محسن آرمین

راز نمایش چپ های تحریمی که همزمان حرکات رادیکال سیاسی را تقبیح می کنند و بر "تحریم انتخابات" هم اصرار دارند، چیست!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نگرانی بذرپاش برای مسکنی که نیست!

خادم و خائن زاهدان در پیشگاه قضاوت مردم/ نگرانی بذرپاش برای نهضت ملی مسکن

مهرداد بذرپاش، وزیر مسکن و شهرسازی به تازگی در اظهاراتی که ایلنا آنها را منتشر کرد، گفته: یکی از نگرانی‌های من در نهضت ملی مسکن این است که این واحدها به دست نیازمند واقعی برسد و به دست سوداگران نیفتد. اتفاقی که در مسکن مهر رخ داد این بود که امتیازهای این واحدها قبل از افتتاح دست به دست در میان سوداگران چرخید اما سوداگری در این بخش در نهضت ملی مسکن باید کنترل شود و امکانات بیت‌المال نباید در اختیار سوداگران قرار بگیرد و تدارکات کنترل در این باره دیده شده است. [1]

*همه متوجه نگرانی به حق آقای بذرپاش هستیم لکن بیان این نکته ضروریست که اول باید مسکنی ساخته شود و سپس نگران پیوست های ضروری مساکن ساخته شده، بود!

این در حالی است که دولت بر اساس وعده هایش تاکنون می بایست بیش از 2 میلیون مسکن تحویل میداده که البته این اتفاق رخ نداده است و دورنمای مشخصی هم در این زمینه وجود ندارد.

***

راز نمایش سیاسی محسن آرمین

خادم و خائن زاهدان در پیشگاه قضاوت مردم/ نگرانی بذرپاش برای نهضت ملی مسکن

محسن آرمین، از چپهای ستادی و از دستگیر شدگان فتنه 88 به تازگی پیرامون انتخابات امسال اظهار کرده است: اگر تا یک سال پیش گفتمان‌های آوانگارد و رادیکال رقیب جذابیتی داشتند تجربه سال ۱۴۰۱ نشان داد این راه‌کارها چقدر ناممکن و نامفیدند و حاملان و رهبران آن تا چه اندازه انبانشان خالی و درکشان از موازنه قوا در داخل ایران ناصواب و در اداره و رهبری آن ناتوانند. اکنون دستکم بخش اعظم جامعه در عین اعتراض و نارضایتی از وضع موجود نه امیدی به صاحبان و حاملان گفتمان رادیکال و آوانگارد دارد و نه قدرت‌های خارجی را دلسوز و حامی خود می‌داند. از این رو فکر می‌کنم گوش جامعه به گفتمان اصلاح طلبی شنواتر شده است.

به گزارش جماران، او می افزاید: در این شرایط اصلاح طلبان باید ارتباط خود را با جامعه تقویت کنند. با آن‌ها بیشتر صحبت کنند، پیشنهادها و طرح‌های خود را در عرصه عمومی به گفت و گو و نقد بگذارند، با صراحت و شفافیت بیش از گذشته به نقد حاکمیت و دفاع از حقوق اقشار مختلف بپردازند، بدون آن که به دام تضاد کاذب صندوق محوری و جامعه محوری بیفتند، با جلب اعتماد افکار عمومی و تقویت پایگاه اجتماعی خود و تغییر موازنه قوا حاکمیت را به برگزاری انتخاباتی معنی دار قانع یا وادار سازند. این نه به معنای خارج کردن انتخابات از برنامه اصلاحات است و نه به معنای شرکت غیر مشروط در هر انتخاباتی. [2]

*قضیه وقتی جالب می شود که بدانیم این اظهارات ظاهرالصلاح (بخش اول اظهارات) را یکی از "چپ‌های تحریمی" و یکی از حامیان تحریم انتخابات مطرح کرده است.

اکنون باید با این پارادوکس چه کرد و چگونه می توان اظهارات یک رجل سیاسی اصلاح طلب مبنی بر اینکه هم حرکت رادیکال خوب نیست و هم حضور در انتخابات مشروط است (بخوانید انتخابات باید تحریم شود!) را با هم منطبق کرد!؟

پاسخ اینست که آرمین در حال انجام یک "عملیات فریب" است.

او به مردم و ناظران اظهاراتش نمی گوید که مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات به معنای انتخاب راه مسلحانه -به جای صندوق رأی- برای اصلاح است. و فریب از اینجا شروع می شود که پس از عبور آهسته از این نکته مهم؛ آرمین اصرار دارد که انتخابات قانونی فعلی هم غیر قابل قبول است و بایستی تحریم شود. (مشارکت مشروط به این معنی است که انتخابات فعلی برای ما قابل قبول نیست مگر اینکه نظام؛ شرایط تحمیلی ما را بپذیرد)

و آنچه در این بین رخ می دهد این است که تکه نمایشی آرمین مبنی بر اینکه حرکت رادیکال خوب نیست؛ مثل حرفی که باد هواست در یاد کسی نمی ماند اما فعلی که اجرا می شود؛ تصمیم آرمین و سایر چپهای تحریمی برای تحریم انتخابات است.

اینکه آرمین و امثال آرمین بعنوان چپهای تحریمی و بانیان آشوب چرا دست به این نمایش می زنند و حقیقت "دو راهی حرکت مسلحانه یا صندوق رای" را کتمان می کنند نیز ساده است.

آنها به این نمایش نیاز دارند تا از کمند برخورد امنیتی نظام با قصابان مردمسالاری و بانیان آشوب بگریزند و برای همین در ظاهر ماجرا، هم کلمه تحریم انتخابات را به کار نمی برند و هم با لفاظی از این می گویند که حرکت رادیکال قابل قبول نیست!

درباره حرکت خیانت‌بار تحریم انتخابات و عبارت مشارکت مشروط می توانید یکی دیگر از گزارش های وبلاگ مشرق را نیز در اینجا بخوانید.

گفتنیست، غلامحسین کرباسچی، از رجال مبرّز حزب کارگزاران به تازگی درباره تز خیانتبار تحریم انتخابات گفته بود: ما اگر انتخابات را هم کنار بگذاریم چه باید بکنیم؟ یا باید از کار سیاست کناره‌گیری کنیم یا باید به یک شیوه‌ای حرف خودمان را بزنیم. اگر بخواهیم متوسل به تظاهرات و خیابان شویم که این کار سیاسی نمی‌شود. +

***

خادم و خائن زاهدان در پیشگاه قضاوت مردم

خادم و خائن زاهدان در پیشگاه قضاوت مردم/ نگرانی بذرپاش برای نهضت ملی مسکن

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، روز جمعه گذشته در دیدار با تعدادی از طلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی قرار داریم و دشمن با وجود ظرفیت های فراوان سعی در ناامید کردن مردم دارد، گفته است: در این جنگی که دشمن راه انداخته به دنبال شکستن اراده جوانان است و با ایجاد یاس و ناامیدی در دل آن‌ها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان جوان تاجر ندارد و باید برای آموزش جوانان به عنوان تجار آینده برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، البته در حال حاضر نیز آموزش تعدادی از جوانان در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، کرمی می افزاید: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان اقداماتی برای صادرات در حوزه های مختلف انجام می‌شود که این‌ها نشان دهنده ثروتمند بودن این استان است، بر این اساس نباید از کلمه محرومیت برای آن استفاده کرد. [3]

*سخنان کارشناسانه و البته دلسوزانه استاندار محترم سیستان و بلوچستان که منبعث از واقعیت هستند؛ شاقول قضاوتی است در مقابل آنها که جوان عزیز بلوچ و سیستانی را صرفا برای سنگ پرانی، شنفتن تحلیلهای غلط سیاسی، شعار دادن و ترویج نفرت می خواهند.

همان ها که احساسات مردم را مشوش می کنند، شرمشان می آید از ثروت سیستان حرف بزنند و به جای اینکه "جوان" را تاجر و مرد کار و تلاش بخواهند؛ سیاست زده و سنگ به دست می خواهند.

همه باید بدانیم که "گزینه خیابان" هیچ مشکلی را حل نمی کند و صرفا به ناامنی و درازدامن شدن مسائل منتج خواهد شد. از این گذشته مردم و جوانان عزیز همچنین باید خادم و خائن را با عقلانیت تشخیص بدهند وگرنه دشمنان از منبر رسول خدا بالا خواهند رفت و جامعه از مسیر حق منحرف می شود.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1401618

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1609152

3_https://irna.ir/xjNyWg

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    12 29
    باشه شما خوبین
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      جوای نداریم فقط بلدی همینو بگی دیگه تموم شد فکر کردل مثل سال قبل میشه همتون میکنیم تو گونی خخخخح
    • اهبرخان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      14 7
      مطمئنا ما خوبیم. بد کسی است که آرامش و امنیت کشور را نخواهد. ما مطمئن هستیم خوبیم.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      6 1
      خائن اونیه که نیروهای مسلح بهر ه40 درصدی میده وارزازطالبان بیشترسقوط کرده اشرافیت وسهمیه بگیری ایثارگری مملکتو داغون کرده
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    20 22
    گزینه خیابان که حل نمیکنه...انتخابات هم که یه تعدادی افراد مشخص هستند و...محلی هم که برای اعتراض نبست..گوش کسی هم که شنوا نیست..به فکر مروم و مشکلاتشون هم که نیستید...در خصوص حقوق اولیه زندگی هم که نمیشه اعتراض کرد...راهکار چیه؟!
    • حمید ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 2
      راهکار این است که امثال تو از این کشور بروید همونجایی که فکر میکنید خیلی خوبه و زندگی در رفاه کامل است.البته اگر پشمیان شدی برگرد مشگلی نیست. ولی دیگه سیاه نمایی نکن. عشق است ایران
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      3 1
      نمیخای برو
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      3 1
      اعتراض مدنی و بدون خشونت چراکه نه ؟ اغتشاش و پلیس زیراوردن و اوباشگری به شیوه‌ای که رسانه‌های معاند و مروج خشونت و نفرت و خطبه‌های شیطانی عبدالحمید تجویز می کنه تاوان داره خیلی هم بد .نمی تونی راهکار اینه سرتو بزاری بمیری یا بری پاریس و لندن و واشنگتن پیش اربابانتون
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      یه بار شما جماعت انتخاب کردید ۸ سال بیچارمون کردید
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 3
      ۰۸:۲۸ یه ادم بی منطق ساندیس خور باید اینجوری بگه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 1
      اقای حمید نادان کمتر خزعبل بگو. شما اگه طرفدار فساد و تبعیضی خوش گلدی. تشریف ببر اون ور. ما که جایی نمیریم.
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 1
      بریم از مملکتمون ؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    20 8
    حمید اسماعیل زهی داعشی ست وباید جمع شود
  • کارشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 3
    از پایگاه مقاومت بسیج تا وزارت. این است استفاده از نیروهای شبه نظامی در راس مملکت به جای نیروهای متخصص. اینها رو ول کنی تو تامین معاش زندگی خودشون میمونند
  • FR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 2
    حوادث ۱۴۰۱ کار خود اصلاح طلبان بود البته نتیجه ای که فکر میکردند بدست آورند دود شد و بخواد رفت !
  • US ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 1
    مروم حق اعتراض دارن
  • رضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 1
    باید جهانهای موازی وجود داشته باشد باید من در جهانی دیگر یک پادشاه باشم وگرنه چگونه ممکن است دریک بار زندگی من بشوم رعیت و یک دوزاری بشود ارباب من
  • حاصلی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    8 4
    شما بساز . سوداگر در هر صورت هست. فقط با ساختن سوداگر کم میشه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 14
    بذرپاش باید استیضاح و برکنار شود در اسرع وقت. البته اگر باندهای پشت سرش بذارن. وقت کمی داریم در خصوص کریدورها.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      باند ها را خوب اومدی! فعلا که این باندها ممکنه رئیسی و قالیباف را حذف کنند..‌
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      1 0
      بذر پاشی عملکرد خوبی داره و قول میدهم سال آینده مسکن سی درصد افت قیمت داشته باشد از طرفی بذر پاشی داره حقیقت را میگه که مسکن برسه دست اهلش نه دلال ما اهل حرف حساب را میزند و حرف حساب جواب نداره
  • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 2
    اخراج افغانی ها و حل مشکل اب مطالبه بسیاری از مردم سیستان هست ،اگر احترام مردم به حاکمیت رو میخواهید باید به خواست مردم احترام بگذارید.
  • سید فروزان CH ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 3
    به محسن ارمین باید کفت :مرد ناحسابی ، انتخاب کن بین سنتی و صعنتی زدن ، ملت کاملا زبان شما فتنه کران را فهمیدهاند و دیکر کار سازی ندارد برایتان .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    متهم ردیف اول همین کرمیه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    7 2
    مسدودی اینستاگرام دل خیلی ها رو شکست؟ مثلا کسانی که کسب و کارشان نابود شد؟
  • یزدان IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 1
    درود خداوند بر مرد خدا مولوی عبدالحمید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    برای مسکن ملی پول وریز کردیم ولی شیش ماه هیچ کاری نکردن هر روزم که گرونتر میشه باید کارکنن نمیتونن بی خورد میکنند میان پروژه میگیرن
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 1
      نمیخای برو
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 1
    بذرپاش این کاره نیست طرح مسکن از اول اشتباه بود بانک خصوصی چرا باید زورکی وام بده مسکن بانک خصوصی سهامدار مردم ، دولت چرا از جیب مردم تامین هزینه میکنه
  • FI ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    اصلاح طلبان ستون پنجمی نباید هیچ نقشی در انتخابات آینده داشته باشند
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    7 1
    مردم خوب میدونند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 1
    کاری کنید مردم حس کنند در میوه فروشی های ازاد نظارتی وجود دارد .مجبور کنید میوه فروشی ها فاکتور قیمت و کیلو و قیمت کل را حتما به خریدار بدهند . نه اینکه اجبار کنید فقط با یک قیمت خاص فلان میوه را بفروشن بلکه فقط فاکتور کامل خرید را بدهند : کیلو و قیمت هر کیلو که دستی وارد می کنند و قیمت کل
  • یزدان US ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    از قول به استاندار سیستان دشمنی در کارنبوده و نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس