حواشی صحن علنی امروز مجلس

نمایندگان، دولت را مکلف کردند تا یک سوم از سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به نرخ قیمت صادراتی به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز اختصاص دهد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ماده ۱۴ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، دولت مکلف است یک سوم از سه درصد (%۳) درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی که بر مبنای قیمت صادراتی این سه محصول ارزش گذاری می‌شود به استان‌های نفت خیز و گاز خیز و دو سوم باقی مانده را به شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های کمتر توسعه یافته که بر اساس شاخص‌های توسعه نیافتگی توسط سازمان تعیین می‌شوند، تخصیص دهد.

تبصره ۱- آئین نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت نفت توسط هیأت وزیران مصوب و ابلاغ می‌گردد.

تبصره ۲- نحوه توزیع درآمد حاصل از یک سوم میادین نفت و گاز دریایی استان‌های ساحلی توسط شورای توسعه و برنامه ریزی استان ذیربط تصویب و اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بدید به امثال عبدالباقی ها تا براتون متروپل بسازن جلوی چشم مردم محروم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس