بیانیه ادعایی رافائل گروسی در آغاز نشست فصلی شورای حکام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام مدعی افزایش ذخایر اورانیوم ایران شد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام طی بیانیه‌ای ادعاهایی را درباره موضوع هسته‌ای ایران مطرح کرد.

گروسی در بیانیه خود گفت: در رابطه با موضوع برنامه هسته‌ای ایران، آخرین گزارش من در مورد راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) را در اختیار دارید.

وی مدعی شد: ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا پنج درصد، غنی‌شده تا ۲۰ درصد و اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد (اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد) همگی از زمان بازدید ما در ماه سپتامبر افزایش یافته است؛ افزایش ذخایر ۶۰ درصدی با همان میزان ادامه دارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: متاسفم که هیچ پیشرفت دیگری در اجرای بیانیه مشترک امضا شده در تهران در چهارم مارس حاصل نشده است.

گروسی همچنین در ادامه ادعاهایش عنوان کرد: ایران باید اختلاف موجود در ارزیابی موازنه مواد هسته‌ای مربوط به تأسیسات تبدیل اورانیوم (UCF) را برطرف و کد ۳.۱ اصلاح شده را که یک تعهد قانونی برای ایران است، اجرا کند. این مسائل پادمانی باقیمانده ناشی از تعهدات ایران ذیل توافقنامه پادمان جامع است و باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است.

وی اضافه کرد: من به‌طور جدی نگران هستم که اجرای بیانیه مشترک چهارم مارس به بن‌بست رسیده است. راه پیش رو باید شامل اجرای صادقانه و مشارکتی تعهداتی باشد که ما توافق کردیم.

رافائل گروسی همچنین مدعی شد: به شدت لغو ناگهانی تعیین چند بازرس باتجربه از سوی ایران را محکوم می‌کنم. موضع ایران بی‌سابقه و مغایر با همکاری‌های مورد نیاز و مورد انتظار برای تسهیل اجرای موثر موافقت‌نامه جامع پادمان و در تضاد با روح همکاری مورد توافق در بیانیه مشترک مارس ۲۰۲۳ است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: پاسخ محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور ایران، را به نامه‌ای از من مبنی بر اینکه او در حال بررسی احتمالات برای رسیدگی به درخواست ذکر شده در نامه من است، متذکر می‌شوم و ابراز امیدواری می‌کنم که این موضوع به سرعت حل شود.

نشست فصلی هزار و ۶۷۴ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۲۲ نوامبر (امروز) آغاز شده و تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    هی بچه با دیپورت شدن تعدادی از جاسوسان کشورهای غربی دستهای تو هم بسته شده است چقدر ایران باید همکاری کنه در صورتی که غرب نباید هیچ هزینه ای نکنه.کور خوندی
  • سید فروزان ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    این موش کثیف را نباید اجازه ورود به ایران بدهند ، موش کثیف رژیم اشغالکر رسما به داشتن بمب اتمی اعتراف کرده ،فعالیت هسته ای غیر قابل کنترل دارد ، آنوقت این حرامزاده نگران فعالیت ایران است و محکوم میکند ، بر ودر و مادرت لعنت که تو حرامزاده را بوجود آوردند که بشوی نوکر صهیونیستها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس