بازرسی هایی که پای مدیرکل را به محکمه باز کرد

بازرس کل خراسان جنوبی گفت: در بازرسی های سال گذشته متهمانی با سمت های مدیرکل و معاون مدیر کل وجود داشتند.

به گزارش مشرق، مهدی رحیمی عصر سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: ۱۵ مهرماه ۱۳۶۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب شد.

بازرس کل خراسان جنوبی بیان کرد: از آن زمان تاکنون سازمان بازرسی به عنوان چشمانی تیز بین مباحث نظارتی را پیگیری کرده و به موفقیت هایی رسیده است.

رحیمی افزود: بازرسی های ما شامل بازرسی برنامه ای، بازرسی موردی و بازرسی فوق العاده‌ای است که بازرسی های برنامه ای بر اساس یک طرح تدوین شده در طول سال انجام می شود.

وی ادامه داد: بازرسی های موردی به فراخور موضوعات هر استان انجام می شود و بازرسی های فوق العاده به صورت خاص و با نظر مقامات خاص بر اساس سلسله مقامات کشوری در مورد مسائل و اتفاقات پیش آمده انجام می شود.

بازرس کل خراسان جنوبی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹ بازرسی برنامه ای را به انجام رساندیم که در حوزه های مختلف دستگاه های ذی ربط بوده است که ۲۹ برنامه بازرسی در زمان مقتضی خود انجام شده است.

انجام دو بازرسی فوق العاده در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو مورد بازرسی فوق العاده و ۵۹ بازرسی موردی در خراسان جنوبی داشته‌ایم، گفت: بررسی ابعاد خروج قطار از ریل در مسیر یزد به مشهد از جمله این بازرسی ها بوده است.

بازرس کل خراسان جنوبی اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲ برنامه ۲۴ بازرسی را داریم که تا کنون ۱۱ برنامه محقق شده است.

رحیمی با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۵ بازرسی موردی و یک بازرسی فوق العاده داشته ایم، گفت: بر اساس بازرسی های موردی انجام شده در سال گذشته ۱۲۸ گزارش به دستگاه های مربوطه داده شده که ۸۴ گزارش اصلی با محوریت اصلاح امور، ۱۲ تعقیب کیفری و ۱۳ مورد تعقیب اداری و یک مورد درخواست ابطال مصوبه از دیوان عدالت اداری بوده است.

وی افزود: بر اساس ۱۱ مورد بازرسی در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۵۰ گزارش داده شده است که ۳۰ گزارش اصلی در مورد اصلاح امور، ۳ مورد تعقیب کیفری و ۱۶ مورد تعقیب اداری بوده است.

۱۴۵ متهم بر اثر بازرسی های سال گذشته شناسایی شدند

بازرس کل خراسان جنوبی گفت: بر اثر بازرسی‌ها و نظارت های در سال گذشته ۱۴۵ متهم اعم از متهم تخلفات اداری و متهم به اتهام جرائم شناسایی شدند که ۳۸ نفر اتهام به جرائم را داشتند.

وی ادامه داد: در بین متهمان و محکومان افرادی با سمت های مدیر کل و معاون مدیر کل و مدیرعامل شرکت های دولتی و کارکنان عادی دولت بوده اند که بالاترین محکومین دو سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی بوده است.

بازرس کل خراسان جنوبی افزود: تعداد متهمان در بازرسی های شش ماهه نخست سال جاری (۱۱ مورد بازرسی) ۳۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۶ نفر متهم به تخلفات اداری و همچنین چهار نفر متهم به اتهامات کیفری بوده اند.

وی درباره نتایج بازرسی ها برای مردم اظهارکرد: تعیین تکلیف و استرداد ۶۱۴ میلیارد ریال به صاحبان اصلی حساب که در یکی از بانک ها مسدود شده بود، ابطال ضمانت نامه نقدی و عودت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به یکی از شرکت‌های دولتی، جلوگیری از تضیع مبلغ ۲۹ میلیارد ریال در فرایند برگزاری مناقصه یکی از ساختمان های ستادی دولتی از جمله این نتایج است.

جلوگیری از واگذاری غیر قانونی ۱۹ هکتار از اراضی ملی

بازرس کل خراسان جنوبی یادآورشد: همچنین جلوگیری از واگذاری غیر قانونی و غیر اصولی ۱۹ هکتار از اراضی ملی در حوزه یکی از شهرستان‌ها، جلوگیری از تضییع اموال دولتی به مبلغ ۱۳ میلیارد در فرایند واگذاری یک پروژه و وصول مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن را نیز داشتیم.

رحیمی گفت: در پرونده خارج شدن قطار از ریل در مسیر یزد به طبس ۲۰ متهم داشت که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی داشت که ۶ نفر از آنها متهم کیفری بودند.

وی یادآور شد: در طول سال گذشته شکایات وگزارش های فساد از دستگاه های دولتی در خراسان جنوبی ۸۷۱ مورد بوده است که رسیدگی به ۸۶۷ مورد خاتمه پیدا کرده است و از این تعداد ۴۴۱ مورد شکایت و ۴۳۰ مورد گزارش فساد بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس