فروش مرغ بالاتر از ٣١ هزار تومان، گران‌فروشی است

افزایش شدید جرم گرانفروشی در سراسر کشور مقوله‌ای است که اگر از سوی دولت با آن برخورد جدی نشود؛ چه بسا که موجبات وقوع "فتنه اقتصادی" را فراهم کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از جان جوانان چه می‌خواهید؟!

از جان جوانان چه می‌خواهید؟!/ تصمیم تاریخی که مجلس انقلابی روی میز دولت گذاشت

علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی طی یادداشتی که سایت اعتمادآنلاین اخیرا آنرا منتشر کرد مدعی استفاده از ظرفیت دفاع مقدس برای بیرون راندن رقبای سیاسی توسط برخی دستگاه های تبلیغی شده و در ادامه نوشته است: وضعیت نامناسب و بد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شرایطی را پدید آورده که ذهنیت نسل‌های جدید، با پذیرش پدیده‌های مشروعیت‌ساز فعلی زاویه داشته باشند![1]

*در اشاره به اظهارات ربیعی؛ توجه مخاطبان محترم را به 2 نکته جلب می کنیم:

یکم: دفاع مقدس امری فراتر از جناح بندی های سیاسی است و این احزاب و رجال هستند که تشخّص و مشروعیت خود را از دفاع مقدس کسب می کنند.

پس از این مقدمه باید به آقای ربیعی یادآوری کرد که برخی خود به دست خود از ساحت دفاع مقدس و مبانی و تبلیغات آن حذف می شوند...

مثل آن جریان سیاسی خاص که صراحتا با مبانی دفاع مقدس در تضاد است، با حجاب مخالف است، با آمریکا مشکلی ندارد، از نیروهای بسیجی کشور با زبان مذمت سخن می گوید، درباره ادامه دفاع مقدس پس از سال 61 ان قلت دارد و دائما زبان به نقد بیجای سپاه پاسداران می گشاید!

آیا جریان مذکور با این تفاسیر؛ بصورت خواه ناخواه در مقابل ارزش های ملی و خانواده های شهید داده قرار نمی گیرد؟

آیا جریانی اینچنین، خود را در مقابل ارزش های بسیط دفاع مقدس قرار نمی دهد؟

پاسخ همه این سوالات روشن است و علی ربیعی نمی تواند برای دفاع از آن جریان خاص؛ دفاع مقدس را بصورت ناقص و تحریف شده روایت کند.

و دوم: در بحث تنافر نسل های جدید با پدیده های مشروعیت ساز؛ اولا باید اشاره کرد که تنافر و زاویه داشتن یا یک امر عقلانی است و یا یک امر غیر عقلانی و برساخته.

کما اینکه در شعر فارسی هم می خوانیم: "آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست". به این معنی که "عقلانیتِ تنافر" بسیار حائز اهمیت است و در صورت نفسانی بودن یک تنافر باید از آن دوری جست.

ثانیا ما از آقای ربیعی این سوال را می پرسیم که مشکلات مختلف و از جمله مشکلات اقتصادی در کدام کشور دنیا نیست؟! و ایضا آیا در دیگر کشورها نیز عده ای از خواص و رجال هستند که به بهانه مشکلات مدعی دوری مردم و جوانان از مشروعیت نظام سیاسی می شوند؟!

پاسخ این سوالات هم روشن است و البته در توضیحی بیشتر باید اشاره کرد که ربیعی و دوستانش قصد تخریب ذهن مردم و جوانان را دارند.

آنها به جای اینکه بگویند مشروعیت تابعی از مشکلات نیست و مشکلات را هم باید از طریق صندوق رأی و با "رأی خوب" حل کرد؛ اما تقلا می کنند که به هر بهانه ای پای مشروعیت نظام را به میان بکشند (که این کاری غلط و غیر عقلانی است) و در ادامه هم نه تنها هیچ اصراری بر صندوق رأی ندارند بلکه برخی از آنها قصد "تحریم انتخابات" را نیز دارند.

از همینجا مشخص می شود که پروژه تحریم انتخابات که از سوی چپ های تحریمی دنبال می شود چطور قرار است بعنوان پازل تکمیل کننده "بانیان آشوب" عمل کند و در فرایند تخریب ذهن مردم و جوانان و بدبین سازی آنها نسبت به مشروعیت نظام؛ مثل ضامن نارنجک ایفای نقش داشته باشد.

لازم به اشاره است که اصلاح طلبان ستادی سالهاست که اصرار دارند نسل های جوان کشور با ارزش های نظام در تضاد قرار گرفته اند.

ثمره این اصرار دروغین نیز فریب خوردن کسانی از جوانان و پیش لرزه هایی مثل آبان 98 و اغتشاشات مهسا بوده است.

***

صلاحیت مدیران صندوق‌های بازنشستگی مجددا بازبینی شود

تصمیم تاریخی که مجلس انقلابی روی میز دولت گذاشت

از جان جوانان چه می‌خواهید؟!/ تصمیم تاریخی که مجلس انقلابی روی میز دولت گذاشت

ایسنا گزارش داد: محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه طی سخنانی در یک نطق خود در مجلس پیرامون ناکارآمدی در صندوق های بازنشستگی گفته است:

"مشکل صندوق‌های بازنشستگی برداشت ۳ درصد حق بیمه از جیب کارگر نیست. مشکل آن مدیریت صندوق‌ها است. مدیریت‌های فامیلی، مدیریت‌های ناشایست مشکل این صندوق‌ها است، بعضاً کسانی مدیرعامل این صندوق‌ها می‌شوند که بیش از این مدیریت یک بنگاه کوچک اقتصادی را نیز نداشتند که ما برای این موضوع بندی آوردیم مبنی بر اینکه دولت مکلف است آیین‌نامه احراز صلاحیت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره را در ماه‌های ابتدایی تدوین کند و تمام کسانی که اکنون مسئول هستند بر اساس این آیین‌نامه دوباره بازبینی شوند."[2]

*انتقادات صریح این نماینده مجلس از وضعیت صندوق ها در حالی است که برخی محافل تقلا می کنند حرف دیگری درباره صندوق های بازنشستگی و اوضاع آنها قالب کنند.

این محافل اصرار دارند که بگویند وضعیت صندوق ها خیلی خوب است و مشکلات دولت های گذشته نیز حل شده است و دیگر هم کسری در کار نیست!

اما عقل می گوید که بعید است اوضاع این صندوق ها و مشکلات مالی آنها یک‌شبه قابل حل شدن باشد.

از طرفی سخنان آقای زنگنه نیز اثبات می کند که ادعاهای آن محافل صحیح نیست و مردم عملا با یک دستاوردسازی مواجه‌اند.

دقت شود که محافل پیش گفته عملا مشغول بازی با آینده مردم هستند و برای مصالح سیاسی خود وارد پازل دستاوردسازی شده اند.

به نظر می رسد که باید گزارش های دقیق تری از وضعیت صندوق ها و رفع ایرادات آنها منتشر شود زیرا پدیده "نگرانی مزمن در افکار عمومی" به نفع نظام اسلامی نیست.

اقدام انقلابی مجلس در تعیین تکلیف برای مدیران این صندوق ها یک اقدام شایسته است که باید هرچه سریعتر توسط دولت اجرا شود و مردم در جریان رخدادهای آن قرار بگیرند.

***

افزایش تخلفات گرانفروشی در نبود نظارت دولتی

از جان جوانان چه می‌خواهید؟!/ تصمیم تاریخی که مجلس انقلابی روی میز دولت گذاشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفته است: ۱۵ هزار فقره گزارش تخلف صنفی و تولیدی از ابتدای امسال تاکنون به تعزیرات حکومتی خوزستان ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، مهدی طیبی تصریح می کند: از این تعداد پرونده رسیدگی شده ۹ هزار و ۵۵۰ فقره مربوط به کالا و خدمات، سه هزار و ۶۳ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین ۳۸۷ فقره مربوط به تخلفات بهداشتی، دارویی و درمان بوده است.

او می افزاید: درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور، بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته در این مدت بوده است.[3]

*اگرچه در مقولات قضایی؛ افزایش مراجعه مردم به محاکم یک نظام سیاسی بیانگر امیدواری مردم به حکومت است لکن در وجه دیگر قضیه باید اشراف کاملی هم به میزان جرایم وجود داشته باشد. زیرا گاهی هست که افزایش مراجعه به دلیل افزایش یک جرم صورت می گیرد. مقوله ای که باید با آن برخورد شود.

در بحث گرانی فعلی که یک "گرانی بیقاعده" است و از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند؛ عملا با یک خیزش بزرگ جرم گرانفروشی در سراسر کشور مواجهیم که صرفا به دلیل نبود نظارت دولتی حادث شده است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند روند سیاه نمایی بانیان آشوب از یکسو و لاینحل ماندن برخی مشکلات اقتصادی قابل حل از قبیل همین "گرانی بیقاعده" (که ظرف مدت کوتاهی قابل حل است) می تواند سبب ساز وقوع "فتنه اقتصادی" شود.

پیش از این، یک عضو مجلس خبرگان نیز خواستار کنترل گرانی از سوی دولت شده بود.[4]

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-633270

2_isna.ir/xdPF6t

3_https://irna.ir/xjNxgM

4_mshrgh.ir/1529560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    23 51
    آقای ربیعی گویا فراموش کرده وضعیت بد اقتصادی امروز مردم دست پخت خودشان در دولت قبل می باشد
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      27 2
      دو سال گذشت.حداقل 5 سال اول روحانی همه چی گل و بلبل بود بعدش ترامپ و طرافداراش اون وضعو درست کردن.حالا که توافق کردین چرا همه چی داره دوباره گرون میشه.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      5 26
      دردآور است که ربیعی و امثال ربیعی ، در دانشگاه‌ها جولان می کنند و برای استکبار جهانی، سرباز گیری می کنند.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      25 1
      از هفت هزار صفحه برنامه برای حل مشکل معیشت، مسکن، خودرو, دلار، بورس و... چه خبر؟؟ جوان مومن انقلابی!!!
    • ناصر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      4 0
      تو هم که حدف را تکرار میکنی
    • سوخته IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 17
      ربیعی تو و هم حزبی هایت باید اعدام شوید
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    38 0
    معلوم نیست چرا مسئولین خود را به تغافل زدند .چرا ازکنار مشکلات جامعه بویزه بازنشستگان با بی خیالی تما عبور می کنند وشرمندگی وفلاکت انها را نمی بینند وگاها با حرفها نامربوط هم بر خورد میکنند !!!!؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 35
    ربیعی اگه در زمان پیغمبر بود به ایشان نهیب میزد که «از جان مردم چه می خواهی؟». بگذار هرکی بت پرسته بت پرست باشه. هرکی شرابخوره شرابخور باشه و هرکی اهل روابط نامشروعه به کار خودش مشغول باشه!! چرا جلوی آزادی مردم رو می گیری؟ این بابا یا نفهمه یا مرید عمله انگلیسی یه.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    30 2
    اگر توانایی حل مشکل گرانفروشی وجود داشت مطمئن باشید تا الان حل شده بود تا زمانیکه شرایط جامعه را طوری بچینید که پیرمردها ی به اصطلاح انقلابی فاسد بر امور صدارت کنند و جوانان بخصوص نخبه ها که وابسته به جناحی جز وطن نیستند فرار کنند این وطن وطن نشود ...
  • یحیی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    42 0
    دولت و نظام اگه واقعا میخواد با گران‌فروشی و کم فروشی مبارزه کنه اول از همه خودروسازان و بعد زیرمجموعه های خودش شروع کنه مثلا بانک ها
  • کارمند ساده IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 28
    امنیتی هایی مثل این آقا که پشت مظلومیت فوت پسرس و اداره کار امور اجتماعی ، به فریب جوانان از زمان 2 خرداد با انگشتری ستاره داود نقره ای رژیم اسرائیل رو دستشان و سیبل کوتاه روی صورتشان ، روی آورده و با انتشار کتب آیات شیطانی سلمان رشدی کافر در دنیا که توسط انتشاراتیشان که قرار بود در ایران هم دفتر بزند و سپس عوام فریبی و افراط و تفریط های بیشمار و ... کارشان تمام است ....
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 39
    چطور زمانی که مردم در دولت روحانی از خرید یک کیلو مرغ عاجز بودند کسی اعتراضی نداشت؟ به قول مقاله ی روزنامه کیهان الان در سوپرمارکتهای زنجیره ای برای حساب اجناس باید 20 دقیقه در صف بمانیم و این یعنی اوضاع اقتصادی مردم خیلی بهتر است
    • ممد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      27 0
      کامل تعطیلی .
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    37 1
    اگر من کاره ای میشدم اعلام میکردم تا بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم فعالیتهای منطقه ای ممنوع
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 19
      با این تفکر جای هیچکسی نخواهی بود چون پیشنهادت به کل غلط و از توصیه های دشمن است که میدان را به آنها واگذار کنیم
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 24
      حالا خوب شد که کاره ای نشده ای و الا برام شکم دوروزه کشو را می فروختی
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    حق باز
  • 8ععععععقفققققاااااممممم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 31
    عجب دوره و زمانه ای شد.! که برخی از مسببین اصلی اوضاع بد اقصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و... از مسئولان دلسوز و انقلابی و متدین طلبکار شده اند.!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      19 0
      دلسوز انقلابی متدین رو ببری در نانوایی یه دونه نون بهت می‌دهند باید پول ببری تا بتونی نون بخری پس هر چیزی جای خودش
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    22 0
    برخی بانک ها هزینه دریافتی از مشتری بابت پیامک را 200 درصد افزایش داده اند
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 29
    ربیعی معلومه بدجوری سوختی بابا چه مرگتون، تا یه مدت سر کارنیستین که کمتر گند بزنید سریع صداتون در مییاد بابا حتما ملک الموت باید بییاد سروقتتون قرارنیست همیشه وزیر ووکیل باشین
  • SE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 22
    آقای ربیعی گویا از دنیا بی خبر است و نمی داند که هیچ حزب و گروهی که در نتیجه تصمیمات اشتباه و خائنانه که به زیان کشور بوده، از چشم مردم افتاد نمیتواند که ساختار سیاسی کشور را زیر سئوال ببرد
  • SE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    22 5
    کسبه همه شده اند همچون دستفروشان راهزن. هیچ کدام فاکتور نمی دهند که مشتری بتواند کنترل کند که قیمت ریز اقلام خریداری خود را بررسی کند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    31 1
    شنیدیم تو برنامه هفتم همسان سازی حذف شده است مثل اینست که بخانواده واهل واعیان بگویید که ازماه آینده خبری ازگوشت ومرغ وبرنج وکلاهای اساسی نیست باید تحمل کنید وچون دخلت نیست خرج آهسته تر کن ویا بدتر از آن سنگ به شکمهایتان ببندید من اعتقاد دارم دولت رئیسی اکر بر مشکلات معیشت مردم فائق نیاید قطعا فتنه اقتصادی پیش خواهد آمد البته کسانیکه به الاف والوفی رسیده اند سرباز واقعی مبارزه با گرسنگان خواهند شد وایندفعه با دست رد برسینه معاندین وحتی منفعت طلبان ومشروعه خواهان ازدولت میخواهند به وضعیت گرانی وپایین بودن قدرت خرید مردم راه حلی پیدا کند اما فعلا به نتیجه مورد انتظار مردم نرسیده اند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 15
    مشرق عکس این حال به هم زن ربیعی ربیعی رو نزار لطفا
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    27 0
    گرانفروشی جرمی است که حکومت در آن سهیم است و شریک جرم است
  • سپیده IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 0
    بادامچیان گفت. مشروعیت‌سازی یعنی به جای اینکه بپرسی چه فکر می‌کنید بگویید این طور فکر می‌کنید. چیزی که خیلی مد است و حرف خوبی نیست. دولت از یک سری چیزها یواشکی زد الآن می‌خواهد یواشکی اضافه کند. بازنشستگی از آنهاست. یک بخشی از گرانی مثلاً هزینه حمل است که باید راه بسازند ولی برنامه‌ای برایش نیست (فقط ترانزیت خارج) یا مثلاً مدیریت کنند ناگهانی کالای زیاد نریزند در بازار احتکار شود و بعدش قحطی شود بخواهند واردات کنند.
  • adrian DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    32 1
    فکری به حال خونه و ماشین کنید، کسی تو ایران نمیتونه بخره.
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    درابتدای انقلاب که محتکران وگران فروشان مردم را در تنگنا قرارداده بودند دولت برای برخورد با آنها از استانداریها وانها از مردم وبسبج سپاه استفاده کرد که بسیار عالی جواب داد اکنون با چند مامور تعزیرات نمی توان با این هرج ومرج وهر کی هرکی برخورد کرد باید جرایم آنقدر باشد که گران فروش جرعت نکند که تکرار کند ومردم هم وقتی ببینند دولت وقوه قضاییه پشتشان هستند با دل و جان همکاری می کنند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    9 0
    بهرحال مجموعه مسئولین کشور مقصرند احتمال زیاد این فتنه رخ خواهد داد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    18 3
    گران‌فروشی نیست عرضه گران اجناس در طبقات مختلف جامعه است وقتی چرخ خیاطی هفتصد هزاری نه میلیون معامله میشه و هزاران مورد دیگه چطور دوزنده دستمزد پایین بگیره به طبع اون پارچه گران نخ گران خرج کار گران دستمزد بالا اجاره مغازه بالا و از همه مهمتر خرج زندگی بالا چطور اون مانتو فروش ارزان بفروشه پس نگید گران‌فروشی بگید از دست رفتگی اقتصادی
  • اقبال مهدوی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 21
    ربیعی خجالت چیز خوبی است دولت های مورد تایید شما بیشترین دوران تصدی گری را بر کشور داشتند و بیشترین و اصلی ترین خیانت ها و جنایت ها و... در این دوره ها صورت پذیرفته است ننگی ابدی بر دامن شماست راستی علت مرگ یا قتل پسر ح ر نگفتی...
  • ......... IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    29 0
    لعنت به همه شما اصالات چی های نامرد که از شانس شخمی فارغ التحصیلیم درست افتاد تو دوره نکبت بار شماها و بدون کار درست و حسابی و از طرفی گند و فضاحتی که با تاراج سرمایه های ملی در قضیه دلاربازی و ... زدید چنان از زندگی و حتی وجود خودم بری و متنفر شدم که آرزوی سر به نیست شدن داشتم. لعنت به شماها که همون چهارتا دستاورد دوره احمدی نژاد رو هم گند زدید بهش.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 0
    آدمهای باهوشی که به توانایی هایشان مغرور می شوند ، هدفشان مسیرشان را توجیه می کند . پناه بر خدا از شر شیطان . ایران هیچ وقت جنگ را مسیر رسیدن به هدف خود نباید قرار دهد که تاوان سختی دارد
  • عبدالله IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 16
    ربیعی و امثال او با این چرندیات و طرز تفکر و عقده گشایی فقط هیزم آتش جهنم رو برا خودشون زیاد میکنند.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 19
    باید برای لشکر های پر تعداد پهبادهای هوشمند دشمن یا ربات جنگجو های انسان نما یا سگ نمای دشمن تجهیزات اخلال و انهدام متقابل درست کرد
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 13
    مدعیان ، دوست مردم ایران نیستند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 13
    کارهایی ودر وزارت اطلاعات ودردولت خاتمی وروحانی بامنش شیطانی فراموشمان نشده ک
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    15 0
    یاسر پیرعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه دانشجویان خارجی ثبت‌نام شده در دانشگاه شهرکرد از کشور عراق هستند، افزود: انتظار می‌رود جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه شهرکرد به ۳۰۰ نفر در سال تحصیلی جاری افزایش یابد. دانشگاه شهرکرد نیازمند خوابگاه دانشجویان بین‌الملل رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه خوابگاه مناسب برای دانشجویان بین‌الملل که ۸۰ درصد آنان مرد هستند ندارد خوابگاه و کلاس برای دانشجو ایرانی ندارند و برای کسب دلار عراقی ها دانشجو های ایرانی را اخراج و اذیت می کنند😓😥
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    کشور_ملت طراحی کلونیالیسم بود، تاریخ مصرف داشت.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    28 0
    عامل گرانی خود خود دولت است دولت از گرانی صد در صد منتفع است بدون کوچکترین تردیدی
  • نادر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 15
    جناب بازجو علی ربیعی در سن ۶۱ سالگی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور شد و در ۶۷ سالگی فرموده از جان جوانان چه میخواهید.
    • نادر IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 9
      در سن ۶۱ سالگی جای جوانان را در هیات علمی اشغال کرده و شعار میده که از جان جوانان چه میخواهید !!! جای جوانان را که اشغال کرده ای لااقل با حرفات جوانان را شکنجه نکن ،پیرمرد برو کنار بذار جوانان هیات علمی بشن
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 2
    متاسفانه مستند پرچم دار داره نفاق ایجاد می کند در سازمان قدس و شاهد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    21 0
    سانچی رو خوب ماست مالی کردی ماله کش
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 17
      سانچی توسط SAIبقعر آب رفت نخواست با تسلیحات نظامی بزنندش چون ازعواقبش میترسیدندکه سپاه پاسخ قطعی بدهد عامدانه بهش زدند نامش را حادثه گذاشتند صداش را هم درنیاوردند اینکه توی ماست ترش هم پیدابود .درواقع میخواستند مانع نفت ایران بشوند وخانواده های افراد پیگیری نکنند تا زمان خودش برسه البته آمریکا دروقت خودش دریافت خواهدکرد فعلا ایران رودرروی سیا است وهیچ کشوری توان بازدارندگی دربرابر سیا ندارد جز ایران
  • دهقان IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    10 1
    خوشحال و به خودمون میبالیم گویا عملکرد جوانان انقلابی بد جوری پوزه معاندین انقلاب به لجن مالیده که بعضی ها از آنها انتقاد میکنند
  • سید فروزان CH ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 14
    خود این ربیعی از جان ملت چه میخواهد ؟؟؟ ربیعی در دهه اول انقلاب جز باند پونز در پیشانی کنها بوده ، حالا شده دلسوز جوانان ، حرامت باشد نان جمهوری اسلامی . سرطان به گلویت
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 10
    این جریان" جناب بازجو علی ربیعی" از چه قرار؟ لطفا برای ما مخاطبان شفاف سازی کنید.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 20
    وقتی کشوری باپنجاه درصد تورم تحویل میشود کدام احمقی تصور میکند اگر مدیریت عوض شود یکباره خودرو تورم کهباسرعت پنجاه درحال سقوط است دورزده وبلافاصله ازنقطه صفر شروع میکند یعنی سرعت پنجاه راهم پشت سر میگذارد ویکباره همه چیز درهمان شرایط تثبیت میشود
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    خدمت جناب اقای ربیعی افسر ارشد اطلاعاتی - امنیتی جبهه اصلاحات ! امروز تقریبا برکسی حتی دوستان خودتان پوشیده نیست که جریان منحط و وابسته به غرب مسئول بخش وسیع و بسیاری از ناهنجاری های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور است . بحران سازی و ایجاد فتنه و ناامن سازی جامعه و تهدید و ارعاب و فشار حد اکثری بر مردم و مسئولین و... جهت تضعیف نظام و کاهش سرمایه های اجتماعی و سرانجام تسلیم کردن شدن نظام اسلامی در مقابل زیاده خواهی های استکبار غرب مخصوصا امریکا و انگلیس از مهمترین کارکردها و ماموریتهای جبهه غربگرا در ایران بوده و هست که حد اقل 30 سال بر اریکه قدرت سوار بودند و هنوز کما بیش سنگرهای خود را درون نظام حفظ کرده اند . جناب ربیعی چرا نسبت به 30 سال حاکمیت مطلق غربگرایان به ملت پاسخگو نیستید ؟
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    خدمت جناب اقای ربیعی افسر ارشد اطلاعاتی - امنیتی جبهه اصلاحات ! امروز تقریبا برکسی حتی دوستان خودتان پوشیده نیست که جریان منحط و وابسته به غرب مسئول بخش وسیع و بسیاری از ناهنجاری های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور است . بحران سازی و ایجاد فتنه و ناامن سازی جامعه و تهدید و ارعاب و فشار حد اکثری بر مردم و مسئولین و... جهت تضعیف نظام و کاهش سرمایه های اجتماعی و سرانجام تسلیم کردن شدن نظام اسلامی در مقابل زیاده خواهی های استکبار غرب مخصوصا امریکا و انگلیس از مهمترین کارکردها و ماموریتهای جبهه غربگرا در ایران بوده و هست که حد اقل 30 سال بر اریکه قدرت سوار بودند و هنوز کما بیش سنگرهای خود را درون نظام حفظ کرده اند . جناب ربیعی چرا نسبت به 30 سال حاکمیت مطلق غربگرایان به ملت پاسخگو نیستید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس