کد خبر 1541523
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
حوادث

پسر جوان که به خاطر ازدواج مجدد پدرش او را به قتل رسانده و جسدش را داخل چاه انداخته بود در حالی در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد که خواهر و برادرانش از قصاص او گذشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شهریور سال گذشته دختر جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن پدر ۶۷ ساله‌اش خبر داد.

وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پدر و مادرم سال‌هاست با هم اختلاف دارند و دامنه این اختلاف آنقدر زیاد شد که پدرم تصمیم گرفت به تنهایی به خانه ویلایی‌مان در شمال تهران برود و بدون مادرم زندگی کند. چند هفته پیش وقتی من و برادرم شاهین برای سر زدن به پدرمان به آنجا رفته بودیم، متوجه شدیم او زنی را به عقد موقت خودش درآورده و با او در آن ویلا زندگی می‌کند. با دیدن آن زن از پدرمان خواستیم او را رها کند اما پدرم برخورد تندی کرد و گفت که موضوع ازدواجش هیچ ربطی به ما ندارد.

پس از آن ذهن‌مان خیلی درگیر بود و دوباره می‌خواستیم با پدرمان صحبت کنیم اما دیگر تلفن‌مان را جواب نداد و وقتی هم به ویلا رفتیم خبری از او نبود.

با این شکایت افشای راز ناپدید شدن مرد میانسال در دستور کار مأموران قرار گرفت.

در نخستین گام از تحقیقات، مأموران به بررسی خانه ویلایی پرداختند که مشخص شد با اینکه خانه ویلایی مجهز به دوربین بوده اما حافظه دوربین مداربسته سرقت شده است.

پس از آن همسر صیغه‌ای این مرد بازداشت شد، اما پس از چند بار بازجویی و تحقیقات از او، برای مأموران محرز شد که وی نقشی در قتل نداشته و پس از اینکه فرزندان شوهرش او را تهدید کرده بودند خانه ویلایی را ترک کرده و به خانه خودش برگشته است.

اعتراف به قتل بعد از ۵۰ روز

در حالی که طی ۵۰ روز تحقیقات مأموران موفق نشده بودند سرنخی از مرد میانسال پیدا کنند، شاهین پسر بزرگ خانواده با مراجعه به اداره آگاهی به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: «من پدرم را کشته‌ام.» بدین ترتیب وی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «مادرم زن زحمتکشی بود، او در سختی‌ها و گرفتاری‌ها همیشه یار و همراه پدرم بود، اما پدرم او را رها کرد و سرش هوو آورد. یکبار که با خواهرم به خانه ویلایی پدرم رفتیم از او خواستیم آن زن را رها کند اما پدرم با فحاشی ما را از ویلایش بیرون انداخت و من و خواهرم هم زنش را تهدید کردیم و از آنجا بیرون آمدیم. چند روز بعد به خاطر کینه‌ای که از پدرم به دل گرفته بودم سراغش رفتم و او را کشتم و جسدش را داخل چاهی که در حیاط ویلا بود، انداختم. بعد هم آثار جرم را از بین بردم و به خانه برگشتم. باور کنید قصدم کشتن او نبود و در این ۵۰ روز آنقدر کابوس دیدم و عذاب وجدان کشیدم که تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.»

پس از اظهارات شاهین، جسد از عمق چاه بیرون آورده و به پزشکی قانونی منتقل شد.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جرم، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه عنوان شد که اولیای دم بدون حضور در جلسه رسیدگی، رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کرده‌اند. از این رو متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

سپس متهم که از ابتدای ورود به جلسه اشک ندامت می‌ریخت به جایگاه رفت و به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: «وقتی فهمیدم پدرم زنی را صیغه کرده خیلی عصبانی شدم، یک‌بار به او تذکر دادیم اما گوش نکرد.

پس از آن انگار نیرویی به من می‌گفت اگر می‌خواهی شر این موضوع را از خانه دور کنی باید با پدرت برخورد تندی انجام دهی به همین خاطر چند روز بعد با او تماس گرفتم و گفتم می‌خواهم مثل دوتا مرد با هم صحبت کنیم و او هم قبول کرد و به خانه‌اش رفتم. چند بار از او خواستم به خانه برگردد و با مادرم زندگی کند اما تهدیدم کرد که اگر بخواهم بحث را ادامه دهم مرا از خانه‌اش بیرون می‌کند. همانجا با چوبی که کنار در بود چند ضربه به سرش کوبیدم و از اتاق خارج شدم. بعد به اتاق دیگری رفتم نیم‌ساعتی که گذشت و آرام شدم به اتاق برگشتم اما دیدم خون شدیدی از سر پدرم آمده و تکان نمی‌خورد، همانجا بود که متوجه شدم فوت کرده است. بعد برای اینکه لو نروم جسدش را داخل چاه حیاط انداختم و به داخل ویلا برگشتم و تشک و لباس‌های خونی‌ام را پشت ویلا آتش زدم و به خانه برگشتم.»

قاضی سؤال کرد: «چه شد که تصمیم گرفتی خودت را معرفی کنی؟»

متهم جواب داد: «اشک‌های مادرم. مادرم در طول ۵۰ روزی که از پدرم خبری نداشت از صبح تا شب گوشه‌ای کز کرده بود و اشک می‌ریخت. دیگر نتوانستم اشک و ناراحتی‌اش را تحمل کنم و خودم را معرفی کردم. باور کنید فقط می‌خواستم به خاطر زجرهایی که مادرم کشیده بود پدرم را تنبیه کنم اما قتل رخ داد، الان هم خواهر و برادرهایم فقط به خاطر فرزندانم رضایت داده‌اند اما من شرمنده مادرم و آنها هستم. من خیلی عذاب وجدان دارم به‌خصوص وقتی فهمیدم پدرم قبل از اینکه به ویلا برود و تنها زندگی کند مخفیانه همه اموالش و خانه‌هایش را به نام فرزندانش کرده بود.» در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    پدرت مرد خوبی نبوده برای اینکه حق و حقوق زن صیغه ای را نده هرچی داشته را به نام بچه هاش زده ...پدرت اهل سو استفاده از زنان بوده ...بیچاره مادرت
  • مهدی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    به خاطر چیزی که حق مسلمش بوده ناجانمردانه توسط پسر حروم لقمه اش کشته شده
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 2
    بیچاره پدر. بچه نااهل گستاخ به تو چه که پدر زن دوم گرفته مگه فضول زندگی مردمی؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    به خاطر اشکهای مادرش خودش را معرفی کرده.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    23 3
    خیلی ناراحت شدم. من پدر خودمم اهل زن گرفتن بود و مادرم و ما را خیلی زجر داد. نکنید این کارا را. یادمه زن دومش هر چی از دهنش درمیامد به ما می گفت و بعد که همه اموال پدرم را گرفت رفت.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 2
      خاک برسر پدرت.برات متاسفم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    29 11
    ازکجامعلوم که مقصرمادرت بوده که باعث فرارپدرت شده؟؟؟بسیاری مواقع زنان آنقدر غرولند میکنن که مرد فرار را برقرار ترجیح میده!!!
    • زیبا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      2 1
      دقیقا👏بعضی زنها بمب انرژی منفی اند و عامدانه هم این کار را می کنند چون دوست دارند عزت نفس طرفشون را له کنند . منم فکر می کنم مادره نفرت انگیز بوده که باباهه از دستش فراری بوده
    • پرسپولیس IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      2 1
      قطعا خودت ازون مردای زن بازی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    26 6
    یک کلام توی این دوره زمونه مردها مسخره دست زنها شدند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    امام على عليه السلام : الغَضَبُ نارٌ مُوقَدَةٌ ، مَن كَظَمَهُ أطفَأها ، و مَن أطلَقَهُ كانَ أوَّلَ مُحتَرِقٍ بها . خشم، آتشى فروزان است. هر كس خشم خود را فرو خورد، اين آتش را خاموش كرده است و هر كس جلو آن را رها كند، پيش از هر كس، خودش در آن آتش مى سوزد.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    امام على عليه السلام : الحِدَّةُ ضَربٌ مِن الجُنونِ لأنَّ صاحِبَها يَندَمُ ، فإن لَم يَندَمْ فَجُنُونُهُ مُستَحكِمٌ . خشم و تندى، نوعى از ديوانگى است؛ زيرا صاحب آن پشيمان مى شود و اگر پشيمان نشود، ديوانگيش قطعى است. امام على عليه السلام : إيّاك و الغَضَبَ ، فَأوَّلُهُ جُنونٌ و آخِرُهُ نَدَمٌ . زنهار از خشم؛ زيرا آغاز آن ديوانگى و انجامش پشيمانى است. امام على عليه السلام : الغَضَبُ يُفسِدُ الألبابَ ، و يُبعِدُ مِن الصَّوابِ . خشم، خردها را تباه مى گرداند و از جاده صواب دور مى سازد. امام على عليه السلام : أقدَرُ الناسِ علَى الصَّوابِ مَن لَم يَغضَبْ . تواناترين مردم در تشخيصِ درست، كسى است كه خشمگين نشود. امام على عليه السلام : شِدَّةُ الغَضَبِ تُغَيِّرُ المَنطِقَ ، و تَقطَعُ مادَّةَ الحُجَّةِ ، و تُفَرِّقُ الفَهمَ . شدّت خشم، نحوه سخن گفتن را تغيير مى دهد و ريشه برهان و دليل را قطع مى كند و فهم را از هم مى گسلد. امام صادق عليه السلام : مَن لَم يَملِكْ غَضَبَهُ لَم يَملِكْ عَقلَهُ . هر كه مالك خشم خويش نباشد، مالك خِرد خويش نخواهد بود.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    موقع عصبانیت نباید تصمیم گرفت چون عقل می پره و تصمیمی هم که از روی عقل نباشه تهش پشیمونیه
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ألا و إنَّ الغَضَبَ جَمرَةٌ في قَلبِ ابنِ آدمَ ، أ ما رَأيتُم إلى حُمرَةِ عَينَيهِ و انتِفاخِ أوداجِهِ ؟! فَمَن أحَسَّ بِشيءٍ مِن ذلكَ فَلْيَلصَقْ بالأرضِ . بدانيد كه خشم اخگرى است در دل فرزند آدم. مگر نمى بينيد كه چشمانش سرخ مى شود و رگهاى گردنش باد مى كند. هر كس احساس كرد كه به خشم در آمده است، بايد به زمين بچسبد (بنشيند).
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام تیتر خبر اشتباه بود. قاتل نگفت به خاطر اشک‌های مادرم پدرمو کشتم، گفت به خاطر اشک‌های مادرم خودمو معرفی کردم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    11 4
    چه اولیایِ دمِ از خدا خواسته ای ! خخخ
  • بهمن IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    وقتی در دامن مادری بزرگ شدی که فقط بدنیا اوردتت همین میشه.حتما مادرت با زبون بی زبونی اونقدر مظلوم نمایی کرده بهت فاز داده که اینکارو کردی.خدایا از شر و حیله بزرگ زنان به تو پناه میبرم.اخه مردک مگه تو خودت پدر نیستی.چه طوری میخوای فرزندانت را تربیت کنی.تو خودت خطا نکردی ؟؟؟!!بدا به حالت
  • US ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 2
    مقصر مادرت بوده درثانی پدرت صيغه کرده بوده کار غیر قانونی نکرده بوده
  • حمید IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    باید قانون بذارین زن و مرد بعد بچه دار شدن حق طلاق نداشته باشن یا اگه هرکدوم طلاق خواست دولت اموالشونو مصادره کنه بعد سن قانونی بده به بچهاشون
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    اینکه نوشته بخاطر اشک های مادرش بخاطر گم شدن پدرش، خودش رو به پلیس معرفی کرده ، احتمالا انگیزه قتل ارث و میراث نبوده که ترسیدن به زن دوم مالی برسه؟
  • رسول IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    بعضی وقتا بعضی خانم ها کار رو بجایی میرسونن که شوهر ترجیح میده از خونه بزنه بیرون .حالا ما که تو زندگی اینا نبودیم ولی حق این آقا مرگ به این صورت نبود .این آقا هم بیشتر بخاطر ارث و میراث مدر رو کشته چون فکر میکرده با اومدن اون خانم به اینا کمتر میرسه .باعث تاسف که هر روز خبر قتل های خانوادگی رو می‌شنویم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    زناها با غر زدن تهدید و روعصاب رفتن زندگی برای مردها جهنم می کنند روانشانسم یاد گرفتن میگین به خانوما محبت کنید والا بهالله مردها محبت هم میکنن چه زبانی چه مالی ولی این زنها رد دادن
  • سید مظفر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    حرام چنین فرزندی باشه هر لقمه نانی که از خانه پدرش خورده، نفرین بر چنین فرزندی و لعنت و نفرین خدا تا روز قیامت بر فرزند نمک نشناس
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    دمشون گرم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    امان از حسادت زن ها
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 0
    عمه عمو ندارن که برادرخواهر رضایت دادن !
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    بی خود گذشت کردند، دستگاه قضایی این پلید را باشد مجازات برساند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    کاش مادران خواسته و یا ناخواسته انقدر درباره پدران سیاه نمایی نکنند و با مظلوم نمایی و بدگویی حرمت پدر را نزد فرزند نشکنند!!!!
  • دلواپس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    کار احمقانه فقط برای پول!!تا اخر عمر عذاب وجدان ولش نمیکنه و زندگیش تموم شده هست.تجربه من میگه همش تقصیر مادرست
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    از برکات چند زنی
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    بدبخت اون پدر که مادرت فرار اش داد بچه ها هم کشتن و رضایت دادن مقصر اصلی هم پدراست!!
  • کیوان IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    آماده عذاب ابدی الله باش بدبخت به زودی خواهی فهمید چه قلطی کردی
  • حسین IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    اعدام کنید این جانی های وحشی. را سم هستند. برای جامعه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    کِی ما ایرانیها یاد میگیریم که زندگی شخصی هر کس به خودش مربوط است در جائیکه انحراف از شرع و قانون هم وجود نداشته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس