بیانیه حماس درباره آتش‌بس موقت

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای مفاد و اهداف آتش‌بس موقت در غزه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بیانیه‌ای پیرامون توافق آتش‌بس موقت در غزه منتشر و اعلام کرد: با توجه به مسئولیتمان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه و افزایش اراده مقاومت پیروزمند در هفتم اکتبر و پس از روزهای طولانی مذاکره، به یاری خداوند، به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این توافق شامل توقف درگیری‌ها از سوی هر دو طرف، توقف هرگونه اقدام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سرتاسر نوار غزه، افزایش ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و امدادی و تجهیزات پزشکی و سوخت به همه مناطق غزه، می‌شود.

براساس این بیانیه، آزادی ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل آزادی ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد. توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

در بیانیه حماس آمده است: در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد. مفاد این توافق بر اساس چشم‌اندازی تدوین شده که هدف آن خدمت به ملت فلسطین و تقویت ایستادگی آنان در برابر حملات و جنایات دشمن است و نگاه مقاومت همواره به جانفشانی‌ها و رنج و دردهای ملت باشد.

حماس در ادامه این بیانیه تاکید کرد: ما در شرایطی که دست‌یابی به این توافق را اعلام می‌کنیم، که تاکید داریم گردان‌های پیروزمند ما و دیگر جناح‌های مقاومت همچنان دژی مستحکم برای دفاع از ملت تا بیرون راندن اشغالگران و پایان اشغالگری آنان خواهند بود.

جنبش حماس در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد: با ملت خود عهد می‌بندیم که به یاری خداوند به خون شهدا، جانفشانی‌های آنان، صبر و بردباری، جهاد و خواسته‌های آنان در زمینه رسیدن به آزادی و بازپس‌گیری حقوق خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس پایبند و وفادار بمانیم.

بامداد امروز، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 1
    پس طوفانتون چی شد؟ خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس