توسعه ماهواره های سنجشی با ساخت ماهواره پارس۲

رییس سازمان فضایی ایران از آخرین وضعیت ساخت ماهواره پارس ۲ خبر داد و گفت: با اتمام طراحی و ساخت این ماهواره، گام خوبی در توسعه ماهواره‌های سنجشی برداشته می شود.

به گزارش مشرق، حسن سالاریه در خصوص آخرین وضعیت ماهواره طلوع ۴ گفت: طلوع ۳ که در سال گذشته رونمایی شد، در واقع ماهواره‌ای با مأموریت سنجشی بود و با دقت ۱۰ متر رنگی و ۵ متر سیاه سفید قادر است که از سطح زمین تصویربرداری کند.

وی افزود: ماهواره طلوع ۴ هم که بعد از طلوع ۳ در سازمان فضایی دنبال می‌شد، در حال حاضر در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد و ما پیش از این قرارداد آن را با توجه به مشخصات و دقت تحت عنوان ماهواره «پارس ۲» ابلاغ کرده‌ایم.

سالاریه تصریح کرد: قرارداد ماهواره طلوع ۴ که از این پس به نام ماهواره پارس ۲ معرفی می‌شود، با مجموعه صاایران در مرحله ساخت قرار دارد.

وی همچنین گفت: ماهواره پارس ۲ قادر به تصویربرداری از سطح زمین با دقت حدود ۴ متر سیاه و سفید و ۸ متر رنگی خواهد بود و ما امیدواریم با اتمام طراحی و ساخت این ماهواره، گام خوبی در توسعه ماهواره‌های سنجشی برداشته شود.

رییس سازمان فضایی افزود: ماهواره سنجشی پارس ۲ با هدف تصویربرداری و قدرت تفکیک قابل توجه طراحی و تولید می‌شود و بناست در ماموریت‌هایی نظیر مدیریت بلایای طبیعی، ریزگردها و دیگر موارد استفاده شود.

وی گفت: ماهواره پارس ۳ نیز با دقت تصویربرداری حدود ۲ متر، مدرن‌ترین و دقیق‌ترین ماهواره تصویربرداری ایران است که این پروژه هم مراحل طراحی و ساختش آغاز شده است.

سالاریه در پایان گفت: ماهواره پارس ۲ انشاالله پس از اتمام مراحل ساخت و پرتاب، در حوزه‌های مختلفی از جمله آبخیزداری، پایش جنگل‌ها، تعیین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی و… می‌تواند به دستگاه‌های مختلف متولی کمک قابل توجهی داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 2
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس