کشتی

مربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه کادر فنی بر اساس شرایط آمادگی کشتی‌گیران نسبت به اعزام آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند، تاکید کرد: ما که در کتف یزدانی نبودیم، او خودش خواست به بازی‌های آسیایی برود.

به گزارش مشرق، احسان امینی با اشاره به برخی انتقادها از عملکرد کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی جهان، اظهار کرد: قطعا کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از انتقادهایی که از روی دلسوزی و با هدف کمک به تیم ملی باشد استقبال می‌کند و آن را با جان و دل می‌پذیرد. برخی از انتقادها درست است و ما هم قبول داریم که ایراداتی را در کارمان داشته‌ایم. ما نمی‌گوییم هیچ ایراد و مشکلی در کار ما نبوده و هیچ وقت دنبال این نبودیم که بخواهیم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم. قطعا در جاهایی ما ایراد داشتیم و در جاهایی هم خود کشتی‌گیر ایراداتی را داشته است که در نهایت این نتیجه کسب شد.

* باید قهرمان جهان می‌شدیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: تیم ملی کشتی آزاد باید در رقابت‌های جهانی صربستان به عنوان قهرمانی می‌رسید. ما هم خیلی دوست داشتیم تیم قهرمان شود و هدفمان هم همین بود اما بدشانسی هم داشتیم. وقتی کامران قاسمپور که شانس اصلی کسب مدال طلای جهان بود آسیب‌دید و به جهانی نرسید کاری از دست ما برنمی‌آمد. یا باخت ثانیه‌های پایانی رحمان عموزاد که در ۳ ثانیه طلای جهان را با پنجمی عوض کرد یا اینکه گلیج می‌توانست با حفظ پیروزی در ثانیه‌های پایانی تاریخ‌ساز شود. خب در آن شرایط من مربی می‌توانستم بروم روی تشک و به جای آن‌ها کشتی بگیرم؟ این‌ها اشتباهاتی بود که بچه‌ها داشتند و قدر موقعیتشان را ندانستند.

*کادر فنی در نتایج بلگراد سهیم است

وی خاطرنشان کرد: قطعا کادر فنی هم در این نتایج مقصر است و حتما در این باخت‌ها سهیم هستیم. ان شاءالله در فرصت باقیمانده تا المپیک ایرادات را برطرف می‌کنیم. اینکه بخواهم بگویم ما ایرادی نداشتیم غلط است چرا که همانطور که در بردها سهیم هستیم در باخت‌ها و شکست‌ها هم کادر فنی سهیم است.

* برخی‌ها مغرضانه انتقاد می‌کنند

امینی در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها از تیم ملی و کادر فنی مغرضانه انتقاد می‌کنند، گفت: برخی از این انتقادهای مغرضانه از سوی پیشکسوتانی است که واقعا از آن‌ها چنین انتظاری نمی‌رود. ما دوست داریم پیشکسوتان ما به ما راهکار بدهند نه اینکه دست به تخریب بزنند. دست آن‌هایی که انتقاد درست می‌کنند و راهکار می دهند را می‌بوسیم و با جان و دل پذیرای انتقاداتشان هستیم.

* با اهداف خاص از کادر فنی انتقاد می‌کنند

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند برخی انتقادها از کادر فنی تیم ملی با اهداف خاصی صورت می‌گیرد، گفت: قطعا همینطور است. به هر حال گروهی هستند که با اهداف خاصی که دارند با هدف تخریب دست به انتقاد می‌زنند. همه ما باید کمک کنیم تا در نهایت کشتی ایران که برای تمام مردم ایران است موفق شود تا کشتی ما سربلند باشد.

* ضعف‌هایمان را تا المپیک برطرف می‌کنیم

وی در ادامه درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور، اولین اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی و همچنین رقابت‌های کسب سهمیه المپیک آغاز می‌شود. ۹ ماه سخت را پیش رو داریم و امیدوارم با برطرف کردن ضعف‌ها بتوانیم در المپیک به بهترین نتیجه برسیم.

* برای هر تغییری تابع فدراسیون هستیم

امینی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، گفت: من هم جزو همین کادر فنی هستم. رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی دراینباره صاحب اختیار هستند و هر تصمیمی که بگیرند ما تبعیت خواهیم کرد. هر صحبتی که در اینباره مطرح شده در رسانه‌ها و فضای مجازی بوده و تاکنون موضوعی از طرف فدراسیون و سرمربی تیم ملی به کادر فنی اعلام نشده است.

* حسن آنقدر دلاور است که هیچ کاری برای او نشدنی نیست

دارنده مدال طلای آسیا ۲۰۱۱، در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره حواشی جراحی کتف حسن یزدانی، گفت: فدراسیون کشتی صفر تا صد کار حسن یزدانی را گردن گرفته و با همه توان از او حمایت کرده است. علیرضا دبیر شخصا دوست نداشت که حسن عمل جراحی کند. او در صحبت‌هایش هم فقط اعلام کرد تاکنون کسی در ایران بعد از جراحی کتف نتوانسته به میادین کشتی بازگردد اما نگفت که حسن یزدانی نمی‌تواند بازگردد. حسن آنقدر دلاور است که هیچ کاری برای او نشدنی نیست. وقتی او با همین کتف قهرمان بازی‌های آسیایی شد قطعا می‌تواند هر کاری را انجام دهد.

*یزدانی خودش دوست داشت به بازی‌های آسیایی برود

مربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سوال که چرا کادر فنی تیم ملی با وجود این آسیب‌دیدگی به یزدانی اجازه داد در بازی‌های آسیایی به میدان برود، گفت: ما همیشه با خود کشتی‌گیران ارتباط نزدیکی داریم و از آن‌ها درباره وضعیتشان و شرایطی که دارند سوال می‌کنیم. ما که در کتف او نبودیم که بدانیم دقیقا در چه شرایطی است. وقتی خود یزدانی در تمرینات خیلی خوب نشان می‌داد و با رقبای دیگرش فاصله زیادی هم داشت و از سوی دیگر نظرش برای حضور در بازی‌های آسیایی مثبت بود، کادر فنی هم او را به این مسابقات اعزام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف یزدانی با علاقه خودش عازم بازی‌های آسیایی شده است، تاکید کرد: قطعا. او خودش صد در صد دوست داشت که به بازی‌های آسیایی برود.

*یزدانی همیشه درجه یک بوده و خواهد بود

امینی در ادامه به مصاحبه اکبر فلاح با ایسنا مبنی بر اینکه یزدانی در دیدار مقابل دیوید تیلور یک کشتی‌گیر درجه ۲ بود اشاره کرد و گفت: یکی‌ از پیشکسوتان ما مصاحبه کرد و گفت یزدانی مقابل تیلور کشتی‌گیر درجه ۲ بوده است اما این حرف درست نیست. یزدانی اگر صدم جهان هم شود همیشه درجه یک بوده و درجه یک خواهد ماند. ما دوست داریم در این شرایط پیشکسوتان عزیز به تیم ملی کمک کنند. یزدانی فارغ از هر نتیجه‌ای درجه یک بوده و درجه یک هم ماند. کسی که ۸ فینال جهان و المپیک را دیده قطعا درجه یک است.

* آرزو می‌کنم یزدانی به المپیک برسد

ملی‌پوش سابق کشتی‌ایران در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند حسن یزدانی به المپیک برسد یا خیر، گفت: آرزو می‌کنم برسد. با شناختی که از او دارم این توانایی را دارد که به میادین کشتی بازگردد. او همین الان هم اگر بخواهد این توانایی را دارد که دستش را باز کند و حریفانش را ببرد.

* اگر بگوییم کامران به ۸۶ کیلو برود می‌گویند سناریوی حذف یزدانی!

امینی درباره وضعیت کامران قاسمپور برای حضور در المپیک و اینکه او بالاخره به وزن ۹۷ کیلوگرم می‌رود و یا اینکه با توجه به احتمال نرسیدن حسن یزدانی ممکن است به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگردد، خاطرنشان کرد: کامران کشتی‌گیر تاپ و درجه یک ماست و قطعا بهتر از هر کسی شرایط خود و حد حریفانش را می‌داند. او خودش باید انتخاب کند که در کدام وزن به میدان برود. ما نمی‌توانیم او یا هیچ کشتی‌گیر دیگری را مجبور کنیم که در یک وزن کشتی بگیرد. اگر ما به کامران بگوییم بیا ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیر فورا یکسری می‌گویند سناریوی حذف حسن یزدانی، اگر به کامران بگوییم بیا ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیر می‌گویند سناریوی حذف کامران. بنابراین بهترین کار این است که خود او در اینباره تصمیم‌گیری کند.

* قبول داریم در کارمان ایراد داشتیم

وی افزود: ما هم امسال در مسابقات جهانی انتظار داشتیم که قهرمان جهان شویم اما نشد. گــاهـی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود، گــاهـی نمی‌شود، که نمی‌شود، که نمی‌شود. برخی می‌گویند ما آنالیز نداشتیم. مگر می‌شود بدون آنالیز رفت و نایب قهرمان جهان شد. ما همه کار کردیم هر چند قبول دارم ایراداتی هم داشتیم اما به هر حال کشتی است و همه کشورها در حال کار کردن هستند. آن‌ها هم آنالیز می‌کنند و در بهترین شرایط به میدان می‌آیند.

*من که نمی‌توانستم جای رحمان به روی تشک بروم

مربی تیم ملی کشتی آزاد، درباره اینکه بیشترین انتقادها مبنی بر شکست کشتی‌گیران ما در کشتی‌های مهم بوده است، گفت: بله باید بهتر می‌بودیم اما کشتی‌گیری که در ۳ ثانیه پایانی می‌بازد ، آیا مقصر مربی است؟ من می‌توانستم بروم و به جای او روی تشک کشتی بگیرم؟ همانطور که گفتم رحمان در ۳ ثانیه طلا را با پنجمی جهان عوض کرد. گلیج در ثانیه پایانی به سعدالله‌یف باخت. اگر این‌ها مشکل بدنی داشتند می‌توانستند تا ثانیه آخر جلو باشند؟ مگر می‌شود یک کشتی‌گیر در ۳ ثانیه آخر مشکل بدنی پیدا کند؟ به هر حال یک جاهایی ما مقصر بودیم و یک جاهایی هم کشتی گیر.

*هدف ما انتخاب کشتی‌گیر بر اساس عدالت است

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: کادر فنی تیم ملی چرخه انتخابی را اعلام کرد. ما در این چرخه باز هم سعی کردیم کشتی‌گیران بر اساس عدالت و شایستگی انتخاب شوند. ما نمی‌توانیم کسی را که اول می‌شود کنار بگذاریم چرا که این دور از عدالت و چرخه انتخابی است. همه باید بیایند و خود را در عمل ثابت کنند تا به تیم ملی برسند. در چرخه انتخابی فقط شرایط برای حسن یزدانی با توجه به وضعیتی که دارد با سایرین مقداری تفاوت دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاور هاشمی از بابل مازندران ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام . من میگم که فقط برای المپیک و فقط همین یکبار مربی سازنده حسن یزدانی با این دلاور کار کند و حسن را کوچ کند . خود این مربی گفته که من یزدانی را قهرمان المپیک میکنم . چه ایرادی داره که برای مصلحت ملی یک بار از خود گذشتگی کنیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس