سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون ریس جمهور و رئیس بنیاد شهید به مناسبت پاسداشت حجت الاسلام سید عیسی طباطبایی نماینده امام و رهبری در لبنان پیامی صادر کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین «سیدعیسی طباطبایی» نماینده امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور لبنان، روز جمعه در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» تجلیل شد. به همین مناسبت سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون ریس جمهور و رئیس بنیاد شهید پیامی را منتشر کرده است.سید عیسی طباطبایی، نخستین نماینده امام در لبنان، چهره کمتر شناخته شده ای است که جبهه انقلاب لااقل از این لحاظ به ایشان قطعا بدهکار است و صدالبته ریشه های این گمنامی را باید در اخلاص ایشان جستجو کرد. سخن در مورد ایشان کار ساده ای نیست. حدود نیم قرن مجاهدت مخلصانه همه ی ما کنش‌گران جبهه انقلاب را باید به تجلیل و پاسداشت از شخصیت والای ایشان وا دارد. با شخصیت جامع الاطرافی مواجه هستیم که در عین سنتی بودن اما فردی نو اندیش است، مکتب امام را به خوبی درک کرده است و آشنا به زمان و مکان است.

شعار عملی همیشگی ایشان این جمله است که: «نیرومند شدن امت، با پشتوانه خدمت به خلق و خدمت به مردم است.» شدیداً در راستای گسترش اندیشه های امام فعالیت خودش را دنبال می کرد. فردی که از موثران شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه است. پایه گذاری پروژه های بزرگ ماندگار بی سابقه فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از جمله اقدامات ایشان است. این موسسات بزرگ، مهم و فعالی که ایشان تاسیس کردند مصداق شجرة طیبة و صدقه جاریه هستند که خیرات و برکات عظیمی را شامل حال مردم منطقه و کل جبهه مقاومت کرده است. داشتن نقشی کلیدی در مقاومت لبنان، فلسطین و سوریه از چنان اهمیتی برخوردار است که اگر صرفا همین شاخصه را از ایشان مورد توجه قرار می دادیم کافی بود تا بگوییم شاگرد حقیقی مکتب امام خمینی(ره) هستند. ایشان با نگرش و اشراف کامل و جامعی که بر منطقه داشتند، نقش بسزایی در پیشرفت های روزافزون محور مقاومت و مقابله با نظام سلطه داشتند.

سوابق ارزنده مبارزاتی و علمی این مبارز و مجاهد عالی مقام خستگی ناپذیر و البته گمنام می تواند سرمشقی نیکو برای ما و امثال ما باشد. تعاریف مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وجود بابرکت، سفید و بی بدیلی ایشان برای منطقه دارند، همگی دال بر این موضوع است که وجود ایشان مایه خیرات و برکات زیادی برای منطقه شده است. داشتن نقش بسزا در لبنان و خنثی سازی فتنه دشمنان در این کشور و کمک های بنیادین به جبهه مقاومت، همه و همه موجب شده تا ایشان را سرداری از سرداران صدور انقلاب بنامیم. همچون شیخ زکزاکی که سفیر صدور مکتب امام در آن منطقه بودند، جناب آقای طباطبایی نیز با خدمات ارزنده ای که در منطقه داشته اند، جزو پیش برندگان این نهضت احیاگر در جبهه مقاومت بوده اند. همه ساله به حج می رفتند و ارتباط گیری های برون مرزی خود را در حج تنظیم می کردند. ایشان به درستی علم را مقدمه عمل می دانستند و علمی را که منحصر به تکرار اصطلاحات و عدم تغییر در زندگی انسان و شئون و احوال او باشد حجاب می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس