خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید؛ دوست زلاتان و بشار در سرزمین ممنوعه

خرید جدید تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی حضور در سومین تیم آسیایی را تجربه می‌کند که هنوز در این قاره موفق به گلزنی نشده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در ساعات پایانی که فرصت ویرایش فهرست آسیایی را داشت، توانست با نبیل باهویی بازیکن سابق تیم ملی سوئد با اصلیتی مراکشی قراردادی امضا کند تا بلکه این بازیکن بتواند مشکل خط حمله سرخپوشان را حل کند.

با توجه به پایان یافتن فرصت نقل و انتقالات، این تیم تنها می توانست بازیکن آزاد به خدمت بگیرد، آن هم بازیکنی که مبلغ آن بالاتر از سقف قرارداد نباشد. به همین خاطر سرخپوشان به سراغ این بازیکن رفتند و با او قرارداد امضا کردند.

این بازیکن فوتبالش را از تیم برومپوجکارنا یکی از تیم های مطرح استکهلم به عنوان وینگر آغاز کرد و در این تیم توانست به عنوان پدیده به فوتبال سوئد معرفی شود. او ابتدا در لیگ دسته دوم و سپس در لیگ برتر سوئد درخشید اما برای کسب تجربه بیشتر به تیم گروندال در لیگ‌های دسته پایین‌تر پیوست. واسپی یونایتد هم دیگر تیمی بود که باهویی به این تیم اضافه شد. آکروپولیس هم تیم بعدی او بود که در آن ناکام بود و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

آیک سوئد تیمی بود که باهویی را احیا کرد. او در طول دو سال حضور در این تیم توانست ۲۶ گل برای آنها به ثمر برساند تا به پیراهن تیم ملی کشورش برسد.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید؛ دوست زلاتان و بشار در سرزمین ممنوعه +عکس

باهویی نخستین بازی ملی خود را سال ۲۰۱۴ در دیدار دوستانه مقابل استونی انجام داد و در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۱۶ نیز مقابل اتریش آخرین بازی ملی اش را انجام داد تا در این مدت همبازی زلاتان ابراهیموویچ ابرستاره فوتبال سوئد شود.

درخشش او موجب شد تا تیم متمول الاهلی عربستان سراغ او بیاید و این بازیکن را جذب کند. او در ۱۰ مسابقه برای این تیم به میدان رفت اما نتوانست گلی به ثمر برساند اما نخستین جام دوران حرفه‌ای خود را در این کشور با فتح لیگ عربستان به دست آورد.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید؛ دوست زلاتان و بشار در سرزمین ممنوعه +عکس

او پس از این تجربه به هامبورگ رفت اما آلمان هم مکانی برای خودنمایی باهویی نبود تا دوران حضور او در آلمان تنها پس از ۷ بازی به پایان برسد.

باهویی سپس به گراس هاپرز تیم مطرح سوییسی رفت و یک سال و نیم در این تیم ماند و در ۳۲ بازی ۳ گل برای آنها به ثمر رساند. البته ۶ ماه هم او به آیک به صورت قرضی بازگشت تا در این تیم احیا شود اما در این مدت هم در ۱۵ بازی ۴ گل زد.

تیم دی گرف شات هلند دیگر تیمی بود که باهویی در ادامه دوران حرفه‌ای خود انتخاب کرد اما هلند هم جای خوبی برای او نبود و تنها ۷ بازی برای این بازیکن ثبت شد آن هم بدون گل زده.

آیک اما با آغوش باز در سال ۲۰۱۹ از بازیکن سابق خود پذیرا شد تا او برای سومین بار به این تیم بازگشته باشد. باهویی در طول سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان بازیکن جایگزین به زمین می‌آمد و در طول سه فصل تنها ۹ گل برای تیمش در مجموع ۳۵ بازی به ثمر رساند. او در یورو لیگ هم برای تیمش به میدان رفت و حتی مقابل منچستر بازی کرد.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید؛ دوست زلاتان و بشار در سرزمین ممنوعه +عکس

بر اساس این گزارش، این بازیکن فصل قبل به عنوان دومین تجربه حضور در فوتبال آسیا را انتخاب کرد اما این بار به قطر رفت تا در لیگ ستارگان در تیم القطر بازی کند. او هشت بار برای زردپوشان به میدان رفت اما باز هم موفق به گلزنی نشد. نکته جالب این بود که او در این تیم با بشار رسن ستاره سال‌های نه چندان دور سرخپوشان هم تیمی بود.

حالا او پس از ۶ ماه بدون تیم بودن به عنوان سومین تجربه آسیایی حضور در پرسپولیس را انتخاب کرد.

با این حال طبق آمار او دنبال این است تا بتواند در آسیا و در سومین تجربه‌اش، سرانجام پایش به گلزنی باز شود تا نشان دهد آسیا سرزمین ممنوعه‌ای برای گلزنی این بازیکن نیست.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید؛ دوست زلاتان و بشار در سرزمین ممنوعه +عکس

باهویی تجربه بازی با عنوان مهاجم هدف را دارد اما هیچگاه مهاجم هدف اول تیمش نبوده و بیشتر اوقات به عنوان وینگر و پشت مهاجم به بازی گرفته می‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهشید IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 2
    جاوید جاوید پرسپولیس ایران آریایی مرد میهن ابادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس