قالیباف - نمایه

قالیباف در جلسه علنی مجلس گفته است: مردم دیگر بیش از این توان گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند و به همین دلیل به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اینجا انقلاب اسلامی است نه انقلاب فرانسه!

مشارکت انتخاباتی؛ به‌خاطر نان یا به‌خاطر عقلانیت؟

قالیباف: مردم توان پرداخت اقساط وام‌ها را ندارند/ انتقاد مسئولان از "گرانی" و لزوم پاسخگو بودن مردم!

مصطفی میرسلیم، فعال حزب مؤتلفه و از نمایندگان تهران در مجلس در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون مبحث مشارکت در انتخابات گفته است:

"یک جنبه‌ای که بر مشارکت تاثیر دارد، جنبه اقتصادی است؛ مردم اگر شرایط اقتصادی‌شان خوب باشد و بدانند خواسته‌های‌شان به طور منطقی جواب داده شده است، امیدوار می‌شوند بیایند مسئولان را انتخاب کنند تا این مسئولان دردهای آنان را درک و چاره‌جویی کنند."[1]

*با منطق آقای میرسلیم حتی انقلاب اسلامی مستضعفین در سال 57 هم نباید صورت می‌گرفت چون گفتمان انقلابی امام خمینی(ره) در وهله اول؛ انقلابی سیاستی و "اسلام‌محور" بود نه یک انقلاب اقتصادی!

در منطق امثال میرسلیم و برای فهم حرکات جمعی مردم گویا فقط انقلاب فرانسه قابل تحلیل است که بخاطر "یک تکّه نان" وقوع یافت.

در ادامه دقت شود که "مشارکت انتخاباتی" به مثابه مراجعه مردم به مطب یک پزشک برای درمان بیماری است.

یعنی در شرایط فوران مشکلات و مشاهده بی‌تدبیری‌ها اتفاقا باید مشارکت انتخاباتی بیشتر باشد تا مردم تلاش کنند با "رأی خوب"؛ ریل اجرائیات کشور را تغییر دهند و نظر قاطعشان را درباره نهادی که به آن رأی می‌دهند بیان کنند.

***

استاندار مرکزی از وجود گرانی در این استان انتقاد کرد

انتقاد مسئولان از "گرانی" و لزوم پاسخگو بودن مردم!

قالیباف: مردم توان پرداخت اقساط وام‌ها را ندارند/ انتقاد مسئولان از "گرانی" و لزوم پاسخگو بودن مردم!

استاندار استان مرکزی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان در اراک گفته است: موضوع قیمت –گران- برخی اقلام اساسی خوراکی در این استان نگران کننده است و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

فرزاد مخلص الائمه، افزود: البته علت آن مشخص است و به دلیل سال‌ها کم‌توجهی، بی توجهی، سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی برخی مسئولان گذشته رخ داده که زیرساخت‌های لازم را رعایت نکرده‌اند!

وی بیان کرد: رشد تولید و مهار تورم فرمان سال است و مهار تورم در حوزه معاونت اقتصادی استانداری مرکزی با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه‌های مدونی برای رفع تورم و کاهش قیمت برخی اقلام خوراکی در استان مرکزی تهیه شده که شتاب در اجرای آنها ضروری است.

مخلص‌الائمه گفته است: چه دلیلی دارد در استان مرکزی که تامین کننده گوشت چند استان است، قیمت گوشت بویژه در اراک بالاتر از استان‌های همجوار باشد؟[2]

*صد البته که دولت آقای روحانی در مسئله "نظارت دولت بر قیمت‌ها" بسیار بد و ضعیف عمل کرد و یک "گرانی بیقاعده" را برای دولت رئیسی به یادگار گذاشت.

اما مسئله اینجاست که چرا اکنون که در سال سوم عمر دولت جدید هستیم و شعار سال نیز شعار "کاهش تورم" است اما همچنان خبری از نظارت کارای دولت بر بازار نیست و جلوی گرانی بیقاعده گرفته نمی‌شود؟!

کار به جایی رسیده که حتی مصوبات شخص رئیس جمهور در سران قوا از قبیل تعیین سقف برای اجاره‌بها نیز رعایت نمی‌شود.

باید به استاندار محترم یادآوری کرد که شرط اصلی "کاهش تورم" و تحقق خواسته مقام معظم رهبری برای مردم؛ درست فهمیدن مسئله است نه مقصّرتراشی.

فهم اصیل از مسئله هم نشانگر آنست که گرانی فعلی تحمیل شده بر گرده‌ی مردم؛ همانطور که استاندار محترم نیز تصریح دارند یک گرانی بی‌دلیل است که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند.

راه رفع گرانی بیقاعده هم هیچ چیز نیست جز "نظارت کارای دولت بر بازار و قیمت‌ها".

یعنی حتی اگر بخشی از مشکل فعلی به دولت قبلی ربط داشته باشد اما راه حل مشکل که از قضا بسیار هم ساده‌ای است؛ کاملا در دسترس دولت فعلی و مدیران مرکزی و شهرستانی آن قرار دارد.

اما اینکه چرا شاهد اجرای راه حل نیستیم؛ از معماهای بزرگ دوران ماست.

در مسئله علت گرانی همچنین باید به ماجرای حذف ارز 4200 و وعده وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه گرانی فقط منوط به 4 کالا خواهد شد نیز توجه داشت و تاریخ را کامل روایت کرد.

پیش از این، رئیس‌جمهور رئیسی نیز در بحث اعطای تسهیلات کلان مربوط به نهضت ملی مسکن از بانک‌ها گلایه کرده بود. +

***

قالیباف: مردم توان پرداخت اقساط وام‌ها را ندارند

قالیباف: مردم توان پرداخت اقساط وام‌ها را ندارند/ انتقاد مسئولان از "گرانی" و لزوم پاسخگو بودن مردم!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه گذشته پارلمان و در جریان بررسی بخشی از لایحه برنامه هفتم توسعه درباره رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: طبق پیگیری‌های ما، بانک‌ها به هر فردی که برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه می‌کند، وام مسکن پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق، وی در عین حال تصریح کرد: با وجود این، مردم دیگر بیش از این توان گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند و به همین دلیل به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند. این هم یک مشکل دیگری است که باید برای آن در مجلس چاره اندیشی شود.[3]

*ناتوانی مردم از پرداخت اقساط مختلف وام‌هایی که این روزها تبلیغات زیادی درباره آنها صورت می‌پذیرد؛ موجب انتقادات و نگرانی‌های زیادی شده است.

این در حالی است که این ناتوانی به حیطه وام‌هایی از قبیل وام قانون جوانی جمعیت و نیز وام‌های مربوط به نهضت ملی مسکن نیز سرایت کرده است و همه کارشناسان اذعان دارند که نرخ اقساط و سود این وام‌ها خارج از توان پرداخت یک خانواده معمولی است.[4]

پیش از این، آیت‌ا... اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور نیز در نامه‌ای سرگشاده به رئیسی هشدار داد که اقساط طرح نهضت ملی مسکن؛ بالا و از توان پرداختی اکثر مردم متقاضی خارج است.[5]

مسئله مهمتری نیز البته در این میان وجود دارد و آن "گرانی بیقاعده" و "بازار رها شده" است.

بدیهیست که در چنین فضایی، "قدرت مانور اقتصادی خانوارها" کم می‌شود و در نتیجه عملا کار چندانی از تسهیلات اعطایی بر نخواهد آمد.

رخدادی که باز هم در نتیجه آن؛ خانواده‌ها از برخورداری از شرایط حداقلی امکانات زندگی از قبیل ازدواج، مسکن، خودرو و... محروم و یا مجبور می‌شوند بخش زیادی از درآمد حیاتی خود را به الزاماتی مثل مسکن و غذا اختصاص دهند و از سایر مواهب زندگی محروم شوند.

دقت شود که مجلس یازدهم البته اقدامات خوبی را در این راستا انجام داد و مصوبات دقیقی مثل تعیین تکلیف قیمت مسکن و اجاره‌بها، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مصوبه کالابرگ و مصوبه واردات خودروهای خارجی برای کاهش قیمت خودرو از این جمله است. لکن نمایندگان محترم بایستی تعارف را کنار گذاشته و درباره علل اجرای ضعیف یا خوب اجرا نشدن این مصوبات با مردم و نظام اسلامی حرف بزنند.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1415917

2_ https://irna.ir/xjNWWm

3_ mshrgh.ir/1545520

4_ mshrgh.ir/1541625

5_ mshrgh.ir/1545234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • حسین ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    28 2
    متاسف ام برای کشور عزیزم
    • ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      18 1
      انتظاری جز فقیر کردن مردم دارید؟
    • ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      4 2
      دعا کن
    • ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 2
      کشور اشکالی نداره ، منتها مهاجرین وقتی می آیند تهران با مشکلاتی مواجه می شوند . چشمتون کور دندتون نرم ، نیایید ! همان شهر و روستای خودتان بتمرگید چون به همانجا تعلق دارید
    • ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 1
      منهم متاسفم برای هموطنانی که در شهر و روستای خودشان کار و زندگی داشته اند ولی رها کرده اند و آمده اند تهران و توان پول درآوردن در تهران ندارند و پنچر شده اند
  • ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    15 3
    مردم توان ندارند!
    • ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 1
      پس اجاره به شرط تملیک چی شد چرا نمیدن چین بسازه به جا نفت
  • ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    10 2
    مردم توان ندارند!! میرفتی سراغ بانکها !
  • حسن ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    16 1
    اقای قالیباف اشتباه نکن اصلا وامی پرداخت نمی شود که اقساطی پرداخت شود !!!
    • ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      7 0
      با تورم پنجاه درصدی معلومه اقساط وام بعد چند سال ناچیز شده اگر کسی سال اول ودوم را بتونه قسط بده با این تورم براش خوبه اما بانکی ها هم این رو میدونن و با بهانه های مختلف ولم رو به زیر مجموعه های خودشون میدن اونها هم با احتکار زمین و مسکن و دلار باعث تورم در تورم میشوند
  • ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    17 4
    تو رو خدا عکس میر سلیم را جایی نزارین تو سایت ها .
    • ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      7 1
      چرا ؟! مگه بقیه مسئولین قشنگ ترند از میرسلیم ؟
    • ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 0
      چهره ظاهری مهم نیست، چهره آخرتی مهمه.
  • ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    37 3
    دم انتخابات شده همه یادشون افتاده گرونونی ، اقساط بانکی ، زندگی سخت از تو خونهای شیک و شمال شهری تون بیان بیون بیایید تو خزانه ، گمرک ، شوش ، یاخچی آباد ، قلعه حسنخان ، عباسی خاکی ، ته خیابان هاشمی قنبرآباد ، پیروزی ، میدون خراسان ، 17شهریور ، دروا غار ...
    • ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      هر چه شب جمعه یاد اموات کردند یا شما هم میکنند
  • واقع بین ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    20 5
    بانک های خون آشام
    • بهنام ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      6 5
      با تورم 60% انتظار وام -60% داری
    • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      7 1
      چرخه معیوب وغارتگر سیستم ربوی
  • محمدایوب ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    12 1
    محضر حضرات عرض کنم ابتدا ببینید آیا کسی که پارتی واشنا ندارد می تواند وام بگیرد و پرداخت قسط پیش کش دوم بعد کلی دوندگی و6ماه در نوبت 30میلیون وام از بانک سپه چند روز فقط برای تکمیل اسناد آن یک ضامن با فیش حقوقی وکسر حقوق سند محل سکونت تهیه تایید کد پستی وهم چنین وام گیرنده بعد تکمیل 12صفحه در بانک که تاریخ ازدواج تابعیت ومذهب وسن وخرید سفته به وام وسودش که بیش از یک ساعت و نیم طول می کشد وگرفتن وقت یک هفته ای جهت تکمیل اسناد کجاست آن وام صد میلیون بدون ضامن به چه کسانی میدهند بدبخت آنها که هزاران میلیارد وام میگیرند چه می کشند
    • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 0
      رفتن برا وام ازدواج بهش میگن سابقه وام نداری امتیازی هم نداری پس اصلا وام بهت نمیدیم اینم از بانکداری و روداری مدیران بانکها
    • محمدایوب ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 0
      بعد از این همه دنگ و فنگ گفتند برو 40روز دیگه خبرت می کنیم بانک سپه شعبه میدان تختی
  • عبدالله ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    14 1
    مردم توان خرید مایحتاج زندگی‌شان را ندارند در سال مهار تورم و تولید،تورم متورم تر شد و تولید! مؤمنین یا رای دادن به افرادی متقی و صالح که در خدمت مستضعفین هستند
  • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 28
    ابای قالیباف احسنت که حرف دل ما مردم رو میزنی.دمت گرم
  • ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 1
    فقط ایکاش شورای نگهبان رحم کنه
  • ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    11 0
    حرف می زنید در عمل چی
    • ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 5
      عمل رو دولت باید انجام بده
    • ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 1
      مشتی غرب زده با ثروت غارت شده از ملت با اجیر کردن مشتی ارزال و اوباش و همراهی مشتی فریب خورده برا بقاشون و در قدرت ماندنشان دست به هر جنایتی میزنن
    • ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 0
      عمل پا بساط اینها حالی ندارند برا برخورد با مفسدین
    • ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      4 0
      در عمل چی توز🐵🐒
  • ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 1
    راهکار افزودن واردات با تعرفه پایین است که آن هم جز با حذف مافیا و علم و درک مسؤلین محقق نمیشود شما هی بگو نظارت کارآمد! برنجی که وارد میشه صد و خورده ای رو من بخرم 500 تومن بعد دولت با زور و بر خلاف شرع بگه باید ملک رو فقط 20 درصد اضافه کنی!
    • ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      9 1
      یعنی دوست داری هم قیمت ملکت ( سرمایه ثابت ) نجومی بره بالا هم اجاره ان نجومی بره بالا ؟! مگر بواسطه اقدامات دولت و شرایط کشور قیمت ملکت نجومی نشده ؟؟؟ خوب همون دولت دستور داده اجاره را در سقف معینی بالا ببری همانطور که مستاجر بینوا سقف محدودی برا درامد دارد و البته فارغ از این مسائل بزودی زود امتحان دنیا برای دارا و ندار تمام میشود و چه بسیار موجرانی که بسیار کمتر از مستاجرها در جهان ابدی خواهند داشت
    • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 0
      در واردات فقط به نرخ آزاد عرضه هم به نرخ آزاد دولت اگر یارانه ای دارد به حساب مردم حین خرید با کد ملی بزنه مثل کوپن و سرکوپن قدیم مگر مشتی آقا زاده و بنده زاده غرب زده اجازه میدهند دلارها یارانه ای خرج مردم بشه یا اصلا وارد نمیشه یا اگر وارد شد باز به نرخ آزاد فروش میره این گرانی را با پرویی میزارن پا مبارزه انقلاب و دین و مذهب و میگن هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید اون طرف هم مه گرا تحریم میدن علنی این موارد مثل روز روشن
    • ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      آره باید مطابق با تورم اجاره ها بالا بره ، نه ۲۰ درصد . به دوست داشتن و نداشتن ما ربطی نداره ،
    • موجر ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 1
      کی گفته مستاجرِ بی نوا سقف محدودی برای درآمد داره ؟؟!! مستاجرهای من ماشاالله همه بانوا بودند و به نسبت تورم خدماتشان را گران می کردند : یکی از مستاجرهای ما کابینت ساز بود که هرچی گران میشد اونم دو برابر می کرد ، مستاجر دیگرمان باشگاه ورزشی داشت با شریکش که او هم تند تند شهریه هایش را گران می کرد بقیه شون همه همینطور ماشاالله هم بانوا ! پحالا جنابعالی درآمدت ثابته مشکل خودته یه فکری برا خودت بکن یه شغل آزاد به عنوان شغل دوم واسه خودت دست و پا کن
    • ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      مالیات باید مطابق تورم بره بالا به دوست داشتن و نداشتن ما ربطی نداره طرف دیروز خانه خریده 10 تومن فردا میشه 20 تومن 8 تومن این وسط باید مالیات بده فقط دو تومن اضافه ان برا خودش باشد غیر این باشه مملکت سنگ روسنگ بند نمیشه همیطور که الان ناترازی بنزین و گاز رونما شده
  • پیروز ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    15 2
    چهل سال است برخی مسئولان میخواهند این نظام را سرنگون کنند این مردم نمی گذارند
    • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 8
      دنبال حذف تعدادی نهاد انقلابی اند حتی ولی فقیه هم بر نمی تابند تا ازادانه هر کاری میخواهند انجام دهند حتی شده با تجزیه بعد منابع دولتی را بین خودشان تقسیم کنند مثل داستان اکراین و شوروی
  • کارمند ساده ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 0
    آقای قالیباف محترم ؛ بحث توان پرداخت نیست ؛ صورت مسئله را پاک نکنید ؛ حقوق و دستمزد 70 درصدجمهور ملت ایران که شامل خانواده کارگر و کارمند و بازنشسته ساده است .... ضمن اینکه حدود 20 سال است که این حقوق و دستمزد مر قانون که باید بر اساس نرخ اعلامی تورم بانک مرکزی و یا مرکز آمار باشد به انحای مختلف از جمله پلکانی و ... داده نشده است و طبق قانون برنامه ششم که باید آمد این سه طبقه و طبقه کسبه و کشاورز خرد باید ماهی 25 میلیون در انتهای قانون برنامه ششم باشد و حالا هم که ارز نزدیک به 50 هزار تومان است باید 40 میلیون تومان باشد ؛ نیست ؛ اگر اینها را نمی دانید بعنوان رئیس مجلس بازهم جای سوال است؟...
  • ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 0
    آقای قالیباف به عنوان رئیس قوه مقننه چه کمکی به مردم برای پرداخت وامهاشون کرده؟
    • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      ریس بانکی که خلاق قانون عمل میکنه باید با اولین گزارش مردمی توسط دادستان محترم عزل بشه نه بشه سکوت در برابر ارباب ثروت و قدرت
  • ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 0
    دم انتخابات یادی هم کنید از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که سال قبل سرشان را با دروغ کنترل تورم بریدید تورم از فروردین سال قبل تا حالا ۳۰۰درصد افزایش حقوق ۲۱درصد بعلاوه ۳۴۵هزار
  • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 0
    شما مسئولان فقط حرف میزنید اصلا برای حل مشکلات کشور جدی نیستید روز به روز هم گرانی و مشکلات بیشتر میشود
  • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 0
    متأسفانه وام مسکن دولت شبیه کنترل تورم و کاهش آماربیکاری شده یعنی قدرت خرید مردم را به یک سوم رساندند تا تورم کنترل بشه حقوق ها آنقدر کمه کسی تقاضای استخدام نمی‌کنه و کارگر پیدا نمیشه میگن کاهش نرخ بیکاری و اقساط وام مسکن آنقدر زیاده کسی به فکر وام مسکن نیست
  • ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    قالیباف: مردم توان پرداخت اقساط وام‌ها را ندارند !
  • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 0
    اقای قالیباف دستور بفرمائید از همین وام هایی که دیگران توان پرداخت ندارند به ما هم بدهند چرا همه اش به رانتخوارها و پرسنل بانک ها داده می شود
  • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    اقای قالیباف دستور بفرمائید از همین وام هایی که دیگران توان پرداخت ندارند به ما هم بدهند چرا همه اش به رانتخوارها و پرسنل بانک ها داده می شود
    • ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 0
      به قولی عده‌ای مهم اند مثل سر بدن و بقیه مردم مهم نیستند مثل دست و پا و فقط عده ای راضی باشند کافیه بقیه هم به هر طریقی بلدند امورات بگذرانند
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    نزدیک انتخبات که میشویم همه یاد مشکلات مردم می افتن
    • ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      یکی به میخ یکی به نعل
  • ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 0
    ما از شما پوزش میخواهیم
    • ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 0
      خدا ببخشه
  • ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    17 1
    توجیه مشرق: "با منطق آقای میرسلیم حتی انقلاب اسلامی مستضعفین در سال 57 هم نباید صورت می‌گرفت چون گفتمان انقلابی امام خمینی(ره) در وهله اول؛ انقلابی سیاستی و "اسلام‌محور" بود نه یک انقلاب اقتصادی!".... مشرق جان اسلام یک دین کامل تمام عیار است و فقط و فقط جهت احیا و گسترده نمودن عدالت در همه زمینه ها و نجات مستضعفین از دست ظالمان آمده است. منحصر نمودن اسلام ناب علوی و انقلاب امام خمینی به محور سیاسی، انحراف اذهان و افکار عامه مردم است و بس!!!
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 0
    بعد سه سال هنوز گرونی رو میندازید گردن دولت قبل
    • محمدایوب ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 1
      11/16 کجا می اندازند گردن دولت قبل رییسی چند بار دراین دوسال گفته تقصیر دولت قبل هست روحانی هرروز در تلویزیون دائم می گفت در تحریم وجنگ اقتصادی هستیم وووو حتی فرزند هم می آوردند می انداختند گردن احمدی نژاد می گفتند کار اونه
  • احمد ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 4
    چه بر سر آرمان های انقلاب اسلامی آوردید
    • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      به رئیس بگو
  • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    16 0
    ما کل درامد نداشته چندسالمون جمع کنیم،نمیتونیم کت رنگ سفارشی را بخریم
  • ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    10 1
    تا وقتی ایران آن سمت مرز شرقی کشور پایگاه های اقتصادی فرا مرزی و شهرهای با ترکیب جمعیتی شامل شیعه ، درست نکند فعلا اوضاع درست نخواهد شد که نیاز به همکاری پاکستان دارد . باید آن سمت مرز پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه حتی نیروگاه هسته ای با منافع اقتصادی برای هر دو کشور احداث شود که نیاز به هنر دیپلماسی دارد آقای وزیر خارجه عزیز کاری بکن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 4
    ای کاش دیگه میر سلیم نباشه
    • ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      میر با ثروت افسانه ایش زمین و زمان را میخره مگر در برابر افراد مومن انقلابی گیر کنه که با مدیریت امثال بازماندگان هاشمی ها کمتر در مناصب حضور دارند
  • سعید ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 3
    بانک های گردن کلفت جیبشون خالی شده میخوان بندازن به مردم.
    • ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 0
      احمدی نژاد میگفت عده ای در خارج از کشور جزیره میخرند برا فراغت خب نباید شفاف باشه این قلم
  • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 0
    تا وقتی ایران و پاکستان آن سمت مرز شرقی کشور در پاکستان، پایگاه های اقتصادی مرزی و شهرهای با ترکیب جمعیتی شامل شیعه ، درست نکنند فعلا اوضاع درست نخواهد شد. باید آن سمت مرز پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه حتی نیروگاه هسته ای با منافع اقتصادی برای هر دو کشور احداث شود که نیاز به هنر دیپلماسی دارد آقای وزیر خارجه عزیز کاری بکن
  • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 0
    مجلس نمی ارزد!
  • افشین ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    ویلای داستان در جاده چالوس را کی قسط را می‌دهد.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    این دولت هم اومد بدتر از قبل شد
  • ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    آقای قالیباف ما یک وعده غذایی توسفره داریم چون قدرت خرید وفاصله طبقاتی خیلی زیاده
  • ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    تویی که اینها را می‌نویسی گوش کن چرا هر چی مردم میگویند گرانی است تو بهانه دیگر می‌آوری
  • ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    اسراییل باید حتی یک نفر غزه ای یا فلسطینی را نباید زنده بگذارد ؟
  • ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 0
    واقعا مردم توان پرداخت ندارند
  • ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 0
    بیاید بریم از اینجا. اینقدر این حرف ها تکراری شده که به حد بالا آوردن رسیده؛
  • ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    نه آقای میر سلیم یک کمی هم اگر بیشتر فشار به مردم بیارید مردم دو تا می شوند و عوض یک رای دو رای می دهند
  • ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 0
    خجالت هم خوب چیزی والله
  • علی ولی خداست .عبا دالله ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    9 0
    ان نامردانی که به روحانی خرده می گرفت و می گفتن روحانی بی عرضه است حالا تمام ان نا مردان جمع شدن ریسی رضایی زاکانی قاضی زاده قالی باف و همه جناح راست بگین چرا با ان همه عرضه ای که داشتین این بلا را سر ملت اوردین
  • ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 0
    نمیدانم چرا وقت انتخابات نقاب‌ها برداشته میشود
  • ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 0
    واقعا که دانشمند بزرگی هستن ایشون مردم توان دادن اقساط رو ندارن !! چرا این به فکر ما نرسید ؟؟؟؟؟!!!!
  • علی ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    وقتی که مردم نصیحت امام خمینی را که فرمود نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد و افراد نآلایق را انتخاب کردند. حود نیز باید تاوان این گرانی را بدهند.
  • پسر ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    دم انتخابات خخخخخخ همشون راه افتادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس