کد خبر 1547725
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
حوادث

زن جوان که به اتهام قتل شوهرش با قرص برنج به قصاص محکوم شده حالا با شکایت خانواده همسرش با اتهام قتل دختر نوجوانش نیز روبه‌رو است.

به گزارش مشرق، تیر سال ۱۳۹۷ زن جوانی به نام مریم، پیکر نیمه جان دختر ۱۳ ساله‌اش به نام مهسا را با علائم مسمومیت شدید به بیمارستانی در شرق تهران منتقل کرد.

مریم در توضیحات ماجرا به مأموران گفت: دخترم امروز قارچ خورد فکر می‌کنم قارچ‌ها مسموم بوده است. ساعتی بعد علیرغم تلاش کادر درمانی مهسا تسلیم مرگ شد و با این فوت مشکوک، جسد وی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کارشناسان پزشکی قانونی هم پس از آزمایش‌های سم شناسی در گزارشی اعلام کردند که دختر ۱۳ ساله به خاطر مصرف قرص برنج فوت کرده است. با اعلام این گزارش پرونده وارد مسیر تازه‌ای شد و مأموران تحقیقاتشان را آغاز کردند. اما چون به سرنخی نرسیدند علت مرگ دختر نوجوان خودکشی با قرص برنج اعلام و پرونده مختومه شد.

مرگ مشکوک پدر خانواده

در حالی که سه ماه از مرگ مهسا گذشته بود پدر مهسا - شهرام - نیز با علائم مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شد و چند ساعت پس از آن فوت کرد و کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ او را هم همانند دخترش مسمومیت با قرص برنج اعلام کردند.

با فوت شهرام خانواده‌اش با طرح شکایتی خواستار رسیدگی دقیق به این موضوع شدند و مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.

در گام نخست مریم تحت بازجویی قرار گرفت و در ابتدا سعی داشت خودش را بی‌گناه نشان دهد اما وقتی در برابر مستندات قرار گرفت به قتل همسرش با قرص برنج اعتراف کرد و گفت: چند ماهی بود که شوهرم قصد مهاجرت داشت اما من و دخترم موافق ترک کشور نبودیم بارها با او صحبت کردم تا نظرش را عوض کنم اما او توجهی به حرف‌هایم نداشت تا اینکه تصمیم گرفتم به فردی پول بدهم تا آنقدر او را بزند که دست و پایش بشکند و در خانه بماند اما پشیمان شدم.

پس از آن مقداری پودر قرص برنج را که در کف کابینت برای کشتن سوسک‌ها ریخته بودم برداشتم و داخل یک کپسول ریختم و به دنبال فرصتی بودم تا او را مسموم کنم. شب حادثه شهرام که به خانه آمد گفت معده درد دارد من هم کپسول را به او دادم اما باز پشیمان شدم و به او گفتم تاریخ آن گذشته بود قرص را بالا بیاور. او هم به دستشویی رفت اما حالش به یکباره بد شد و من او را به بیمارستان رساندم که به علت مسمومیت ناشی از قرص برنج فوت کرد.

افشای رابطه پنهانی

در ادامه تحقیقات مأموران پلیس به رابطه پنهانی مریم با پسر جوانی به نام سیامک پی بردند و وی را بازداشت کردند.

سیامک در بازجویی‌ها به مأموران گفت: مدتی قبل در خیابان با مریم آشنا شدم. او مدعی بود مطلقه است. چند باری با او تلفنی صحبت کردم و هیچ نقشی هم در قتل همسرش نداشتم.

با تکمیل تحقیقات برای مریم به اتهام قتل عمد و رابطه نامشروع و برای سیامک به اتهام رابطه نامشروع کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس مریم به جایگاه رفت و گفت: من نمی‌خواستم شوهرم را بکشم و اتهام قتل عمد را قبول ندارم.

سیامک نیز گفت: من در جریان اختلاف‌های مریم و همسرش نبودم. فقط چند باری با او تلفنی حرف زدم و هیچ رابطه‌ای هم با او نداشتم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مریم را برای قتل عمد به قصاص و به خاطر رابطه پنهانی به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند. سیامک نیز به خاطر رابطه پنهانی به ۳سال تبعید و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

در این میان خواهر و برادر مقتول در شکایت تازه‌ای اظهار داشتند از آنجا که برادرزاده‌شان نیز مانند پدرش با قرص برنج جان باخته به احتمال زیاد مادرش به او قرص داده و به همین خاطر می‌خواهیم تا تحقیقات بیشتری در خصوص آن پرونده نیز انجام شود.

با این شکایت، پرونده به دادسرا برگردانده شد تا تحقیقات بیشتری درباره مرگ دختر نوجوان انجام شود.

اعتراض به حکم

در این میان سیامک به حکم تبعید و شلاق خود اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از تأیید حکم قصاص و شلاق زن جوان پرونده را به شعبه هم عرض - دوم دادگاه کیفری- فرستادند تا درباره مدت زمان تبعید سیامک باردیگر تصمیم‌گیری شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    10 1
    لا اله الا الله. خوب با شوهرت اختلاف داشتی با دختر 13 ساله چکار داشتی؟ 13 سال خیلی سن کمیه . فقط به خاطر هوی و هوس زن شوهردار میانسال کشته شدند. خدایا خودت رحم کن
  • عبدالباری ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 1
    احسنت جزاکم الله خیرا الله اکبر و الحمدلله
  • بابک ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 1
    مشخصه دیگه کار همین حیوان هستش. دختر بیگناه هم همین حیوان کشته. با مرد دیگه دوست شده خواسته مزاحم ها را از سر راهش برداره. رفتن خارج و این چرت و پرت ها دروغی بیش نیست.
  • مهدی ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 9
    به خاطر چند تماس تلفنی تبعید و شلاق؟ مگه میشه؟
  • ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    5 1
    زنه شوهر داشته با آگاهی خیانت کرده ۹۹ ضربه مرده بیخبر از متاهل بودن زنه بوده سه سال تبعید و ۹۹ ضربه؟ چرا حکم اینجوریه؟
    • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      13 0
      این ادعا کرده بی خبر بوده توام باورت شده ؟
    • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 0
      خیال کردی دادگاه بچه ست که گول بخوره ؟ داره اینجوری میگه که حکمش رو‌ سبک کنه
    • رز ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      زنِ حکم اعدامش هم صادر شده پسرا از این غلطا زیاد میکنند. خوب خبر داشته که طرف شوهر داره زن اول دختر بعدم شوهرشو کشت تا راحت هرزکاری کنه
    • ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      اینجوری حکم دادن که دفعه ی بعد در روابطش بیشتر دقت کند
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    4 0
    عجب شیطانی است این زن. والا شیطان هم غلط بکنه همچین کاری کنه. هم خیانت هم دو تا قتل اونم قتل فرزند. مرگ با قرص برنج خیلی زجر آوره چطور دلش اومده با دختر بچه این کار را کند. حیف از طناب دار.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    کسی چه می‌دونه شاید همون شوهرش هم بو برده بوده زنش زیر سرش بلند شده که انقدر اصرار به مهاجرت خانوادگی داشته،و اینکه بعید نیست بچه رو هم این زن کشته باشه، اکثرا مردا برای زندگی بچه مرد دیگه رو قبول نمیکنن اینم دیده چاره نداره زده بچه خودش کشته
  • ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 6
    پس آدم بخواد با یکنفر آشنا بشه اول باید شناسنامه یا برگ تاهل را نشون بده یا ببینه که به این دردسرها نیافته. شاید مرده اطلاع نداشته یا شاید داشته و گفته به من چی!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    برای اثبات اینکه این موجودیه عفریته ی فاسده همین بس که برارسیدن به معشوقش نه فقط شوهرفلکزده خودش روکشته بلکه بچه ی بیگناهش روهم که میتونسته براش یه مانع محسوب باشه روهم ازسرراهش برداشته خدایی زندگی کردن درکناراین ادما کفاره داره! دارین چی میکنید با خودتون خانواده ها وبچه هاتون بابا گم می‌شدی اززندگی این مرد واون بچه ی بدبخت ومیرفتی بااون مرتیکه پست فطرت زندگی میکردی دیگه چکاربه این بیچاره ها داشتی من که دارم این موضوع رومیخونم دلم میخواد این طرف به چوبه دارسپرده بشه وخاکسترش روهم به باد بدن خیانت توام با قتل یعنی خشکاندن ریشه های یک جامعه ی سالم نفرین براین ابلیس کثیف
    • رضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      نظرمن اینکه هر بحث وگفتگو کسل کننده ست اعدام درملاآم والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس