سردار فرحی: «سازمان توان» یکی از ارکان مهم صنعتی وزارت دفاع است

میزان صادرات نظامی ایران به عدد خیره‌کننده و افتخارآمیزی رسیده است. این عدد مهم البته نیازمند یک پیوست مهم رسانه‌ای و اجتماعی نیز هست که مسئولان امنیتی باید به آن توجه کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دزدها را آزاد کنید و به آنها حقوق بدهید!

پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

اسدا... بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن تأکید بر لزوم تحول در عمده بخش‌های مدیریتی به یکی از این الزامات اشاره کرده و گفته است:

"در دیدار با رئیس جمهور گفتم هزینه‌های زائدی در کشور داریم از جمله اینکه ۶۶ هزار دزد در زندان داریم که روزی ۱۰۰ هزار تومان هزینه مواد اولیه برای صبحانه، ناهار و شام هریک از آنها می شود یعنی در روز ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می شود. هزینه پخت و پز و سایر مسائل هم به کنار. پیشنهاد ما این است که همه این دزدها را آزاد کنند و آنهایی که کار ندارند را بیمه بیکاری کنیم و پول غذای او در زندان یعی ماهی ۳ میلیون تومان را به خودش بدهیم که دیگر از روی نیاز دزدی نکند. اگر در این شرایط کسی دزدی کرد یعنی دنبال زیاده‌خواهی است و به فرد دیگر ظلم کرده و اموال او را به سرقت برده است. اگر باز هم دزدی کرد، تعزیر می شود و به او هشدار می دهیم که اگر برای بار سوم دزدی کند، حکم درباره او اجرا می شود. اگر حقوق بشر هم مانع باشد به غرب می گوییم که به این دزد گذرنامه می دهیم و آنها هم ویزا بدهند و او را در کشورهای خود قبول کنند. اینگونه دزدی از جامعه ریشه کن می شود و شرافت انسانها محفوظ می ماند"!

او تصریح می‌کند: ما برای همه این موارد برنامه داریم و معتقدیم این تحول و تکامل باید از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شود چون قانونگذاری در اختیار مجلس است. بنابراین برای این کار به نمایندگانی نیاز داریم که مسلط، آگاه، تحول شناس، قاطع و شجاع باشند.[1]

*آقای بادامچیان البته توضیح نداده‌اند که یک فرد چگونه می‌تواند با حقوق 3 میلیون تومان در ماه زندگی کند؟ حق مالباختگانی که انتظار تعزیر دزدان را دارند چه می‌شود؟ جنبه عمومی و ناامنی‌های مترتب بر جرم دزدی و سرقت را چه کنیم؟ و اینکه چرا چنین راهکارهای مشعشعی به ذهن حاکمان برگزیده تاریخ از قبیل امیرالمؤمنین(ع)، امیرکبیر و سایرین نرسیده است؟!

باید دقت کرد که اگرچه اقتراح و نظر دادن در سیاست امری بایسته و پذیرفته است اما این به معنی اظهار سخنان بیقاعده و سخیف نیست. ویژه آنکه جناب بادامچیان دبیر کل حزبی هستند که باید در مابه‌اِزای هزینه‌هایی که بانیان این حزب محترم برای آن دارند؛ پاسخگو باشند و کارنامه قابل دفاعی هم ارائه کنند.

***

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات از دستور رئیس‌جمهور رئیسی برای برخورد با یک سکوی داخلی به‌علت گران‌فروشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام وزارت ارتباطات، در پی گزارش «تخلف سنگین گرانفروشی» یکی از سکوهای داخلی، موضوع بررسی و تخلف محرز شد و رییس محترم پس از استحضار، دستور استیفای فوری حقوق مردم و جبران خسارت را داد.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده که تخلف این اپلیکیشن داخلی، عدم رعایت قانون نحوه محاسبه تعرفه ترافیک داخلی بوده است.[2]

*اقدام رئیس‌جمهور محترم در جلوگیری از گرانفروشی به مردم به شدت قابل تحسین است و حتی باید به احترام آن ایستاد.

لکن در پیوست این اقدام نیز واضح است که مسئله گرانی بیقاعده این روزها که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند؛ در همه ابعاد مستحق برخورد و دستور و پیگیری است و اگر چنین نشود؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز هشدار دادند؛ خدمات دولت دیده نخواهند شد.

مسئله گرانی؛ بیشتر از سکوها و بحث اینترنت؛ در ماجرای اجاره خانه و قیمت مسکن و اقساط گران تسهیلات بانکی و گوشت و نان و خودرو جان مردم عزیز ایران را آزرده است و همه این مقولات نیازمند ورود جدی رئیس‌جمهور است.

دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین سقف برای اجاره‌بها که همچنان بلااجرا مانده نیز از همین قبیل است.

***

ضرورت رعایت یک پیوست مهم برای صادرات نظامی ایران

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

سردار مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع طی سخنانی در کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشورمان گفته است: امروز در وزارت دفاع به سمت فناوری‌های نو و ارزشمند که فناوری‌های آینده‌ساز است و می‌تواند ما را در عرصه جنگ‌ فناوری‌ها و جنگ‌های نوین و ترکیبی موفق کند در حال حرکت هستیم.

به گزارش ایسنا، او تصریح می‌کند: روزی کشورهای دنیا به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، اما سال گذشته قریب به یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشتیم.[3]

*دستاوردها و توانمندی‌های نظامی ایران بویژه در حوزه فناوری؛ دیگر یک امر قابل کتمان نیست و کارایی بی‌رقیب آنها در منصه‌های مختلفی به اثبات رسیده است.

به نظر می‌رسد در پیوست این پیشرفت‌های حیرت‌آور که در سایه الطاف الهی و درایت ولی فقیه نتیجه رسیده‌اند؛ بایستی به فکر رویکردهای فلسفی و تبیینی برای افکار عمومی و مردم نیز بود تا با نهادینه‌سازی این دستاوردها و نتایج آنها در ذهن عمومی جامعه؛ یک غیرت ملی برای ایجاد بهجت ملی و ایضا حفظ دستاوردها و پیشرفت بیشتر آنها ایجاد شود.

پر واضح آنکه دستاوردی که مردم در پیرامون آن سنگر نسازند؛ می‌تواند دستخوش تغییرات سهمگین و حتی پسرفت شود.

***

1_ isna.ir/xdPXpb

2_ http://fna.ir/3fywbq

3_ isna.ir/xdPXHS

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • حسين ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 10
    آقاى بادامچيان
    • ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      5 11
      مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
    • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      4 7
      مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
    • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      19 1
      طرف باید دزد باشه تا بیمه بشه با ماهی ۳ تومن این همه آدم بیکار ماهی ۳ تومن پیش کش بیمه کنید
    • تک تیرانداز ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      9 1
      ببین چه عقل کل هایی مسول کشور بودن. متاسفم اقای بادمچیان. اینطوری همه یکبار دزدی می کنن که حقوق حداقلی رو به همراه یارانه بگیرند.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    7 0
    تااین کشورنظم مهم ترازحرف نگیره بدترمیشه
    • ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      17 1
      نظمش به نابودی ایناس
  • ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    24 8
    اگه صادرات خوبه پس دلار رو چرا دارین به ما گرون قالب میکنین
    • کامران ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      6 0
      دولت افساد طلبان رفت دولت انحصار طلبان آمد
  • ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 5
    نمیشه ساز و کار یه نظام قبول کنی و وارد انتخاباتش بشی و رفراندوم هم بخواهی این میشه مثل کار شیخ بنفش عبا ایتالیایی فقط جبران بی لیاقتی خودش و پرت کردن ذهن مردم از بی عملی و خراب کاری خودش
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    16 0
    به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان خارجی و چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله محور شده اند
  • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 10
    من هم به احترام جناب دکتر رئیسی و نویسنده محترم ایستادم
    • ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      4 0
      دهن خودت و مشرق
    • ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      4 0
      خب دیگه بسه حالا بشین خسته شدی.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 5
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 4
    در آمریکا لیست بیکاران را با تحقیقات توسط کلانتری هاشون در میارن میدن شرکت‌هایی که نیرو میخوان شده کارگری روز مزد یا موقت و اینها باید برن سر کار با سرویس میبرن میارن خوابگاه هم و غذا هم بهشون میدن هر چند در آمریکا کار مفت از این جماعت میکشن و استقبالی در آمریکا نداره حالت اجباریه و باعث افزایش بیشتر جرم جنایت
  • ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 7
    قطعا پیشنهاد آقای بادامچیان اگر پخته شود و اشکالاتش رفع شود چیز بدی نیست
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    14 6
    اوضاع داغون بعد میگن به احترام باااید ایستاد عجب
  • شهروند ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    15 2
    به احترام وعده ها
  • ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    7 3
    آقای بادامچیان 3 میلیون تومان برای یک ماه تو زندان موندنه ، من خودم بعنوان یه زندانی مخالف سرسخت این طرح آقای بادامچیان هستم . آقای بادمچیان نون خالی هم بخوری ، سقف خونت هم آسمامون آلوده به دود و غبار باشه ، یالغوز یالغوز یالغوزک هم باشی هزینه یک ماهت خیلی بیشتر از 3 میلیون تومنه راستی شماها چه جوری و کجا زندگی می کنید .
  • کریم ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    7 3
    من به آقای رئیسی رای دادم ولی الان وقتی می بینم پدر بازنشسته ام که در زمان خودش مدیر بوده در شهرداری ماهی فقط ده میلیون می گیره و همسان سازی هم هیچ وقت قرار نیست اتفاق بیافته چون آقای دولت جلوی وام‌ها و همسان سازی را گرفته شاید در انتخابات بعدی به هر کسی رای بدم
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    11 0
    دکتر بادامچیان هستند استاد روش پاک کردن صورت مساله
  • حسن ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 0
    میگن چرا مملکت اینجوریه این آقای بادامچیان
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    زیبنده ترین جمله در وصف شما نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد
  • کارشناس ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 0
    آخر یک میلیارد دلار هم پولی است.
  • محمدعلی ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 3
    توجه داشته باشید که کنار دادن نام امیرمؤمنان در کنار نام امیرکبیر توهین به امیر مؤمنان است
  • ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 0
    آقای بادامچیان چون خودش آزاده و بیشتر از حقوق داخل زندان گیرش میاد این حرف رو میزنه ! حاجی همه که مثل تو اینقدر قانع نیستند ، پارتی هم ندارند که مثل تو بیرون زندان باشند !
  • محمد ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 3
    مقایسه امام معصوم حضرت امیر المومنین علیه السلام با افراد غیر معصوم مثل امیر کبیر بعید بود
  • ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 0
    آقای بادامچیان فقط با سه میلیون زندگیش می گذرد. بقیه را اعانه میگیرد.
    • ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      3 0
      البته اعانه از بیت المال
  • ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    10 6
    امیرالمؤمنین سلام الله علیه شخصیت دوم عالم خلقت پس از رسول الله علیه و آله سلام الله است و احدی با او قیاس نمیشود،جفای بسیار بزرگی در حق آن حضرت است که بعداز نام مبارکش،نام امیرکبیر را ذکر کرد !!!
  • علی ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    18 3
    آقای بادامچی اون موقع همه را شما دزد می کنید زیرا اگر قرار باشد از این طریق کسی ویزای غرب را راحت بگیر و به اروپا برود هیچ کس در ترکیه آواره و سرگردان نمی شوند مستقیم تمام جوانان ایران زمین در عرض یک سال تلاش شبانه روزی ویزای خود را گرفته راهی اروپا می شوند ناقولا نکند شما می خواهید به اروپا بروید یا فامیل تو زندان دارید
  • علی اکبر ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    7 3
    اگر می خواهید دزدی را جمع کنید اول باید دست برخی مسئولان دره بالای کشور را قطع کنید
    • ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      8 0
      عزیزم بعضی از مسئولین کارشون از دست و پا گذشته باید دیگه گردنشون را قطع کنند.
  • ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 1
    دکتر رئیسی با عملکرد و تیم متخصص اقتصادی واقعا اوضاع اقتصادی را نسبت به فاجعه زمان روحانی بسیار بهتر کردند و مطمئن باشید اگر کمی مردم صبوری را یاد بگیرند در دور بعدی ریاست جمهوری ایشان کشور عزیزمان به یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه تبدیل خواهد شد
    • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      تو رو خدا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس