کد خبر 1545547
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کمبود شدید محیط‌بان در سازمان محیط زیست

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر نیروهای محیط‌بان و نیروهای کارشناس به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم.

به گزارش مشرق، رضا انجم‌شعاع، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: امروز توانستیم دستاورهای سازمان را مطرح و از ۷۰ نفر از همکاران و مدیران در ستاد مرکزی و استان‌های مختلف تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۱ فراز و نشیب‌های فراوانی داشت اما با تدبیر و درایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توانستیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با گله‌مندی از سازمان اداری و استخدامی گفت: در ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱، سازمان حفاظت محیط زیست در برخی شاخص‌هایی که برایش در نظر گرفته شده بود، نقشی نداشت اما این شاخص‌ها برای ما در نظر گرفته شده بود و باعث شد امتیاز ما پایین بیاید.

انجم‌شعاع افزود: به عنوان مثال، در بخش شاخص‌های عمومی، شاخص مشارکت و مردمی‌سازی به عنوان یک شاخص برای ما در نظر گرفته بود؛ در حالی که این موضوع برای ما عدم مصداق داشت. ما پیگیری کردیم که این شاخص از ارزیابی ما حذف شود اما اتفاقی نیفتاد. شفاف‌سازی شرکت‌های دولتی نیز جزو شاخص‌های ارزیابی بود درحالی که این موضوع ارتباطی با سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

وی افزود: در بخش شاخص‌های اختصاصی، کاهش سطح مناطق تحت تاثیر گرد و غبار بر اساس سند تحول دولت مردمی به عنوان تکلیف ما در نظر گرفته شد؛ در حالی که تعداد زیادی از دستگاه‌ها در این خصوص دخیل هستند که مهمترین دستگاه در بخش اجرا وزارت جهاد کشاورزی است و ما تنها نقش نظارتی داریم.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در بحث پیشگیری و ممانعت از آلودگی‌های آب و خاک نیز ما ناظر هستیم و تعداد زیادی از دستگاه‌ها در این موضوع دست دارند اما ارزیابی آن تنها برای ما حساب شد.

انجم‌شعاع گفت: در بحث آلودگی هوا، تعداد روزهای ناسالم و انتشار آلاینده‌ها ۲۰ دستگاه نقش دارند و اینجا هم نقش ما نظارتی است.

وی با اشاره به کمبود نیرو انسانی این سازمان گفت: از نظر نیروهای محیط‌بان و نیروهای کارشناس به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم، امیدواریم سازمان امور استخدامی در زمینه استخدام نیروهای واجد شرایط با ما همکاری کند. از ۱۳۷۱ ردیف پستی در سازمان حفاظت محیط زیست، ۵۱ درصد آن خالی است؛ این درحالی است که ۶۲ درصد از سرمایه انسانی سازمان دارای تحصیلات دانشگاهی عالیه و تکمیلی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    یعنی با این همه ادعا نمیتونید از پهپاد و سایر تکنولوژی ها استفاده کنید؟
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    سلبریتی های سگ و گربه باز رو استخدام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس