اوضاع کی‌یف فقط در نشست‌های خبری زلنسکی گل و بلبل است

روزنامه بیلد آلمان نوشته است که بر خلاف تصویر گل و بلبلی که دولت اوکراین از موقعیت این کشور در خط مقدم نبرد با روسیه نشان می‌دهد، مقامات ارشد کی‌یف اوضاع را آشفته می‌دانند.

به گزارش مشرق، پل ران‌زیمر، معاون سردبیر روزنامه بیلد در گزارشی می‌گوید در حالی که دولت کی‌یف تصویری مثبت از موقعیت و شرایط این کشور در جبهه جنگ با روسیه به تصویر می‌کشد، مقامات ارشد اوکراین در جلسات محرمانه شرایط را عکس این تصویرسازی توصیف می‌کنند.

ران‌زیمر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که به‌تازگی از سفر سه روزه به اوکراین و ملاقات با رستم اومروف، وزیر دفاع و سایر مقامات دولتی و نظامی این کشور بازگشته است.

وی ادامه داد: اظهارات و حرف‌های آنها با آنچه به طور رسمی در نشست‌های مطبوعاتی و مصاحبه‌ها و همچنین تازه‌ترین گفت‌وگوی ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) مطرح می‌کنند، به مراتب تطابق کمتری دارد.

مسئول ارشد این روزنامه مطرح آلمانی همچنین نوشته است دو فردی که در جلسه خصوصی با او صحبت کرده‌اند، «به وضوح چندین مشکل عمده را برای کی‌یف ترسیم کردند که به گفته آنها در حال حاضر، شانس موفقیت اقدامات تهاجمی اوکراین اندک است.»

وی در ادامه، با این ادعا که روسیه «ده‌ها هزار سرباز و چندین و چند تانک خود را از دست داده است»، انتقادات خود علیه اوکراین را تعدیل کرد و یادآورد شد که «تمام کسانی که با او صحبت کرده‌اند، گفته‌اند که زمان به سود مسکو سپری می‌شود و داستان‌هایی که از خط مقدم نقل می‌شود، تقریباً غیرقابل تحمل و بسیار تلخ است.»

ران‌زیمر با اشاره به اینکه اروپا و به ویژه آلمان باید در سال ۲۰۲۴ عملکرد بهتر و بیشتری در کمک به اوکراین داشته باشند، نوشت: مقامات اوکراینی باید این حرف‌ها را علنی مطرح کنند چون هر کاری دیگری بی‌فایده است.»

افشاگری این روزنامه‌نگار با لحن و کلام چندین نماینده پارلمان اوکراین که با «تایمز» لندن گفت‌وگو کرده‌اند، تطابق دارد. رومن کاستنکو، یکی از اعضای کمیته امنیتی، دفاعی و اطلاعات ملی پارلمان اوکراین گفته است که «پیروزی کی‌یف در میدان نبرد به شدت غیرمحتمل است»؛ او همچنین نسبت به «تغییر شرایط و برگشتن ورق با هر نوع سلاح غربی، ابراز تردید کرد.»

اسویاتوسلاو یوراش، دیگر نماینده اوکراین جنگ و درگیری‌ها را «دردناک» توصیف کرد و گفت که «اوکراین باید آرزوی بهترین اتفاقات را داشته باشد و در عین حال، خود را برای بدترین سناریو مهیا کند. تنها نقطه امیدوار کننده در حال حاضر این است که روس‌ها علیه دولت این کشور شورش کرده و حکومت را سرنگون کنند!»

کی‌یف اوایل ژوئن ضدحملات خود علیه مسکو را آغاز و رسیدن و تصرف شبه‌جزیره کریمه ظرف ۶۰ تا ۹۰ روز را هدف‌گذاری کرد اما در عبور از خطوط دفاعی روسیه ناکام ماند. نیروهای روسیه از آن زمان به بعد ابتکار عمل را به دست گرفته و تقریباً در تمام محورهای خط مقدم پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اوایل هفته گذشته اعلام کرد که براساس برآوردها، اوکراین از ابتدای عملیات نظامی روسیه در کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۴۰۰ هزار نیروی خود را از دست داده است. به گفته یکی از تحلیلگران مطرح آلمان، کی‌یف روزانه ۸۰۰ تن از نیروهای خود را از دست می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    این جنگه و جنگ همیشه کثیف بوده ، اوکراینی ها دارن بزرگترین دشمن بشریت رو نابود میکنن زنده باد اوکراین !!
  • عمیر IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    این جنگه و جنگ همیشه کثیف بوده ، اوکراینی ها دارن بزرگترین دشمن بشریت رو نابود میکنن زنده باد اوکراین !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس