افشای استفاده اسرائیل از انبارهای تسلیحاتی گرانقیمت آمریکا در اراضی اشغالی

روزنامه گاردین در گزارشی از دسترسی رژیم صهیونیستی به انبارهای تسلیحاتی محرمانه و گرانقیمت ایالات متحده در اراضی اشغالی خبر داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه گاردین از انبارهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری محرمانه ایالات متحده در اراضی اشغالی خبر داده و نوشته، مکان دقیق این انبارهای تسلیحاتی دقیقا مشخص نیست.

این گزارش افزود: این انبارهای تسلیحاتی برای مدتها محرمانه بودند اما جنگ غزه و افزایش فشارهای به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمینه حمایت از اسرائیل آنها را مورد بررسی دوباره قرار داده است.

این ذخایر تسلیحاتی اولین بار در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد تا به تامین سریع تسلیحات نیروهای آمریکایی در هر گونه منازعه نظامی در غرب آسیا کمک کند. با این حال، با گذشت زمان به اسرائیل اجازه داده شده است که در شرایط خاص از این ذخایر تسلیحاتی گرانقیمت استفاده کند.

اکنون به نظر می‌رسد اسرائیل مقدار قابل توجهی از این ذخایر تسلیحاتی را در جنگ کنونی در غزه مورد استفاده قرار داده است اما اینکه چقدر از این مهمات و تسلیحات را از انبارها منتقل کرده است مشخص نیست و شفافیت کمی در این زمینه وجود دارد.

چند مقام سابق آمریکایی که با کمکهای امنیتی واشنگتن به اسرائیل آشنایی دارند در گفت‌وگو با گاردین توضیح دادند که چگونه این انبارها امکان انتقال سریع تسلیحات به نیروهای نظامی اسرائیل را فراهم می‌کند و در عین حال استفاده تل آویو از این تسلیحات آمریکایی می‌تواند از افکار عمومی و همچنین نظارت کنگره آمریکا مخفی بماند.

یک مقام ارشد سابق پنتاگون گفت: «این تجهیزات رسما برای استفاده ایالات متحده است، اما در شرایط اضطراری، چه کسی می‌تواند بگوید که ما کلید انبارها را به آنها(اسرائیلیها) نمی‌دهیم؟

از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط حماس در اراضی اشغالی، اسرائیل هزاران تن بمب روی غزه ریخته است و درباره نیاز خود به مهمات بیشتر از طرف آمریکا به طور آشکار صحبت کرده است.

گاردین می‌گوید: نگرانیهای زیادی وجود دارد که بمباران اسرائیل در غزه بی رویه بوده است و با وجود بیش از ۲۰ هزار کشته در این جنگ، ایالات متحده با سوالات زیادی درباره مقدار و نوع بمبهایی که اسرائیل در این جنگ استفاده کرده و میزان دسترسی تل آویو به انبارهای تسلیحاتی آمریکا در اسرائیل مواجه است.

برخی قانونگذاران آمریکایی درباره تغییر و دور زدن قوانین از سوی پنتاگون برای انعطاف پذیری در زمینه کمکهای تسلیحاتی به اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جاش پل»، که اخیراً در اعتراض به ادامه کمک های مرگبار واشنگتن به اسرائیل از وزارت امور خارجه آمریکا استعفا داد، گفت که تغییرات پیشنهادی در استفاده از ذخایر تسلیحاتی بخشی از تلاش دولت بایدن برای یافتن راه های جدید برای تأمین تسلیحاتی اسرائیل است.

پیش از این، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر با ۲۰۰ هواپیمای باری بیش از ۱۰ هزار تن انواع تسلیحات نظامی از آمریکا دریافت کرده است.

براساس گزارش آناتولی، انواع خودوروهای زرهی، مهمات، تجهیزات حفاظتی، سلاح و انواع دیگر تسلیحات نظامی کمک‌های اعطایی آمریکا به اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون معرفی شده اند.

وزارت جنگ اسرائیل همچنین تاکید کرده که کمک‌های نظامی آمریکا «اهمیت فراوانی» برای تل‌آویو دارد.

پیش‌تر نیز، منابع آگاه اطلاعاتی منطقه اعلام کرده بودند که ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده تا نسبت به انتقال بمب‌های GBU از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    آمریکا ی لیبرالی که توی هیچ کجا با کسی شریک نیست وبه قول ترامپ همه رو گاوشیرده میبینن وهمه رومیدوشن وازتوبره دیگران میخورن اسراییل تنهاموردیه که حاضرن کیبوتس مشترک بزنن وبا اونا زندگی اشتراکی داشته باشن وحتی سران آمریکا حاضرن برای رضایت اسراییلیا معشوقه هاشون روهم با اونها به اشتراک بذارن رابطه ی اونها مریدی ومرادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس