مستاجران در گرداب بالا و پایین قیمت اجاره+ جدول

با دستور رئیسی در ابتدای امسال قرار بود نرخ افزایش اجاره‌بها در سراسر کشور بیش از 20 درصد نباشد اما گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد که این دستور اجرا نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"مردم یا صهیونیست‌ها"؛ حماس چه کسی را کشت؟!

"مردم یا صهیونیست‌ها"؛ حماس چه کسی را کشت؟!/ دستوری برای اجاره‌بها که بر زمین ماند!

خانم آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات به تازگی در یادداشتی که با عنوان "چرا مردم مانند گذشته از مقاومت فلسطین حمایت نمی‌کنند؟" در اعتمادآنلاین منتشر شد، نوشت: در چند روز گذشته همزمان با حمله گروه‌های مقاومت فلسطینی برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی با عنوان توفان‌الاقصی، تصاویری خشن از نوع برخورد نیروهای مقاومت با سربازان و مردم اسراییل در رسانه‌ها منتشر شده است.

او می‌افزاید: همه می‌دانیم ظلمی که بر مردم فلسطین طی این سال‌ها رفته با هیچ‌یک از این تصاویر قابل‌مقایسه نیست و آنچه مسلم است انتشار متعدد این نوع تصاویر با هدف جابه‌جا کردن مظلوم و ظالم است و ‌ای کاش نیروهای مقاومت اجازه نمی‌دادند این تصاویر خلق شود و اینچنین هدف حمله که دفاع از تمامیت ارضی فلسطین است، تحت‌الشعاع این صحنه‌ها قرار گیرد. اما سوال اصلی که این نوشتار در پی پاسخ به آن است این است که چرا در کشور ما همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانه‌ها و نهادهای رسمی و گروه‌های منتسب به حکومت خلاصه می‌شود و جامعه به مانند سال‌های ابتدایی انقلاب و مانند قبل، همراهی لازم را به این موضع حاکمیتی ندارد؟

خانم منصوری می‌نویسد: نمی‌شود از یک سو کشتار مظلومان و مسلمانان را در نقطه یا نقاطی از جهان محکوم کرد و در همراهی با آنها از توان لجستیک کشور هم مایه گذاشت. اما وقتی مسلمانان در نقطه‌ای دیگر توسط حکومت دوست کشته می‌شوند، سکوت کرد؟ نمی‌شود تجاوز و اشغالگری را در فلسطین محکوم کرد، اما هجوم ارتش روسیه به اوکراین را در راستای بهبود اوضاع منطقه قلمداد کرد و بسیاری از چراهای دیگر.

او ادعا می‌کند: آنچه باعث عدم همدلی جامعه ایران با مردم فلسطین می‌شود، مجموعه‌ای از استانداردهای دوگانه و تناقض‌هاست که در چنین مواقعی به رخ کشیده می‌شود. چیزی به نام ظلم خوب و ظلم بد، متجاوز و اشغالگر خوب و متجاوز و اشغالگر بد وجود ندارد. ظلم و تجاوز و اشغالگری یک معنی بیشتر ندارد و ظالم، ظالم است. متاسفانه این استانداردهای دوگانه در کنار انواع گسست‌ها، ذیل بی‌اعتمادی به حکمرانی باعث مظلومیت دوچندان مردم تحت ستم فلسطین شده است.[1]

*قبل از هرچیز دقت شود که در جهان خانم منصوری و امثال او چیزهای عجیب بسیار است. هم سگ‌بازی مجاز است، هم انتخابات تحریم است و هم فلسطین متجاوز است!

پاسخ خانم منصوری این است که اولا ادعای ایشان صحیح نیست چون نه تنها مردم ایران که حتی جریانات نه چندان همسو با نظام اسلامی نیز از حرکت دلاورانه و عقلانی مقاومت فلسطین حمایت کرده‌اند و فضای رضایتمندی کاملی در این زمینه مشاهده می‌شود.

البته منظور خانم منصوری از واژه مردم، صرفا چند اکانت توییتری است که ما قضاوت در این زمینه را بر عهده مردم می‌گذاریم.

و اما کشته شدن شهروندان صهیونیست...

دقت شود که واژه مردم یک واژه مقدس است و بایستی در به‌کار بردن آن احتیاط کرد.

کلمه مردم از لحاظ مفهومی کلمه‌ای مثل "بهشتیان" است. یعنی وقتی ما با قداست از کلمه مردم استفاده می‌کنیم؛ منظورمان تعدادی انسان شرافتمند، عقلانی و قانونمدار است.

در مقابل این مفهوم مقدس یک مفهوم نامقدس هم وجود دارد و آن "عمله‌ی ظلم" است. مردمانی که عالما و عامدا به ابزار حکومت‌های جور تبدیل می‌شوند، هریک خود به تنهایی یک قصّاب انسانیت هستند و حتی با حضور خود نیز به جریانات ظالمانه و غیر عقلانی کمک می‌کنند. این افراد در فلسفه حکومت و امنیت هرگز شامل مبحث مردم نیستند.

ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار میکنیم که مردمی که در تراس‌های خانه خود می‌نشستند و در حال تماشای بمباران وحشیانه غزه نوشیدنی می‌خوردند و لذت می‌بردند آیا مردم هستند؟!

این قضاوت با مردم که آنهایی که از اقصی‌نقاط جهان برای تقویت صهیونیسم و رسمیت بخشیدن به رژیمی که مبتلی به تروریسم دولتی و کودک‌کشی است؛‌ در سرزمین‌های اشغالی سکنی گزیدند آیا مردم هستند؟

ما با رژیمی طرف هستیم که در جریان نبردهای قبلی با غزه در تریبون توییتری خود با لبخند و بصورت رسمی اعلام کرد که اگر باز هم لازم باشد کودکان را می‌کشد.

خانم منصوری باید بداند کسی که با زور سرنیزه خانه دیگری را غصب می‌کند و در آن می‌زیَد؛ مردم نیست بلکه بصورت علی‌الاطلاق، "متجاوز" است.

قضاوت کردن با چند عکس و فیلم در میانه یک جنگ بزرگ نیز همانند "نرخ تعیین کردن در میانه دعوا" یک کار غیر عقلانی است.

جنگ با یک متجاوز که حتی از مردم خود نیز تحت عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به جای تانک؛ مردم را در مرز با غزه مستقر کرده؛ طبعا تلفاتی از هر دو طرف خواهد داشت.

یک تحلیلگر منصف اما در این گیرودار اسیر سونامی عکس‌ها نمی‌شود بلکه طرف بر حق جنگ را با عقلانیت می‌شناسد و معرفی می‌کند.

در تاریخ، صحنه‌های فجیع و حتی متأثرکننده‌ای از جنگ‌ها و اسیرانشان روایت شده که البته این تأثرات و فجایع در جبهه باطل و در میان اسرای طرف متجاوز رخ داده است. اما تاریخ نتوانسته مثل خانم منصوری عقلانیت را نادیده بگیرد و طرف عادل جنگ را با این صحنه‌ها بشناسد!

اصلاح‌طلبان که زمانی خود را "خط امامی" می‌نامیدند گویا نظر امام راحل را هم درباره مردم اسرائیل فراموش کرده‌اند.

امام عزیزی که می‌فرمود: "آنها یهودی نیستند. آنها یک مردم سیاسی هستند که به اسم یهودی یک کارهایی را می کنند. و یهودیها هم از آنها متنفر هستند؛ و همه انسانها از آنها باید متنفر باشند.‏‏" +

***

دستوری برای اجاره‌بها که بر زمین ماند!

"مردم یا صهیونیست‌ها"؛ حماس چه کسی را کشت؟!/ دستوری برای اجاره‌بها که بر زمین ماند!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته: امسال اجاره بها در شهر بیرجند به طور میانگین ۳۵ درصد افزایش یافته است و در برخی مناطق تا ۵۰ درصد هم افزایش مبلغ اجاره مسکن را داشته‌ایم.

علیرضا اربابی می‌افزاید: قانون افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌ بها را به تمامی مشاوران املاک ابلاغ کردیم اما این طرح به خوبی در مرکز استان و در مجموع در کشور اجرایی نشد از طرفی به دلیل افزایش قیمت‌ها این امر اتفاق نمی‌افتد و گاهی مستاجران مجبور می‌شوند با صاحبخانه کنار بیایند و حتی قرارداد دستی می‌نویسند.[2]

*این گرانی بیقاعده در یک شهر که نمونه کوچکی از سونامی گرانی بروز یافته در تمام کشور است؛ در حالی رخ داده که طبق دستور رسمی دولت قرار بود نرخ اجاره مسکن در تهران 25 درصد و در سایر شهرها 20 درصد بیشتر نباشد. +

جالب آنکه رئیس جمهور در همان جلسه‌ای که این دستور را نوشت همچنین استانداران را نیز به حساب‌کشی از دستگاه‌های مختلف در انجام وظایف محوله در زمینه ساخت مسکن فرا خواند.

و جالب‌تر آنکه دولت اخیراً از رئیس سازمان تعزیرات نیز بواسطه برقراری عدالت اقتصادی تقدیر کرده است![3]

در بحث مسکن که ساخته نشدن آن توسط دولت یکی از اصلی‌ترین عوامل گرانی این حوزه است همچنین به تازگی خبری به نقل از یک نماینده مجلس اعلام شد مبنی بر اینکه سازمان دولتی امور مالیاتی، بند قانونی مبنی بر جریمه بانک‌هایی که تسهیلات حوزه ساخت مسکن را اعمال نمی‌کنند را نیز اجرایی نکرده است.[4]

این زنجیره اتفاقات و این دستورات بلااجرا در سرجمع خود منتج به گرانی بیشتر و فشار بر مردم شده است.

گفتنیست، مقام معظم رهبری پیش از این در دیدار با هیئت دولت سیزدهم به استیصال مردم در زمینه مشکلات اقتصادی اشاره کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پس از این دیدار در جشنواره شهید رجایی گفته بود: برای عملیاتی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب جلسه گذاشته‌ایم.[5]

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-635299

2_ https://irna.ir/xjNF6D

3_ isna.ir/xdPKjL

4_ mshrgh.ir/1532077

5_ https://tn.ai/2767196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    5 13
    خانم آذرمنصوری! مردم دقیقا کیان؟! مردمی که روز قدس با زبان روزه به حمایت از مردم فلسطین میپدازند ،مردمی که در همه جای کشور جشن پیروزی حماس را گرفتند یا سگ به بغلهائی مثل خودت که هم حزبیهات میگن باکودتا ! شدی رئیس اصلاحات؟!
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      هر دو طرف سیاست بازین
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      0 1
      اساسا خاصیت اصلاح طلبان است که عوامانه و عامیانه حرف بزنند و کاری به بار علمی حرفشان ندارند!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    3 5
    این اصلاحاتیها که در هر عکسی جمعیت پیرتری را به نمایش میگذارند! یاد عکسهای کمپهای منافقین میافتم که آدمو یاد خانه سالمندان میندازه! نتونستند یه جوان رو لااقل برای نمونه ،در جمع خودشون بپذیرند؟؟؟؟؟!
  • هاتف IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    4 5
    از یک سگ باز چه انتظاری دارید؟؟؟ بزارید توی همون دنیای سگ های خودش خوش باشه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    12 0
    مشرق اگر انسانیت داری زیر بار اجاره ها له شدیم قبل از اینکه به خلاف بیوفتیم خر مسئول هارو بگیر اجاره بها رو کنترل کنن یه جورر
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 4
      مشرق تنها رسانه ای هستش که داره در این زمینه مطلب مینویسه
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      1 1
      راهش همون کنترل تورم و ساخت مسکن هست وگرنه ظاهرا دستور رئیس جمهور قانون نیست و اگر قانونی وضع بشه (برای 20 درصد) هم غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا خواهد بود و هم خلاف شرع هست چون مالک راضی نیست و اختیار ملکش رو داره
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      کاملا درست.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 1
    این وسط رئیس جمهور برزیل هم خودشو میکشه.گفته بود سریعا جلسه اضطراری شورای امنیت رو تشکیل بدین چون به اسرائیل حمله بزرگی انجام شده.در بریکس هم هیچ کشوری رو معرفی نکرده بود حتی ایران رو.ممکنه در ظاهر مخالف آمریکا باشه ولی در باطن طرفدار اسراییله
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 4
    محمود عباس رفته عربستان که تو رو خدا کاری کنین آتش بس انجام بشه.و گرنه اسرائیل نابود خواهد شد.هیچ آتش بسی نباید صورت بگیره ایندفعه باید همه اسرائیلی ها از فلسطین اخراج بشن.دیگه اسرائیل به پایان رسیده.مبارزان حماس ادامه بدن و کرانه باختری هم قیام کنه و به مبارزین حماس بپیوندن.بسه دیگه در زندان غزه و کرانه باختری زندگی کردن.آقای منشه امیر چورپلاستو جمع کن‌و فرار کن .نخست وزیر اسبق اسراییل از فرودگاه بن گوریون به خارج فرار کرد.هر چقدر زودتر کشور فلسطین رو ترک نکنید بهایی که خواهید داد سنگین تر خواهد بود
  • هادی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 2
    موضع آذر منصوری بیانگر طرف داری او از صهیونیست هاست دل رؤف منصوری تحمل دیدن خون صهیونیست ها را ندارد حتمأ انتظارش از فلسطینی ها این است که بجای جنگ با احترام به اشغالگران بگویند بفرمائید بیرون اون حیونی ها هم به حرف می‌کردند فورأ میرفتن از آذر منصوری که و تشکیلات حزبی آنها که طبق گفته نتانیاهو سرمایه های اسرائیل هستند انتظار دیگری نیست
  • بختیاری IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 2
    منصوری و افرادی که منافقانه در کشور ما زندگی میکنند بهرحال مجبور هستند در کنار حفظ ظاهر و لو نرفتن نفاق برای بیان طرفداری از ارباب و قبله خود از این نوع بازی ها انجام دهند.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    4 1
    کجای متن خانم منصوری گفت فلسطین ظالم است ؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    3 1
    الان صحبتش در باره فلسطین چه ربطی به داخل و انتخابات و سگ داره
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 4
    ارتش کودک کش و خبرنگار کش اسرائیل در جریان سه روز گذشته 90 درصد مقررات بشردوستانه را نقض کرده است. اتاق عملیات مشترک محور مقاومت فکر می کرد که اگر رزمندگان جان برکف غزه از کیان دشمن تعدادی اسیر داشته باشند - که در همان دقایق اولیه نبرد به مقدار زیاد محقق شد- مردم غزه بیمه خواهند شد و جنگ در میدان نبرد انجام خواهد شد. ولی ددمنشی و وحشی گری بی سابقه ارتش قاتل صهیونیستی قابل پیش بینی نبود. حماس در واکنش به این دیوانگی صهیونیست ها، بخشی از اسرائیلی ها را در محل های مسکونی قرار داد که کشته شدند. و این خبر اعلام شد. ولی نه تنها از حجم بمباران ها کم نشد، بلکه بیشتر هم شد. تا جایی که ابوعبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام مجبور شد اعلام کند که هر حمله ای به مناطق مسکونی اگر بدون اطلاع قبلی باشد، یکی از صهیونیست های اسیر در برابر دوربین کشته خواهند شد. دلیل عدم تحرک حزب الله هم همین وحشی گری وحوش صهیونیست است. خط قرمز محور مقاومت مردم هستند که اسرائیلی ها و اربابان امریکایی شان برای حفظ دنیایشان ابایی از کشتن آنها ندارند. حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 5
    حالا به اصلاح طلبان میگم که اتفاقا مردم نسبت به قبل با موضوع مقاومت فلسطین حساس شدند وخیلی هم حمایت می کنند با توجه به اینکه در شکم شما نون حرام زیاد هست کسانی که در شکم شان پراز حرام باشند نه حرف حق نه چشم بصیرت نه واقعیت را باور می کنند.
  • مهدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 2
    سلبریتی ها خدا رو شکر خفه خون گرفتن
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 3
    این خانم انقدر شعورش پایینه که حمله روسیه به اوکراین رو با تجاوز 75 ساله صهیونیست ها و قتل عام مردم فلسطین و اخراج از خانه و کاشانه مقایسه میکنه؟ چقدر آدم باید نفهم باشه.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    7 0
    الان اون دختر توریست آلمانی مگه نظامی بود
  • حاجی از سه راه جوبشور رُم IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 4
    بسیار مسرت بخش بود. فلسطینی ها که عادت دارند به تلفات زیاد بیچاره ها 90 ساله این بمباران ها و کشتارها رو دیدن. مهم اینه که تلفات چند صدتایی برای صهاینه فاجعه ای تاریخی هست که همشون رو به جنون رسونده. اسارت هم که دیگه نگو. بدتر!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    او می‌افزاید: همه می‌دانیم ظلمی که بر مردم فلسطین طی این سال‌ها رفته با هیچ‌یک از این تصاویر قابل‌مقایسه نیست و آنچه مسلم است انتشار متعدد این نوع تصاویر با هدف جابه‌جا کردن مظلوم و ظالم است
  • مصطفی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 2
    کاش خانم آذر منصوری رو میفرستادیم زندان های رژیم اسرائیل یکم برخورد ارشادی میشدن و می فهمیدن اوج فاجعه کجاست بعد در خصوص نوع تصمیم مردم مظلوم فلسطین اظهار نظر می فرمودند
  • مجتبی باجلانی گامیارانی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 2
    به این خانم منصوری بگوئید سری به کانال های فضای مجازی فرزندان غیور استان کردستان مانندایتا، واتساپ،تلگرام وسایت های اینترنتی وبلاگ ها،خبرگزاری های محلی و...بزند تا ببیند چه قیامتی است تا ببیند کردها زیر پرچم امام خامنه ای فدائیان قدس وفلسطین هستند ۴روزه توکردستان شور وغوغائیست که قابل تعریف نیست باورندارد تا آدرس چندین کانال وگروه را برایش بفرستم گروههای چندهزار نفری بهش بگویید دیگر درخصوص ملت ایران اظهار نظر نکند چون علیه او اقدام خواهیم نمود وبه علت تهمت دردادگاه صالحه ازاوشکایت خواهدشد
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    6 0
    25 کامنت سانسور....بابا شماها از چه قماشی هستید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      کلا مدل آزادی بیانشون همینه. نظرات همسو رو با آزادی کاملا منتشر میکنن . باز مشرق یه نیمچه انصافی داره.
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 3
      قطعا از قماش بیوطن البانی بهایی نیستند
  • شهروند IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 2
    عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، اصلاح طلبان مفلوک صاحب عزان امروز
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 1
    انشا الله پیروزی نزدیکه ونصرت خدا مثل همیشه شامل بندگان با ایمان ومقاوم خود خواهد شد امین
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 0
    این دفعه غزه اشغال و به خاک اسراییل ضمیمه میشه ؟
  • مجتبی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 1
    خداوند انشالله خیر بهتان دهد که جدا باعث روشنگری و استمرار پایداری حق خواهان و در نتیجه ادامه مجاهدتشان برای رهایی مردم ستمدیده می باشد اجراکلا انشالله
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 1
    مرگ بر اسرائیل و صهیونیست، ولی چرا جواب همه اش به مردم احاله میدی و میگی قضاوت با مردم خوب نقد کن
  • حسين DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 2
    در پاسخ به اراجيف و مزخرفات خانم آذر منصورى : در نوار غزه در حدود دو مليون فلسطينى زندگى ميكنند تمامى ساكنين آنجا چندين نفر از بستگان خودش را كه توسط صهيونيستهاى جنايتكار قتل و عام شده اند از دست داده اند. بايد خطاب به ايشون اين نكته را يادآورى كرد كه بيسواد حداقل كمى مطالعه كن تاريخ پيدايش و تأسيس رژيم منحوس صهيونيستى را در نظر بگير ،اين رژيم با خون و آتش،با قتل عام و نسل كشى و كشتار ملت فلسطين آغاز شد و بعد از تقريبا هشتاد سال همچنان با وحشيگرى هر چه بيشتر ادامه دارد،چرا آنزمان كه جلادان رژيم صهيونيستى كودكان و نوجوانان فلسطينى را با رگبارهاى مسلسل هاى خودشان به خاك و خون ميكشيدند تو و امثال تو خفه خون گرفته بوديد،غزه بزرگترين زندان روباز جهان است و ساكنين آنجا نه تنها از ابتدائى ترين امكانات محروم هستند بلكه شب و روز هم در معرض بمباران هاى وحشيانه صهيونيستهاى فاشيست جنايتكار هستند،تى تيش مامانى تو كه از ديدن يك صحنه آنچنانى اوخى شدى چرا آن زمان كه كودك فلسطينى در آغوش پدرش به رگبار بسته شد كور و كر و لال شدى؟البته از تو و ساير اصلاح طلبان و ليبرالهاى خائن و مزدو و وطنفروش توقع و انتظارى نيست چونكه شما خائنين و مزدوران وطنفروش طبق گفته اربابتون سرمايه هاى رژيم ددمنش و صهيونيستى و فاشيستى اسرائيل هستيد، شما اصلاح طلبان و ليبرالها ننگ ملت ايرانيد مطمئن باشيد ملت بزرگ ايران اين لكه ننگ را (اصلاح طلبان و ليبرالها) از دامان خود پاك خواهند كرد.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 1
    اظهارات آذر منصوری کاملا غلط هست لیکن حماس هم باید بداند با اسیر بهتر می‌شود باید خورد کرد زیرا دستور پیامبر ما این هست. البته ترحم بیجا بر اسیر و بی احتیاطی هم کاری خطرناک هست.
  • کورو‌ش کبير IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 0
    1000 و خرده‌ای کشته و چند هزار تا زخمی. حدود 100 تا 200 اسیر. من نمی گم اسرائیل خوبه. من میگم در مقابل ویرانی که الان با جنگنده ها به غزه وارد میشه، ارزشش داره یا نه?
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 0
    متاسفانه هر طیفی مردم را فقط موافقان نظر خودش میدونه میخواد خانم منصوری باشه میخواد مشرق
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 1
    اصلاحات واقعا داره خودش رو نشون میده ، سوال مطرح میشه که چقدر ادعای چند سال پیش نتانیاهو در مورد اصلاح طلبان در ایران درسته !؟ نتانیاهو مدعی شده بود : «اصلاح‌طلب‌ها بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران هستند» /
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا وقتی(ایران میتواند اسرائیل,آمریکاوعروسکهایش رانابودکندوتمام دنیابخاطر ظلمها،غارتهاوکشتارها...اسراییل،امریکا وگاوهای شیرده شان،میدانند حقشان نابودشدن هست)اینکار را نمیکند که( باانواع مشکلات غارت،کشتار،بی ثباتی،عقب ماندگی,معضلات داخلی وخارجی و...)روبرو نباشد!!!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس