روسیه: اوکراین و غرب همچنان تفکر جنگ‌طلبانه دارند

در میانه گزارش‌ رسانه‌های غربی درباره تغییر راهبرد غرب در قبال جنگ اوکراین و روی آوردن آن‌ها به مذاکره، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو هیچ اراده سیاسی برای صلح چه در اوکراین و چه در غرب نمی‌بیند.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه روسیه میخائیل گالوزین در مصاحبه با اسپوتنیک ضمن یادآوری فرمان رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در ممنوعیت مذاکرات با روسیه گفت مسکو هیچ اراده سیاسی برای صلح چه در اوکراین و چه در غرب نمی‌بیند. وی افزود حل‌وفصل جامع، پایدار و عادلانه مناقشه اوکراین تا حد زیادی به حذف دلایل ریشه‌ای ایجاد آن بستگی دارد.

این دیپلمات ارشد روس گفت «غرب باید پمپاژ تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کند و کی‌یف باید جنگ را متوقف و نیروهایش را از خاک روسیه خارج کند».

کاخ سفید چهارشنبه جدیدترین بسته کمک خود به اوکراین را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار شامل سلاح‌های ضدهوایی، گلوله‌های توپخانه و مهمات سبک تایید کرد. این در حالی است که پایگاه آمریکایی پولیتیکو پنجشنبه مدعی شد دولت بایدن و کشورهای غربی به صورت بی‌سروصدا راهبرد خود در اوکراین را تغییر داده‌اند و اکنون به جای پیروزی بر روسیه خواستار پایان جنگ از طریق مذاکرات هستند.

طبق این گزارش، دولت بایدن در ابتدای جنگ اوکراین تاکید می‌کرد که از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد حمایت می‌کند، با این حال، اکنون می‌گوید تا زمانی که بتواند از اوکراین حمایت می‌کند. به نوشته پولیتیکو، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که تعدیل سیاست واشنگتن در این رابطه را باید مقدمه‌ای بر آغاز مذاکرات صلح و آتش‌بس با روسیه دانست و در این راستا، اوکراینی‌ها با تاکید بر مواضع دفاعی خود سعی دارند زمان بخرند تا شاید بتوانند در نهایت روسیه را به پذیرش اصول مطلوب خود در قالب جنگ اوکراین قانع سازند.

گالوزین در تشریح خواست روسیه در هر مذاکراتی گفت «وضعیت بی‌طرف و عاری از هسته‌ای اوکراین باید تایید شود و غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی این کشور باید انجام شود. واقعیت‌های جدید سرزمینی باید به رسمیت شناخته شود و حقوق شهروندان روسی زبان و اقلیت‌های ملی که در این کشور زندگی می‌کنند باید تضمین شود.

این دیپلمات ارشد روس تاکید کرد رژیم کی‌یف ابتکارات میانجیگری صلح که از سوی کشورهای مختلف در ماه‌های گذشته ارائه شده را رد کرده است. او یادآور شد «فرمول به اصطلاح صلح پیشنهاد شده از سوی رئیس‌جمهور اوکراین در نوامبر که او و شرکای غربی‌اش به عنوان تقریباً طرح حل‌وفصل نهایی معرفی کردند، در واقع ارتباطی با صلح ندارد بلکه مجموعه‌ای از اولتیماتوم‌ها به روسیه در توجیه تداوم خصومت‌هاست».

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد «کی‌یف همچنان مانند یک جنگ‌طلب فکر می‌کند و قصد دارد درگیری را تا پایان پیروزمندانه ادامه دهد که آشکارا یعنی جنگ تا (جان) آخرین اوکراینی».

گالوزین افزود «واشنگتن و زیردستانش در ناتو مشتاقانه از کی‌یف در این زمینه حمایت و اشتهای نظامی فزاینده رژیم زلنسکی را سیر می‌کنند که همه اینها فقط حل‌وفصل مناقشه را به تاخیر می‌اندازد».

وی تصریح کرد «روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین امتناع نکرده و همیشه از راه‌حل سیاسی دفاع کرده است. اما تاکنون انتخاب دیگری جز انجام عملیات نظامی ویژه تا اجرای کامل همه اهداف تعیین شده نداشته‌ایم».

وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو ماه گذشته اعلام کرد ارتش اوکراین در جریان ضد حمله شکست خورده‌ای که از ماه ژوئن علیه مواضع ارتش روسیه به اجرا گذاشت ۱۲۵۰۰۰ سرباز و ۱۶۰۰۰ واحد از انواع تسلیحات خود را از دست داد. وی افزود «اوکراین با وجود همه نیروهایی که بسیج کرد، دریافت تسلیحات غربی و به کارگیری ذخایر استراتژیک فرماندهی خود در نبرد نتوانست وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مالک IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 0
    روسیه قلدر و جنگ طلب هست اوکراین طبق وظیفه داره از خودش دفاع میکنه روزگار توام سر میاد پوتین
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون جنگ طلب هستند و دوران قلدریشون سر اومده، یه تو دهنی هم از ارتش روسیه دارن میخورن تا عقلشون بیاد سر جاش!!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    تجاوز روسیه به اوکراین توسط تمام جوامع دنیا مردود اعلام شده فقط تعدادی از دولتها که ناچارند بخاطر بقا به روسیه باج بدهند حمایت کردند.که خیانت روسیه به آنها نزدیک خواهد بود.کما اینکه در اولین مورد بخشیدن جزایر ایران به اعراب بود که پاسخ خوش خدمتی کور کورانه ایران از روسیه به این شکل داده شد. حالا بعضی از هموطنان ما بخاطر لجبازی با غرب به ناچار زیر بیرق روسیه رفتند بدانند که بین بد و بدتر بدترین را انتخاب کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس