وزیر نفت: همه جایگاه‌های سوخت کشور تا ساعت 14 امروز وارد مدار می‌شو‌د

وزیر نفت با بیان اینکه پس از حمله سایبری امروز ۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت غیرفعال شدند، گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد از جایگاه‌ها به صورت دستی فعال شده‌اند.

به گزارش مشرق، جواد اوجی‌ با اشاره به بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور عنوان کرد: از همان ساعات اولیه اطلاع از حمله به سامانه سوخت ایران، ستاد بحران را بلافاصله تشکیل دادیم و با توجهبه تجربه مشابه آبان ۱۴۰۰، اقدامات فوری را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار داشت: ابتدا تلاش می‌کنیم تا ساعت ۲ ظهر همه جایگاه‌های سوخت کشور که غیرفعال شده‌اند به صورت آفلاین و دستی وارد مدار شوند. ۶۰ درصد از جایگاه‌ها غیرفعال شده بودند که هم‌اکنون ۳۰ درصد از آنها به صورت دستی فعال شده‌اند و بنزین با نرخ آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا در گام اول مشکل دسترسی به بنزین حل شود.

اوجی توضیح داد: به موازات در حال پیگیری رفع مشکل و فعالسازی آنلاین جایگاه‌ها هستیم و از بعد از ظهر این عملیات نیز آغاز می‌شود. به هیچ وجه موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند.

* آخرین جزئیات از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت ایران

صبح امروز، کانال ۱۲ اسرائیل از حمله گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران خبر داد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تامین سوخت ایران انجام دادیم و اکثر پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

مشاهدات میدانی در دقایق اولیه، حکایت از تعطیلی جایگاه‌های میدان فردوسی، وصال شیرازی و پل حافظ در تهران داشته است. جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش نیز از غیرفعال شدن ۶۰ درصد جایگاه‌ها سوخت خبر داد و اعلام کرد تا عصر امروز، این جایگاه‌ها به صورت دستی فعال خواهند شد.

معاون وزیر نفت همچنین عنوان کرد که با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم و سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.

وزارت نفت اعلام کرد اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد. پیش‌تر شایعه افزایش قیمت بنزین پس از حمله سایبری در آبان ۱۴۰۰ نیز عنوان شده بود.

سخنگوی اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با اشاره به اینکه همه متخصصان پای کار هستند و تلاش می‌کنند اختلال تا ساعاتی دیگر رفع شود، افزود: هم‌اکنون مشکلی در تامین سوخت خودروها در جایگاه‌ها وجود ندارد و بنزین کافی موجود است. از مردمی که بنزین کافی در باک خودرو دارند تقاضا می‌شود به جایگاه‌ها مراجعه نکنند تا مشکل به زودی برطرف شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ramin ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    16 3
    اوسکول..کل کشور رو ریخته بهم..میگه مشکلی نیست!!!!
    • صحیح ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      1 11
      مشکل اصلی وجود آدمای بی فرهنگی مثل تو توی کشورن نخود مغز
  • ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    9 0
    از یک سوراخ ده بار گزیده میشی. باید حقوق وزیر نفت قبلی که ترک فعل کرده و وزیر فعلی که عبرت نگرفته قطع بشه و دادگاهی بشن.
  • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    ادعا دارید فقط
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 0
    اینکه دوبار از یک سوراخ ... خداوکیلی زشته دشمن بارها جزاییت این مورد رو بروز داده ... از ساعت 12 دیشب اختلال بود ولی همه میگفتن مشکل کوفت و زهرمار هست اگر حساب کتاب داشت از دیشب باید متوجه اقدامات اولیه نفوذ میشدن
  • محسن ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 0
    همه پمپ بنزین ها خراب هستند پر پلیس هنوز ساعت 2نشده دوستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس