تشدید حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه علیه مواضع اوکراین

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه شب از افزایش حملات توپخانه‌ای و ماموریت جنگنده‌ها و پهپادهای روسیه علیه مواضع این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران از تشدید حملات توپخانه‌ای روسیه به مواضع این کشور خبر داد.

به گزارش وبگاه «پراودا» ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه بیش از ۱۰۰۰ گلوله باران در منطقه «خورتیتسیا» شلیک کردند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین از ماموریت‌های متعددهواپیماهای تاکتیکی و پهپادهای اوکراین و تحرک خودروهای زرهی روسیه خبر داد.

اوکراین همچنین از دفع چند حمله ارتش روسیه در «سینکیوکا» در استان خارکف و «استلماخیوکا» در استان لوهانسک خبر داد.

روسیه و اوکراین پیش از جنگ چند دور مذاکرات را برای خروج از بحران برگزار کردند اما مذاکرات آنها نهایتا به بن‌بست خورد.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز روز یکشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور چهار جنگنده اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور سه فروند جنگنده «سوخو-۲۷» و یک بمب افکن «سوخو-۲۴» را در «زاپوریژیا» و «دنیپروپتروفسک» در جنوب شرقی اوکراین سرنگون کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه مدعی شده بود که کی‌یف سه هواپیمای جنگنده بمب‌افکن «سوخو-۳۴» روسیه را سرنگون کرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» گفت که پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جنگ با اوکراین «پیامدهای سختی» برای غرب دارد.

شاپس گفت: «اگر به پوتین اجازه دهیم با طولانی کردن جنگ پیروز شود، آنگاه عواقب آن را متحمل خواهیم شد و عواقب آن برای اروپا، انگلیس و جهان بسیار شدید خواهد بود.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس