قصه تکراری «غرور و تنهایی»؛ این قسمت زهرا نعمتی!

تمرینات انفرادی زهرا نعمتی باعث شده تا او نتواند در چندین رقابت‌ بین‌المللی به نتیجه و مدال برسد.

به گزارش مشرق، وقتی نام زهرا نعمتی مطرح می‌شود کمتر کسی است که یاد افتخارآفرینی‌های او به ویژه مدال‌های طلای پارالمپیک نیفتد. نعمتی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در ۳ پارالمپیک پیاپی ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو شده است. وی همچنین در مراسم کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» شد.

این کماندار کشورمان که مدال‌های متعدد بین‌المللی را در کارنامه دارد در بازی‌های المپیک و آسیایی هم گام به میدان رقابت گذاشته که آخرین رویداد بازی‌های آسیایی هانگژو بود اما نتیجه او در مرحله مقدماتی به قدری عجیب بود که نگرانی مسئولان را هم به دنبال داشت.

* حذف زودهنگام از بازی‌های آسیایی

زهرا نعمتی در مرحله مقدماتی ریکرو زنان چهلم شد تا خیلی زود از مسابقات انفرادی حذف شود و شانسی برای رقابت نداشته باشد. در ماده‌های دیگر هم نتوانست به مدال برسد تا دست خالی هانگژو را ترک کند و برای بازی‌های پاراآسیایی آماده شود اما نکته اصلی تمامی اتفاقات رخ داده فقط یک مورد است؛ "تمرینات انفرادی"

زهرا نعمتی برای حضور در بازی‌های آسیایی فقط ۲ ماه با تیم ملی کمانداران همراه بود چرا که اعتقادی به سرمربی خارجی تیم ملی نداشت و تنهایی تمرین می‌کرد. فدراسیون تیراندازی با کمان هم با اعزام این ورزشکار به بازی‌های آسیایی موافق نبود اما وساطت کمیته ملی المپیک باعث شد تا او با تیم ملی تیراندازی با کمان اعزام شود که البته نتیجه‌ای هم نگرفت.

زهرا نعمتی جا پای کیانوش رستمی گذاشت!

* غیبت طولانی‌مدت نعمتی در اردوهای پارا

در حالی که این روزها کمانداران معلول خود را برای پاراآسیایی آماده می‌کنند باز هم زهرا نعمتی در کنار تیم ملی نیست و به صورت انفرادی و با زهرا شمس به عنوان مربی تمرین می‌کند. هدایت تیم ملی پاراکمانداران بر عهده مجید کهتری است که سابقه فعالیت در تیم ملی تیروکمان را هم دارد اما از آنجایی که نعمتی این مربی را هم قبول ندارد تصمیم گرفته به تنهایی تمرین کند.

* سخایی: نعمتی مربی اختصاصی دارد و در تیم ملی نیست

لیلا سخایی مربی تیم ملی پاراتیروکمان در گفت‌وگو با فارس، درباره تمرینات انفرادی زهرا نعمتی و تاثیر این کار او روی عملکرد تیم ملی، عنوان کرد: او مربی اختصاصی دارد و در تیم ملی نیست که ببینم تمریناتش به چه صورت است. او در بازی‌های آسیایی هم ضعیف کار نکرد و مانند سایر ملی‌پوشان بود اما امیدوارم در پارا نتایج خوبی بگیرد.

وی افزود: تا اینجا او در اردوهای ما نبود اما چند روز دیگر به چین می‌رویم و تا زمان مسابقات ۴ روز زمان داریم که می‌تواند کنار تیم باشد. زهرا نعمتی قبلا با ورزشکاران دیگر تمرین کرده و سالها کنارشان بوده اما حدودا ۲ سال است که با تیم نیست. حالا شرایط این گونه بوده و امیدوارم در هانگژو نتایج خوبی بگیریم.

زهرا نعمتی جا پای کیانوش رستمی گذاشت!

* قصه تکراری تنهایی با عدم کسب نتیجه

با این همه افتخار حالا زهرا نعمتی در مسیری گام گذاشته که پیش از این هم ورزشکاران مطرح آن را طی کرده و نتیجه چیزی جز حذف از مسابقات بین‌المللی نبود.

برای مثال می‌توان از کیانوش رستمی نام برد؛ ورزشکاری که در المپیک صاحب نقره المپیک لندن و طلای المپیک ریو بود، در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال نرسید و در ادامه و رقابت‌های دیگر ناکامی‌هایش تکرار شد. او مدتی پیش از المپیک ریو تصمیم گرفت انفرادی تمرین کند و در کنار تیم ملی نبود. منتقدان دلیل عدم موفقیت او پس از المپیک ریو را ناشی از «غرور وی و عدم شرکت در تمرینات تیم‌ملی و تنهایی‌اش به خاطر همین غرور» می‌دانند.

حالا این قصه تکراری برای زهرا نعمتی رخ داده است؛ ورزشکاری که ۳ طلای پارالمپیک را دارد هیچ کدام از مربیان ملی را در سطح خود نمی‌بیند و نتیجه هم عدم کسب مدال است.

با این حال مسئولان کاروان پارالمپیک امیدوار هستند که نعمتی بتواند در بازی های پاراآسیایی موفق عمل کند و به مدال دست یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    7 2
    غرور الکی
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      10 1
      دوسال دیگه دوره ورزشش تمام میشه باد کله ش می‌خوابه
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      غلط می کند مربی را قبول ندارد لباس تیم ملی پوشیدی باید دربست در خدمت باشید تمام این حاشیه ها و سوسول بازی ها خیانت است
  • فرید IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    5 1
    خدا قوت خانم نعمتی.شما چرا دیگه. این حرکتتون قابل هضم نیست.خواهشا سریعا تو اردوهای مشترک تیم ملی شرکت کنید
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      بازیهای آسیایی چهلم شد. اینجا50ام. نگران نباشید
  • ali IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    حتی اگه یه مدال المپیک هم داشته باشه حق داره چه برسه به 3 مدال المپیک مدال بگیره میشه حمایت های فدراسیون نگیره میشه غرور رسانه های مزدور
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    وقتی شوهر راضی نباشه همش بی ارزشه.
  • gafar taba tabayi 65 IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 0
    غرور انسانو نابود میکنه این دیگه واسه کل عالم اثبات شدس.
  • ......... IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    خداییش بروبچ پارالمپیکی ها خیلی احتیاج به توجه بیشتر دارند
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    غرور و تکبر انسان رو زمین میزنه
  • Mohammad IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    خانم نعمتی از بهترین ورزشکاران دنیاست نه ایران یادمون نره ایشون چند تا رکرود جهانی داره ولی هیچ همایت ازشون نمیشه همش زبانی ما واسش دعا می‌کنیم انشالله مثل همیشه روی همه دشمنانش کم میشه زهرا نعمتی تنها ورزشکار معلولیه که داره با آدم‌های سالم رقابت میکنه اسمش تو کتاب گینس ثبت شده این کمه به نظرتون هر کاز کنه زحمتشو قبلا کشیده همه ملت ایران دوسش داریم انشالله موفق باشه اون کسیم گفت بدن رضایت همسرش هیچه همسری که تمام مال زنشو بالا بکشه همسر نیست دشمنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس