زکات فطره

افزایش پرداخت وجوهات شرعیه مردم به نهادهای خیریه امین نظام، نشانه آشکاری از تعمیق تدیّن و مشروعیت نظام اسلامی در جامعه ایرانی است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"گویا باورتان نشده"؛ پای خیانت در میان است!

صدای پهپادها، صدای "هژمونی ایران"/ گویا باورتان نشده؛ پای خیانت در میان است!

محمد نعیمی‌پور، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و فردی که گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم از او حمایت می کنیم؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات امسال گفته است: حاکمیت از سال ۱۳۹۸ به بعد به این جمع‌بندی قطعی رسید که انتخابات خوب است و هرچه پرشور و پرجمعیت‌تر باشد بهتر است. اما مشروط بر اینکه از نتیجه آن مطمئن باشیم. چون این اطمینان را می‌خواست بنابراین برای آنها درصد مشارکت اصل نبود. این بود که در درجه اول بتواند از آرایش سیاسی مجلس یا وضعیت ریاست جمهوری اطمینان پیدا کند. این هم یک موضوع خیلی مهمی بود که قطعا باید همه طرف‌ها این موضوع را لحاظ می‌کردند. اگر لحاظ نکردند و روش دیگری را انتخاب کردند، نتیجه‌اش را دیدند که موفقیت‌آمیز نبوده است.

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که "شما می‌گویید آن‌ها به دنبال انتخاباتی هستند که نتیجه آن از قبل مشخص شده باشد و یکدستی را از قبل تضمین کند. آیا این مسئله باعث ایجاد افزایش شکاف و اختلاف‌ها بین نیروهای خودشان نمی‌شود؟ " اظهار می دارد: شما هنوز گویا باورتان نشده که جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی تبدیل شده است!؟ اگر باورتان شد که این سؤال اصلا معنا ندارد. حکومت اسلامی می‌گوید من یک برنامه‌ای دارم، درست است که انتخابات و مردم برای من اهمیت دارد، اما نباید انتخابات باعث شود که اصول اساسی مورد نظر دستخوش تغییر و تشکیک شود این روش از سال ۹۸ اجرائی شده. حالا شماهر چقدر بگوئید بد است، زشت است، مردم این را می‌گویند ما چنین نظری داریم، اثر ندارد آب در هاون کوبیدن است. حکومت به این بایدها و نبایدها و نصایح و دلسوزی وقعی نمی‌گذارد. حکومت به این جمع بندی رسیده که حاکمیت دوگانه بر چیده شود و در درون نظام تنش وجود نداشته باشد. [1]

*اظهارات نعیمی پور را بایستی از دو وجه نگریست:

اول اینکه چپ های تحریمی از آنجا که پروژه "تحریم انتخابات" را در دستور کار دارند؛ پس به شغل ناشریف "آسمان و ریسمان کردن" روی آورده اند و هر حرف باطلی را می گویند برای اینکه پروژه خیانت‌بار خود را پیش ببرند و از مشارکت مردم در انتخابات بکاهند.

و دوم اینکه نعیمی پور حاضر نیست به مردم بگوید شرایط اصلاح طلبان در انتخابات سالهای 92 و 96 هم مثل امروز بود با این تفاوت که آنها در آن مقطع قصد خیانت علنی نداشتند و از همین رو به حمایت از "نامزد نزدیک" یعنی شیخ حسن روحانی رو آوردند. چرا نعیمی پور در آن مقاطع بصورت دو آتشه از انتخابات حمایت می کرد و حتی می گفت که روحانی حتی اگر نخواهم هم از او حمایت خواهیم کرد؛ اما امروز معتقد به اباطیلی مثل تعیین نتیجه، نامهم بودن مشارکت انتخاباتی برای حکومت و غیره شده است!؟

بیان این نکته در پاسخ به شبهه چپهای تحریمی نیز ضروری به نظر می رسد که مشارکت انتخاباتی اگر میل به افزایش داشته باشد؛ یک پدیده قابل منع نیست و هیچکس نمیتواند جلوی آنرا بگیرد.

***

صدای پهپادها، صدای "هژمونی ایران"

صدای پهپادها، صدای "هژمونی ایران"/ گویا باورتان نشده؛ پای خیانت در میان است!

سردار امیرعلی حاجی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به تازگی طی سخنانی در مراسم رونمایی از مستند دستاوردهای پهپادی کشور گفته است: ایران در حالی وارد جنگی شد که ابرقدرت شرق و غرب، کشورهای اروپایی و کشورهای مرتجع عرب منطقه که قریب به ۳۰ کشور بودند در برابر انقلاب اسلامی ۱۹ ماهه قرار داشتند که ما حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم و به قدرت آنان غلبه، خواست خود را بر آنان تحمیل و از قدرت منطقه‌ای نیز عبور کردیم.

به گزارش ایسنا، او در ادامه با اشاره به قدرت بی هماورد پهپادی ایران اسلامی تصریح می کند: امروز در قدرت پهپادی در دنیا حرف برای گفتن داریم و هم در حوزه تکنیک‌ها و هم تاکتیک‌های پهپادی صاحب سبک هستیم. امروز کشورهای دیگر از ما در زمینه قدرت پهپادی الگو می‌گیرند و ما مرجع آنان در این بخش هستیم. [2]

*صحبت های سردار حاجی زاده مبنی بر قدرت فرامنطقه ای بودن، صاحب سبک بودن در جهان و مرجع بودن؛ در یکی از بارزترین نتایج خود شاهدی است بر حقیقتی به نام "هژمونی ایران".

عده ای در ایران هستند که با بدخواهی و بددلی و در ادامه پروژه سیاه نمایی قصد دارند این حقیقت را انکار کنند اما خورشید پنهان شدنی نیست و نشانه های هژمونی ایران هر لحظه به گونه ای آشکار می شود.

امروز این ایران اسلامی است که در معادلات جهانی تأثیرگذاری مستقیم دارد، دشمن را صراحتا به خاک مذلت کشانده، از متحدان خود در اقصی نقاط جهان حمایت اقتصادی و نظامی و سیاسی دارد، از روسای جمهور ناکارآمد خود عبور می کند و توانسته بر مشکلات بزرگش فائق آید.

تمامی این نشانه ها دارای دلالت مستقیم با "ادبیات هژمون" و مفهوم "قدرت چتر" است و از همین رو یک تحلیلگر منصف و یک ذهن بی شائبه نمی تواند منکر هژمون بودن صاحب این نشانه ها باشد.

دقت شود که هژمون بودن هرگز به معنی بدون مشکل بودن نیست بلکه هژمونیک بودن در مفهوم داخلی خود به معنای توانایی غلبه بر مشکلات است. مقوله ای که در قبال ایران بارها به نظاره آن نشسته ایم و عبور کشور از گردنه های مشکلات مختلف دیده ایم. کما اینکه دورنماهای امیدوارانه بزرگ نیز مادام خود را به رخ می کشند.

در همین چارچوب البته بایستی متوجه تروریست های حقیقت "هژمونی ایران" نیز بود...

همان ها که با درک کامل خود از این قضیه و احساس زجر عظیمی که از این بابت دارند؛ کمر به تحریم انتخابات بسته اند تا یکی از اصلی ترین راه های حل مشکلات کشور بوسیله رأی خوب مردم را مسدود کنند، آنان که دائما از مشکلات کشور سیاه نمایی می کنند و آنها که اصرار دارند نسل جوان ایران اسلامی از حاکمیت و ارزشها دور است!

البته همانطور که اشاره کردیم؛ یک قدرت هژمونی می تواند از این مشکلات نیز عبور کند.

***

افزایش 60 درصدی پرداخت زکات نشانه چیست!؟

صدای پهپادها، صدای "هژمونی ایران"/ گویا باورتان نشده؛ پای خیانت در میان است!

دبیر ستاد زکات شهرستان زرند در استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است.

سیدمحمود زمانی در مصاحبه با ایرنا تصریح کرد: زکات جمع آوری شده از سوی کشاورزان هر منطقه -طبق قانون- برای آبادانی همان منطقه هزینه می شود. [3]

*افزایش پرداخت وجوهات شرعیه مردم به نهادهای خیریه امین نظام، نشانه آشکاری از تعمیق تدیّن و باورهای مذهبی در جامعه ایرانی است.

چه اگر اینگونه نبود طبعا بایستی شاهد کاهش پرداخت وجوهات می بودیم اما اینطور نیست و خبرهای متعدد از عمده شهرهای کشور حاکی از افزایش پرداخت های شرعی، صدقات و مبالغ خیریه مردم است.

تأکید می شود که مردم عزیز ایران؛ این وجوهات را نه لزوما به نهادهای خصوصی بلکه به نهادهای امین نظام از قبیل کمیته امداد، ستاد زکات، بهزیستی و ... می پردازند که این مسئله اثباتگر اعتماد روز افزون مردم به نظام اسلام و البته نهادینه شدن مشروعیت نظام اسلامی بعنوان امین مردم است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1391973

2_isna.ir/xdPFxd

3_https://irna.ir/xjNwS7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    18 5
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 4
      عمو! خواجه حافظ شیراز هم خبر داشت، خود موسوی و عمالش هم خبر داشتند مردم هم آفتاب را میدیدند! انگار فقط خودشما خبر نداشتی که حالا از شدت وجد اینقدر تکرارش میکنی!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      7 4
      اصلا درسته همون حکومت اسلامی فقط اصلاح طلبا دیگه واردسیاست نشن.تموم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 6
    تو جمهوری اسلامی که ۴۰-۵۰ میلیون نفر یارانه بگیر داره زکات هم تعلق می گیره ؟
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 6
      جمعیت ایران حدود 90 میلیون نفر است . برای بقیه تعلق می گیرد .
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      7 5
      تو چه میدونی زکات چی هست
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 5
    تدین مردم فقط به زکات نیست
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      5 5
      ولی یه نشونه مهمش هست
  • بهنام IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 3
    افزایش 60% زکات مهم است اما مهمتر افزایش تعداد زکات دهنده ها است و ضمنا آمار کل کشور هم مهمتر است
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      1 1
      وقتی یک نمونه بسیار بزرگ و تصادفی رشد داشته، احتمالا کل کشور رشد داشته. مگر این که ادعا کنی همه گندم‌کاران، نیروهای نظامند و سایر کشت‌ها غیرنظام! بپذیر که مردم ایران دین‌دارتر شده‌اند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    شما شاهد کاهش وجوهات نیستید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    14 1
    امان از چپ ها
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 4
    بدهای بی شرف وقتی خودشان رای می آوردند با دم خودشان گردو می شکنند ولی وقتی رای نمی آوردند مثل ادمهای بد زیر بار نمی آورند و در صحت انتخابات تردید می کنند .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    18 6
    ماهواره نور ۳ با موفقیت پرتاب شد/ یاشاسین ایرانم.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 24
    پهبادهای حکومت
  • US ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 7
    نعل ها کوبیده شد شمشیر ها از نیام برکشیدند سپر کنار سپر، خون درون خون آتش بر روی آتش، مژده بر مظلومان عالم که امپراطوری فرانژادی ایران دوباره زنده شده است.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 6
      البته جوانان وطن نصیب اصلی رو بردند.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    14 2
    هژمونی وقتی هست که ، پدر شرمنده خانواده نشه. وگرنه اسمش یه چیز دیگست
    • JP ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 6
      در فتح یونان هم ناله های شما همیشه گرسنگان بود که باعث شد ایرانیان از آتن عقب بروند. چه از جان مادرتان ایران می خواهید ای حقیر های متوقع، تا پس نگرفتن تمام سرزمین های از دست رفته ایران، هیچ ایرانی راحت نیست.
    • JP ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 2
      در فتح یونان هم ناله های شما همیشه گرسنگان بود که باعث شد ایرانیان از آتن عقب بروند. چه از جان مادرتان ایران می خواهید ای حقیر های متوقع، تا پس نگرفتن تمام سرزمین های از دست رفته ایران، هیچ ایرانی راحتی ندارد و نمی خواهد.
  • US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 7
    نعل ها کوبیده شد شمشیر ها از نیام برکشیدند سپر کنار سپر، خون درون خون آتش بر روی آتش، مژده بر مظلومان عالم که امپراطوری فرانژادی ایران دوباره زنده شده است.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 2
    میدونی چرا نعیمی پور و امثالهم و وزن سنگینی از مردم قبلا با روحانی اوکی بودن و الان نه. آخه الان هیچکدام از نامزدها با معیارهاو خواسته های مردم ایران همخوانی ندارن.
  • NL ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 1
    خود شماها با تایید شورای نگهبان امثال نعیمی پور رو گنده اش کردید. شورای نگهبان باید آدم حسابی با سواد مخصوصا از لحاظ سواد سیاسی رو تائید کنه.
  • ضد شیطان IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 3
    محمد نعیم پور وسایر اصلاح طلبان همیشه یکی از شگردهایشان این بوده که طرف مقابل را به کاری وادارند.مثلا در فتنه پارسال با شگردی خاص هم گشت ارشاد را تعطیل کردند وهم بی حجابی را جا انداختند...امروز هم با پیش کشیدن بحث انتخابات می خواهند هم شورای نگهبان را به حاشیه برانند وهم مردم را علیه حکومت اسلامی بشورانند وترس ایجادکنند.والبته با این حربه خودشان ویا دوستان شان را مانند قبل‌ بر کرسی های مجلس وحکومت بنشانند وچپاولی دیگر واسلام ستیزی دیگری راآغاز و جبهه صهیونیزم وفراماسونری وکابالا را تقویت نمایند....
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 3
    آنها که با اوصاع جاری موافق نیستند و امثال این نماینده مستعفی خائن (نعیمی ..)را تنها سد و مزاحمی برای شنیدن صدای حق میدانند کجا مراجعه کنند. لااقل اینها را از میان بردارید از خاتمی و موسوی و روحانی و همه اذنابشان، تا هیاهوی این اشراف منفعت طلب و بی کفایت و خودشیفتگان بی خاصیت، خاموش نشود صدای مردم مظلوم به گوشتان نمیرسد.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 1
    مسئله خرم آباد چی بود مواظب باشید
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 3
    یروزی چندین سال قبل تا اواسط دهه هشتاد با افتخار میگفتی شیعه هستی رفتارهایی از دیگر مسلمانان کشورهای دیگه سر میزد که رفتار شیعه باعث افتخار بود
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 1
    اصلا در مملکتی با این همه نعمت خدا چرا باید کمیته امداد باشه
  • DE ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 4
    نباید امثال نعیمی پور و بقیه همفکران او باردیگر فرصت دست اندازی به مناصب دولتی و بخصوص کرسی مجلس پیدا کنند. مگه تعارف داریم. ما جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مکتب اهل بیت باید اداره بشود هستیم. ما که جمهوری سوسیالیستی یا سلطنتی یا دموکراتیک یا لیبرالیستی نیستیم. ما جمهوری اسلامی آنهم بر پایه مکتب اهل بیت هستیم. تمام
  • DE ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 2
    نباید امثال نعیمی پور و بقیه همفکران او باردیگر فرصت دست اندازی به مناصب دولتی و بخصوص کرسی مجلس پیدا کنند. مگه تعارف داریم. ما جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مکتب اهل بیت باید اداره بشود هستیم. ما که جمهوری سوسیالیستی یا سلطنتی یا دموکراتیک یا لیبرالیستی نیستیم. ما جمهوری اسلامی آنهم بر پایه مکتب اهل بیت هستیم. تمام
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    5 1
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    وقتی اصلاح طلبان را شورای نگهبان از گردونه خارج کردند باید فکر این روزا را میکردند که کشور دچار هرج و مرج بشه حالا که متوجه شدند دنبال این هستند که دل اصلاح طلبان را بدست اورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس