کد خبر 1560406
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
سی ان ان: ۲۰۲۴ سالی دهشتناک برای اوکراین است

تهران– ایرنا – تحلیلگران مسائل بین‌الملل با در نظر گرفتن توان نظامی رو به افزایش روسیه و کاهش تمایل کشورهای غربی در حمایت از اوکراین سال ۲۰۲۴ را سالی دهشتاک برای اوکراین پیش‌بینی کردند.

به گزارش مشرق، تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی در این خصوص نوشت: اوکراین در سال ۲۰۲۴ با شرایط وحشتناکی روبرو است چراکه از یک سو حمایت غرب از آن در برابر روسیه کاهش می‌یابد و از طرف دیگر ماشین جنگی پوتین، بی‌امان کار می‌کند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: با وجود اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یک سال پس از آغاز این جنگ موفق شد حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا را برای مقابله با روسیه به‌دست آورد، اما با این وجود هنوز چشم‌انداز بسیار بدتری از این جنگ در پیش‌رو است.

این تحلیل می‌افزاید: حملات اوکراین در نواحی جنوبی آن کشور پیشرفت چندانی نداشته و روسیه که در حال حاضر تحریم‌های بین‌المللی را پشت سر گذارده، موفق شد اقتصاد خود را به یک ماشین جنگی بدل کند و با قاطعیت و اطمینان زیاد اعلام می‌کند که «اهداف "عملیات نظامی ویژه" محقق خواهد شد و تا زمانی که این اتفاق روی ندهد، نبرد ادامه خواهد داشت».

تحلیلگر سی ان ان معتقد است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از اختلاف میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در واشنگتن برسر کمک‌های (هنگفت) آمریکا به اوکراین لذت می‌برد، چراکه بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه هدف از ارسال کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین که توسط دولت جو بایدن درخواست شده را زیر سوال ‌برده و ارزیابی می‌کنند که این کمک‌ها در میدان نبرد دستاورد چندانی در پی ندارد.

این گزارش افزود: پوتین در تازه‌ترین کنفرانس خبری پایان سال خود با به‌سخره گرفتن کی‌یف گفت: «اوکراین امروز تقریباً چیزی تولید نمی‌کند، همه چیز از غرب می‌آید، اما چیزهای رایگان روزی تمام خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که همین‌طور است».

زلنسکی نیز که طبق اظهارات اخیر خودش، خسته شده است، با توجه به اینکه توجهات جهانی اکنون به خاورمیانه بعنوان محل بحران شماره یک بین‌المللی معطوف شده، کار دشواری برای قبولاندن خواسته‌ها و نیازهای اوکراین دارد.

سی‌ان‌ان در پایان نوشت: زلسنکی در سالگرد این جنگ اعلام کرده بود که سال ۲۰۲۳ سال پیروزی برای اوکراین خواهد بود اما با توجه به شرایط موجود، بعید به‌نظر می‌رسد وی این نگاه خوشبینانه را برای سال آتی هم حفظ کند.

جنگ اوکراین که در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف‌های غربی از کی‌یف همراه بوده و مسیر هرگونه اقدامات دیپلماتیک برای خاتمه دادن به آتش این جنگ را مسدود ساخته، اکنون کشورهای عضو ژیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با دشواری تامین مالی و نظامی این جنگ و با توجه به خالی شدن زرادخانه‌های نظامی خود و کسری مالی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 1
    خیلی هم عالی!! به امید پیروزی قریب الوقوع ارتش آزادی بخش روسیه و شکست مفتضحانه زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس