویسیم و هر طور دلمان می‌خواهد همه سیاست‌ها را نقد می‌کنیم، راجع به حجاب، سیاست خارجی، حتی گاهی درباره صحبت‌های رهبری می‌نویسیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود. یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان می‌دهد. چرا نباید این را ببینیم و به جایش بگوییم اختناق توتالیتاریستی حاکم شده است؟ این چه اختناق توتالیتاریستی است که من می‌توانم راحت درباره مسائل حرف بزنم و وقتی از اینجا بیرون می‌روم مرا نمی‌گیرند؟ مگر در نظام توتالیتاریستی می‌شود اینگونه عمل کرد؟. . . واقعاً ما چه چیزی را نقد نمی‌کنیم؟ شب و روز نقد می‌کنیم. »

شاید لازم باشد حالا سخنان حسن روحانی در رقابت انتخاباتی با ابراهیم رئیسی را به یاد بیاوریم که رئیسی را متهم به اختناق و دیوارکشی در خیابان‌ها می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 0
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه تموم ماجرا ! همتون یه مثل هم هستید و به ملت دروغ می‌گوید
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 2
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم روش
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    عجب!!!!! پس نقد مي كني و كسي كاري به كارت نداره.پس اينهمه زنداني سياسي و عقيدتي كه زندانها را پر كردند چيه؟!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    8 45
    احسنت انصاف نعمت خوبیست
    • علي مشهدي IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      3 27
      خداوند را قسم ميدهم بحق اين ايام و روزهاي آخر ماه صفر، اندكي عقل و انصاف و وجدان به اين جماعت اصلاح طلب عنايت كند بلكه مثل زيد آبادي بتوانند تا حدودي مافات را جبران كنند و از تعصب كوركورانه و دگماتيسم خلاص گردند ...
    • علي مشهدي IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      خداوند را قسم ميدهم بحق اين ايام و روزهاي آخر ماه صفر، اندكي عقل و انصاف و وجدان به اين جماعت اصلاح طلب عنايت كند بلكه مثل زيد آبادي بتوانند تا حدودي مافات را جبران كنند و از تعصب كوركورانه و دگماتيسم خلاص گردند ...
  • FR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان تهوع اور که عرضه هیچ کاری راندارند جز تهمت و توهین و تحریف که البته اسمش را نقد میگذارند البته کم کم بعضی هاشون در شرایط فعلی مجبورند کمی هم کوتاه بیان تا کامل از طرف مردم طرد نشده اند لیلاز هم در همین زمینه صحبت هایی کرده
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    راست میگه
  • طاهری IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 0
    دو کلمه هم از مادر عروس !!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 2
    بالاخره مردمم درک و فهم دارند فرق بین رییس جمهوری که وسط میدانه با رییس جمهوری که لم میداد روی صندلیش و صبح جمعه از اوضاع مملکت خبر دار میشد رو میفهمن
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    وقتی با روش ها و حرفهای نادرست از چشمها افتاده و در بن بست قرار گرفته اند تعداد اندکی از انها این حرفها را می زنند ولی اگر دور دست آنان بیفتد دوباره همان راه قبل را می روند آقای سعید لیلاز هم مشابه این حرفها را زده است.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    از اینکه کسی آدم حسابشون نمی کنه ناراحتن خخخخ
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 0
    یه سر برو زندان. یه سر به اونایی که چشمشونو از دست دادن بزن. سراغ تو هم میایم. منتظر دادگاهت باش
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    24 22
    بازم خوش به غیرتت
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    والا هر کی هر چی دوست داره میگه و آزادی‌بیان بی‌سابقه‌ایی در کشور حکمفرماست امیدوارم قدر بدونیم و آزادی رو با هفت‌تیرکشیو کارهای ژانگولری و اردوکشی‌های خیابانی اشتباه نگیریم که تاریخ نشون داده اون‌وقت برعکس یک دیکتاتوری متولد خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 0
    از تعداد غیرقابل انتشار همین سایت معلومه چقدر آزادی
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 1
    نقد نمی کنید عقده گشایی می کنید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 0
    جناب زیدآبادی ! سوپاپ اطمینان را برای همین مواقع گذاشتند اگر دولت در مخصمه نبود و انتقادات را تحمل می کرد جای تامل بود ولی حالا نه!
  • US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    آدم خوش قلب ولی بسیار ساده لوحی است آقای احمد زیدآبادی .
  • عبدالله IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    هر جا بحث از فساد و فتنه و وطن فروشی هست نام اصلاح طلبان می درخشد. انصافا این طایفه موسوم به اصلاح طلب مظهر فساد و فتنه و بی حیایی هستند .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    آزادی بیان رژیم دیکتاتوری رو هم دیدیم :))))
  • آزادی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 0
    واقعا شرمت باد حیف بیشرف که به تو اتلاق بشه بی شرف از تو باشرفتره .....
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 0
    بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس