گزافه‌گویی صدراعظم آلمان علیه ایران

اولاف شولتز صدراعظم آلمان بعد از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در یک نشست خبری در برلین درباره دخالت ادعایی ایران در عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی گزافه‌گویی کرد

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه (امروز) در پایتخت این کشور بار دیگر حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و به گزافه گویی علیه ایران و حزب الله لبنان پرداخت.

خبرگزاری رویترز از کنفرانس خبری صدراعظم آلمان در برلین بعد از دیدار او با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خبر داد؛ کنفرانس خبری که در آن این مقام ارشد اروپایی حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.

اولاف شولتز در این نشست با اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، خواستار جلوگیری کردن از تشدید تنش در منطقه غرب آسیا شد و به ایران و حزب الله لبنان درباره پیوستن به این درگیری هشدار داد.

صدراعظم آلمان که کشورش همانند دیگر کشورهای غربی در تلاش برای مقابله با تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین بوده است، بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات غیر انسانی از قبیل قطع آب، برق، سوخت و دارو گفت: «من به طور واضح به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری (مقاومت و رژیم صهیونیستی) مداخله نکند».

 سخنان صدراعظم آلمان در شرایطی مطرح شده که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب (دیشب) گفت: «ایران از گسترش جنگ هیچگاه استقبال نکرده و تلاش‌های ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است».

امیرعبداللهیان ادامه داد: «به صراحت به آمریکا گفته‌ایم و مایلم اعلام کنم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کردند،‌ پیام‌هایی را دائما بدهند که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم، ولی به صورت تمام قد در کنار اشغالگران رژیم اسرائیل و جنایتکاران جنگی اسرائیلی قرار بگیرند و هیچ حرکتی برای توقف جنایات جنگی سازمان یافته اسرائیل و تشدید کامل و ۳۶۰ درجه محاصره انسانی غزه در مقولات اساسی همچون آب، غذا و دارو نکنند».

وزیر خارجه ایران افزود: «تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است برای اینکه دامنه جنگ گسترش نیابد، ولی آنچه به مقاومت برمی‌گردد، ما امروز وقتی که از مقاومت صحبت می‌کنیم فقط منظورمان حزب الله در لبنان نیست.طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند که گروه‌های مقاومت در راستای حفظ استقلال کشورها و مقابله با تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به صورت خودجوش در سراسر منطقه سازماندهی شدند. لذا گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن تغییر نقشه جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود».

گزافه گویی صدراعظم المان درباره دخالت ایران و حزب الله لبنان در جنگ نیروهای مقاومت فلسطین با رزیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که ایران به دنبال گسترش درگیری نیست.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه (امروز) گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد. این مقام آمریکایی افزود: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    17 2
    غلط مکن شوادر
    • حقگو IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      2 0
      از المان که تحت اشغال نظامی و فرهنگی و فکری امریکا و صهیونیست هاست چه انتظاری میشود داشت؟؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    10 0
    از نازی ها انتظاری جز این نیست
  • هوشنگ IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 1
    مهم نیست
  • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    یک سیلی محکم حال او را جا خواهد آورد. بزودی او مجبور می شود با نتانیاهو توی یک طویله باشد
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    گه خورد
  • حسن IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    نمی دانم شما چرا ؟؟؟!!! شماها که از نسل سربازان روسی هستید چرا ؟؟ یعنی دوباره باید سربازان روس بیایند ؟؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مردک بی شعوردوستشون داری ببرشون آلمان یه قسمتی ازکشورت روبده بهشون شما یهودی ها روکشتیدفلسطین تاوان بده؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    کلا این علف شولتز عادت داره علف بخوره و عرعر زیادی بکنه!!!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 0
    حرف مفت میزنه چرا خودتون از رژیم کودک کش حمایت میکنید
  • گمنام IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    4 0
    حرمله صفت کودک کش اگر دین نداری لااقل آزاده باش عملیات طوفان الاقصی به یاری خدا ذات کثیف یزیدیان زمان را بیشتر آشکار کرد و بی تفاوتی نسبت به فلسطین یعنی همراهی با دشمنان خدا خدا لعنتشون کنه وحدت و همدلی مردم جهان برای نجات و حمایت از ملت فلسطین ان شاءالله ظهور امام زمان را نزدیک تر میکند برای نابودی استکبار جهانی و پیروزی جبهه مقاومت ۵ صلوات🍀
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    شما آلمانی نبودید دنیا به خاک و خون کشیدید، شما آلمانی ها مادر صهیونیسم هستید پدرش هم انگلیس حروم زاده است. پس خفه بمیر.
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    باید به این اولاغ شوت اعظم خانوم آلمان گفت بچه تو نوکر و پادوی صهیونیستی باش ولی انتظار نداشته باش دیگران هم پادو و تو سری خور صهیونیستها باشند.
  • شریف IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    خجالت بکشیدنءونازیهای صهیونیست.همین شماهابودید40سال قبل سلاحهای شیمیایی به صدام ملعون هدیه میدادیدبرای کشتن ایرانیها...این قدرهم طرفداررژیم کودک کش نباشید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    از نازی‌های دوست صدام که بمب شیمیایی بر سر مردم ایران و عراق ریختند و به هیچ قانون بین المللی پایبند نیستند و فقط پادو صهیونیزم بین الملل می باشد چه توقعی دارید.؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    از نازی‌های دوست صدام که بمب شیمیایی بر سر مردم ایران و عراق ریختند و به هیچ قانون بین المللی پایبند نیستند و فقط پادو صهیونیزم بین الملل می باشد چه توقعی دارید.؟؟؟
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    کچل اندازه وزنت زر بزن منطقه که فعلا دست ماست پس خفه.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    این‌ها سال گذشته وقبل تر درتحریم ایران ذره ای کم نداشتن ،ما هم باید در نابودی صهیونیسم کم نداریم.
  • CA ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    بربرهای سفید پوست خجالت بکشید هولوکاست کار آلمانها بود چرا مردم مظلوم فلسطین که هیچ دخالتی در جنگ جهانی دوم نداشتن باید تقاص جنایات آلمانی‌ها نسبت به یهودی‌ها رو پس بدن؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    سگ کی باشی تو، ما برای اربابت آمریکا تره خورد نمی کنیم، تو رو چه به غلط زیادی هشدار به ایران. بشین سر جات بچه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    الاغ شولتز کنار شاه خائن اردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس