عمویی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون به آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخته شد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب حاضرین رسید و برای ادامه روند رسیدگی در مجلس به صحن ارجاع شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین، به آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخته شد. امیر احدی، معاون همکاری های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح با ارائه گزارشی از ارتباطات متعدد مقامات دفاعی کشورمان با همتایان آذری و ارمنی، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت تحولات در محیط امنیتی قفقاز را رصد می کند و با فعال کردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را پیگیری می کند.

عمویی ادامه داد: آقای دمیرچی لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور منطقه اوراسیا، هم به تشریح روابط دوجانبه کشورمان با ارمنستان و آذربایجان پرداخت و گفت: ما بین کلیت روابط ایران - آذربایجان و حادثه ای که برای سفارت این کشور در تهران رخ داد تفاوت قائلیم. در پی ان حادثه، هیات‌های بین دو کشور رد و بدل شد و نهایتا هم برای عامل آن اقدام کیفرخواست قضایی صادر شد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: نمایندگان حاضر در این جلسه هم با ارائه نظرات خود درباره تحولات قفقاز، تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی مرزهای بین المللی و ژئوپلتیک این منطقه قابل تغییر نیست و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی گفت: در ادامه جلسه کمیسیون، آقای کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی به تشریح نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین و گزارش فصلی آژانس از برنامه هسته ای کشورمان پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در این نشست طرفهای اروپایی در تصویب یک قطعنامه علیه کشورمان ناکام بودند، ولی با صدور یک بیانیه سیاسی، به فضای کاری بین ایران و آژانس آسیب زدند که ایران هم پاسخ متقابل داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس