کد خبر 1533769
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
آزمون سراسری سال 1403 با چه تغییراتی برگزار می‌شود؟

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت در ماه‌های اردیبهشت و تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، «کنکور» در چند سال اخیر با تغییرات و چالش‌هایی همراه بوده است، تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز مشخص و اعلام شده است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ملاک قطعی کار سازمان سنجش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ماده واحده پیشنهادی مجلس به دلیل رد شدن در شورای نگهبان منتفی است بنابراین آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مانند سال ۱۴۰۲ فقط از دروس تخصصی است و دروس عمومی از کنکور حذف شده است.

براساس تغییرات اعلام شده برای برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، این آزمون در ۲ نوبت در ماه‌های اردیبهشت و تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه امسال است.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ هم در روزهای هفتم و هشتم تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از هفتم فروردین ۱۴۰۳ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است.

سهم سوابق تحصیلی شامل ۲۸ درصد دروس عمومی و ۲۲ درصد دروس تخصصی است که مجموع آن ۵۰ درصد با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است، دروس تخصصی آزمون سراسری هم ۵۰ درصد تأثیر دارد.

داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بدانند هر میزانی که نمره بگیرند در نمره کل کنکور داوطلب تأثیر گذار است.

کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که داوطلب این موضوع هستند به صورت الکترونیک آزمایشی اجرا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس