کد خبر 1534061
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
علت عجیب عبدالحمید برای اعلام عید فطر در روز جمعه/ وهن دین با انکار بدیهیات علمی

عبدالحمید اسماعیل زهی در حالی درباره بی‌سابقه‌ترین عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم غاصب و هلاکت ۴۰۰ صهیونیست سکوت کرده که یک روز قبل، به همراه رژیم صهیونیستی‌، جایزه نوبل را به نرگس محمدی تبریک گفت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

رجانیوز با انتشار این تحلیل نوشت: عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان که پیش‌تر یکی از مدافعان سرسخت جهاد با صهیونیست‌ها بود، حالا نسبت به عملیات مقاومت فلسطین علیه ارتش ‌اشغالگر صهیونیستی واکنشی نشان نمی‌دهد.

البته این تحول به یکباره انجام نشده است. او در سال‌های قبل در هیبت یک‌عالم دینی همواره یهودیان را منشأ تروریسم و رژیم صهیونیستی را «تروریسم دولتی» و محور ناآرامی‌ها در جهان می‌خواند و حتی پا را فراتر گذاشته و انقلاب اسلامی ایران را نیز متأثر از مقاومت مردم فلسطین می‌دانست.

در تیرماه سال ۹۹ در جلسه اختتامیه دوره تفسیر دارالعلوم زاهدان در مسجد مکی، عبدالحمید به مکر و حیله‌های یهودیان علیه پیامبران الهی ‌اشاره کرده و یهودیان صهیونیست را «منشأ تروریسم» دانست. او که در آبان سال ۹۱ صهیونیست‌ها را «انسان‌هایی منحوس» خوانده بود، در شهریور ۱۳۹۳‌اشغال فلسطین را «ریشه تروریسم» دانسته و گفته بود «ده‌ها سال است که اسرائیل سرزمین فلسطین را ‌اشغال کرده، مردم فلسطین را می‌کشد و منازلشان را ویران می‌کند، حرف مردم فلسطین شنیده نشده و به حقوق آنها توجه نمی‌شود.» او اسرائیل را «کشوری صددرصد ‌اشغالگر، متجاوز و بی‌رحم» خوانده بود که «در مقابل چشم جهانیان مردم سرزمین‏هایی را که ‌اشغال کرده است با بدترین صورت قتل‌عام» می‌کند.

اما همزمان با پروژه آمریکایی صهیونیستی اغتشاشات در ایران، در بهمن‌ماه سال گذشته عبدالحمید در خطبه نمازجمعه، ادعایی عجیب طرح کرد و گفت: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»

درحالی‌که تقریباً تمامی علمای اهل‌سنت هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را «خیانت و زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی» می‌خوانند و در ایران هیچ عالم اهل‌سنتی حاضر به فتوا درباره سازش با صهیونیست‌ها نیست، مولوی عبدالحمید آن را نیز به رسمیت شناخته است. او پیش‌تر در مرداد ۱۳۹۹ بااشاره به معامله قرن گفته بود: «هر زمان که اسرائیل از سرزمین‌های ‌اشغالی عقب‌نشینی کند و حکومت مستقل فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد و صلح عادلانه برقرار شود، آن زمان کشورهای اسلامی با یکدیگر مشورت می‌کنند و در مورد برقراری ارتباط با اسرائیل تصمیم می‌گیرند.»

این نگاه آمریکایی صهیونیستی به مسئله فلسطین باعث شده عبدالحمید در مسائل مختلف در زمین رژیم صهیونیستی بازی کند. چنان که به همراه رژیم صهیونیستی و بایدن، جایزه نوبل را به نرگس محمدی، مجرم امنیتی تبریک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نادر IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    1 7
    به اندازه ای که شما با امریکا هماهنگ هستید
  • عزیزایرانی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    معلومه هنوزدستوری ازاربابانش درسعودی،اسراییل،آمریکا وانگلیس نیامده که چجوری اظهارنظرکندتابه مذاق صهیونیست هابرنخوره واجرت مزدوری اش قطع نشه.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    اینها مثل بوته ی روی آب هستن و چ ن ریشه ندارن هر دوره ای به ی سمت میرن
  • هاتف IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    حرف زدن این منافق کرکر خنده است.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    ملاک حال فعلی افراد هست
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 1
    بیچاذه اونایی که پیرو این هستن
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    به نظر همین مواضع سکوت و مصامحه ایشان با اسرائیل باید برای اهل تسنن و علمای اهل تسنن بخصوص گروه های فلسطینی حماس و... اطلاع رسانی بشه تا آرام آرام وجه پوشالی این آدم رو بشه تا اهل تسنن بخصوص فلسطینیان ... بر علیه ایشون مواضع بگیرند.
  • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    عبدالابلیس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    این مطالب باید توسط فعالان رسانه ای در فضا و منطقه بلوچستان که با پرت کردن حواس عوام دبدبه ای برای دار و دسته ش بهم زدن بصورت مویرگی وایران بشه
  • دهقان IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 3
    دیدن تصویر عبد الحمید ما خود آگاه انسان به یاد افراد توطئه گر یهودی در فیلم حضرت سلیمان سوق و تصویر شیاطین آن زمان در ذهن آدم مجسم می‌کنه که دائم با شیاطین در ارتباط بودند و مرتب دسیسه و توطئه می‌کردند و خداوند فراموش کرده بودند و بر زبان آنها یاد خداوند سنگینی و قادر به تکلم آن نبودند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 1
    عبدالحمید اسرائیل زهی
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 3
    بی شرف ترین ایرانی همین عبد الشیطان و هواداراش هستن
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    عبدالحمید بهائی است
  • پشت پرده مسجد مکی FI ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    برای دیدن چهره واقعی مولوی عبدالحمید، کانال پشت پرده مسجد مکی را در تلگرام جستجو کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس