جنایت آمریکا در «جرف النصر» اقدامی بزدلانه و نقض حاکمیت عراق است

رئیس ائتلاف فتح عراق ضمن بزدلانه خواندن حمله هوایی آمریکا به منطقه جرف النصر و شهادت شماری از نیروهای حشد شعبی، بر ضرورت خروج فوری نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی از عراق تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر عراق حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حشد شعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهادت و زخمی شدن شماری از این نیروها را محکوم کرد.

هادی العامری این حمله را اقدامی بزدلانه و نقض حاکمیت عراق توصیف کرد و افزود: این حمله، تعرض مجرمانه به کرامت و حیثیت عراقی‌ها و شاهد دیگری از دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها درباره محدود شدن حضور آنها در عراق به «مستشاران غیرنظامی» است.

وی تصریح کرد: حمله هوایی آمریکا به منطقه جرف النصر نشانه‌ای قطعی است که ثابت می‌کند حضور آمریکا در پایگاه‌های عین الاسد، حریر و سایر پایگاه‌ها در عراق، صرفاً جنگی و رزمی است.

هادی العامری خاطرنشان کرد: ما بار دیگر بر ضرورت خروج فوری نیروهای آمریکایی و تمامی نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق تاکید می‌کنیم. حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی منجر به کشتار بیشتر عراقی‌ها و ایجاد اختلال در وضعیت امنیتی عراق خواهد شد و کشور ما را به دوران بی‌ثباتی باز می‌گرداند و هیچ توجیه و پشتوانه قانونی برای حضور آنها در عراق وجود ندارد.

گفتنی است که در حمله هوایی بامداد امروز چهارشنبه آمریکا به منطقه «جرف النصر» در جنوب بغداد هشت نفر از نیروهای مقاومت و حشد شعبی عراق به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص این حمله اعلام کرد که نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در دو حمله جداگانه مواضع نیروهای مقاومت و حشد شعبی را در منطقه جرف النصر (جرف الصخر سابق) در استان بابل هدف قرار دادند. پنتاگون مدعی شد که در این حمله که در پاسخ به حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا با موشک‌های بالستیک کوتاه برد در روز سه شنبه انجام گرفت، شماری از نیروهای مقاومت و حشد شعبی کشته یا زخمی شدند.

این اولین حمله آمریکا به داخل عراق از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تحولی جدید را رقم می‌زند. پیش از این، ایالات متحده حملات هوایی تلافی جویانه را علیه مواضع گروه‌های مسلح در سوریه انجام داده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    آمریکایی ها برای جنگ در منطقه نیستند بلکه برای گذراندن دوران ماه عسل و تفریح حضور دارند نقطه ضعف آنها تلفات سنگین است اگر با چنین شرایطی مواجه شوند فرار را بر قرار ترجیح می دهند
  • ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 5
    لعنت بر امریکایها مثل سگ چقدر رو دارند مثل شیطان از در میره از پنجره وارد میشود
    • ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      3 3
      امریکا دوباره هارشده باید سیلی محکمی ازمقاومت بخورد باید پایگاه امریکا با خاک یکسان شود
  • ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    آمريکا هروقت بخواهند حریم هوایی عراق را نقض می کنند وبه نیروی تحت‌ حاکميت عراق حمله‌ می کنند علت این‌که دولت مردان عراقی تا کنون نتوانستن از نقض آسمان‌ عراق توسط آمریکا جلوگیری کنند چیست
  • ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    7 1
    آمریکا بزدلانه حمله کرده ۸ نفر کشته شما شیردلانه به بزدلانه حمله کن ۸۰ بز بکش
    • ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      1 0
      نمیشه اینها حرومیند و مثل اسراییل اگه یکیشونو به درک واصل کنی به جاش 100 نفر رو نامردانه شهید میکنند.فقط باید به شیوه جنگ روانی و تحت فشار حمله روزانه و اماده باش 100% باعث تحلیل رفتن و خسته شدن نیروهاشون بشی تا دمشونو بزارن رو کولشون برن واگرنه تلفات گرفتن ازشون بهانه ای میشه برای کشتار 100 برابریشون.
    • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      اینها هم تروریست های آمریکایی رو میکشن منتها اونها میگن ضربه مغزی ملایم شدن بس که شجاع هستن حتی نمیتونن به کشته شده هاشون اعتراف کنن چون میدونن مردم خودشون درجا میگن خب سربازهای ما اونجا چه غلطی میکنن که کشته بشن جمعشون کن بیار
    • ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      یه چیزی بلدی
    • ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      خفه نکبت.
    • ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      0 2
      مهم این است که اینها برده و نوکر یانکی های همجنس باز نشده اند به میزان مقدوراتشان از دشمن بشریت امریکای جنایتکار میکشند و هر چقدر هم شهید دهند به ان افتخار میکنند تا فردای قیامت خداوند حکم نهایی را اعلام فرماید
  • مهدی اسدی ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام : جالب است این آمریکای جنایتکار و جنایت پیشه بابت به شهادت رساندن عزیزان حشد الشعبی در عراق فردا فاکتور برای دولت عراق صادر می کند ؟؟؟!!! لعن ونفرین ابدی بر آدم کشهای پست فطرت
  • ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ببینید ای کسانی که با نادانی باعث تضعیف امنیت ملی می شوید و متاسفانه میگید موشک میخواهیم چکار کنیم وقتی نون نداریم! میان براحتی در خاک تو با قلدری میکشنت و عین خیالشون هم نیست ! من فهمیدم موشک و پهپاد از نون شب هم واجب تره .
  • ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    من خدا رو شکر میکنم که به خاطر اقتدار نظام ایران هیچ اجنبی در خاک ما پایگاه نظامی نداره
  • ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    روز شب پهباد موشک می زنید آمریکا جنایتکار یکبار می زند اما بد میزنه ها بد
  • ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    حزب الله و حشد شعبی و حماس هر چقدر بیشتر شهید شوند باز پیروزند
  • alir ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    بچه گفت مادر گل (خاک)می خورم! مادر گفت عزیزم می دونی بده نخور! ضربتی زدی ضربتی را نوش کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس