کد خبر 1548310
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کیهانی: دبیر دلواپس رسیدن یزدانی به المپیک است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی گفت: نمی‌توانیم منکر شویم که کسی بیشتر از دبیر پیگیر درمان یزدانی و دلواپس اینکه به المپیک برسد، نیست.

به گزارش مشرق، سهراب کیهانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از تیم‌های ملی کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شایع‌ترین جراحی که در دنیا انجام می‌شود، جراحی زانو و رباط هست. وقتی کل دنیا را که ببینید این شایع هست و ورزش ما یک حد واصل حرفه‌ای و آماتور است چرا که معمولا ورزشکاران کشورمان تا یک قسمت‌هایی از بدن به صورت حرفه‌ای کار می‌کشند اما قسمت‌های جانبی ورزش مانند تغذیه، بدنسازی و بسیاری چیزهای دیگر حرفه‌ای نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مصدومیت ورزشکاران مربوط به عملکرد مربی بدنساز تیم است، پاسخ داد: به طور کامل نمیشود ارتباط داد به بدنسازی، بلکه بخشی از آن مربوط به ورزشکار است و ورزشکار باید یاد بگیرد که زندگی حرفه‌ای داشته باشد و یک سری چیزها را رعایت کند. هر قدر که بدنسازی ورزشکار خوب هم باشد و امکانات خوبی داشته باشد، اما بخشی مهم از علت آسیب‌دیدگی خود ورزشکار هست. بی‌خوابی و شب دیر خوابیدن یک چیز شایع در بین ورزشکاران ما است. به عنوان پزشک وقتی از آنها سوال می‌کنیم که معمولا موضوع خواب را رعایت نمی‌کنند. از علیرضا جهانبخش در مورد خوابش سوال کردم که گفت ۱۰ شب خواب است.

کیهانی در خصوص اینکه موضوع زیرساخت و زمین چمن نمی‌تواند علت مصدومیت ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها باشد، گفت: تاثیرگذار است ولی چیزهایی داریم که اصلاحش به زمان نیاز دارد و برخی مسائل هم اصلاحش بلافاصله باید انجام شود. زمین شاید چند سال طول بکشد تا اصلاح شود اما عاداتی که ورزشکار باید داشته باشد از جمله زودخوابیدن و صبح زود بیدار شدن، وعده غذایی را سر ساعت خوردن و سرساعت تمرین کردند، از فاکتورهای مهمی است که از آسیب جلوگیری می‌کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در خصوص کامران قاسمپور و حسن یزدانی نیز گفت: کامران شرایط مناسبی دارد و نگرانی برای او در المپیک وجود ندارد و هم کادر پزشکی فدارسیون و مربیان به این نکته وافق هستند. حسن یزدانی نیز جراحی خوبی داشته و مشکل خاصی ندارد. او آنقدر پتانسیل دارد که بدون جراحی مدال نقره در دستش بود و این ریسک را پذیرفت که مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز گفت و این ریسکی که او برای خودش و کسانی که دوستش دارند انجام داد. از این نکته نباید بگذریم که کسی که به این درجه از قهرمانی می‌رسد یک آدم عادی نیست و یک نبوغ ذهنی و بدنی دارد و فیزیک بدنی و عضلاتش با بقیه فرق دارد.

وی در خصوص اینکه اگر او به بازی‌های آسیایی نمی‌رفت شاید مصدوم نمی‌شد، پاسخ داد: من با ملی‌پوشان کشتی تماس نزدیکی دارم و همه کارهایشان را رصد می‌کنم. اما نمی‌شود منکر این مصدومیت کتف یزدانی بود چرا که بسیاری از ورزشکاران در جراحی شانه، مچ پا، کتف و کمر که انجام دادند، نتوانستند دیگر ادامه دهند. مارکو فان باستن در میلان در بهترین دورانش به دلیل جراحی مچ پا ورزش را قطع کرد و بنابراین نمی‌تواند یک یافته دائمی و ثابتی باشد که به همه تعمیم دهیم. اما نمی‌توانیم منکر شویم که بیشتر از دبیر و بدنه فدراسیون کشتی کسی پیگیر یزدانی و دلواپس اینکه به المپیک برسد نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس