کد خبر 1565447
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
پلمپ دفتر فروش ۲ ایرلاین گران‌فروش متخلف

طی برخورد قانونی با گران فروشان بلیت هواپیما درفرودگاه مهرآباد، دفتر فروش ۲ ایرلاین متخلف پلمپ شد.

به گزارش مشرق، به‌دنبال شکایت‌های مردمی از افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین‌ها، عصر امروز جمعه گشت مشترکی با حضور سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی، پلیس امنیت اقتصادی از فرودگاه مهرآباد انجام شد.

در این گشت مشترک که از ساعت ۱۷ آغاز و تا ساعت ۲۲ به طول انجامید، "نادر حیدری" رییس شعبه ۴ ملی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: متعاقب بازدید به عمل آمده ملاحظه شد متأسفانه هیچیک از دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد، نسبت به نصب و به‌کارگیری نرخ‌نامه بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی که جز الزامات قانونی است، اقدام نکرده بودند.

معاون نظارت حکومتی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران ادامه‌داد: متعاقب موازین قانونی، به مدیریت فرودگاه الزام شد از این پس همه دفاتر فروش واحدها و غرفه‌های مستقر در فرودگاه مهرآباد نسبت به به‌کارگیری و نصب تابلوهای نرخ بلیت در حال عرضه اقدام کنند و علاوه بر آن مدیریت فرودگاه، نرخ مصوب عرضه بلیت در همه ترمینال‌های فرودگاه را در معرض دید عموم، مصوب و اعلام کند تا مراجعان فرودگاه هم از نرخ مصوب و هم از نرخ در حال عرضه هر یک از شرکت‌های هواپیمایی اطلاع متقن داشته باشند.

حیدری تصریح‌کرد: ۲ دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به سایرین وضعیت حاد یا بحرانی‌تری داشتند، به سبب عدم همکاری مناسب به‌طور موقت با نصب اطلاعیه پلمب شدند.
وی تاکید کرد: در خصوص نرخ عرضه و فروش بلیت‌ها نرخ اعلام شده سازمان هواپیمایی کشوری که پیش تر اعلام شده است مبنا می‌باشد از این رو با محاسبه دقیق و کارشناسی نرخ‌های مصوب، تخلفات به شعب تعزیرات حکومتی اعلام، تا نسبت به رسیدگی صدور حکم و برخورد با متخلفان اقدام شود.

وی ادامه داد: در بازدید به عمل آمده مشخص شد متأسفانه برخی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی سقف میزان نرخ مصوب را رعایت نکردند و بلیت‌ها را با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌کردند. به‌طور قطع یکی از محکومیت‌هایی که در انتظار خاطیان خواهد بود، علاوه بر جریمه و تصمیمات تکمیلی، الزام به استرداد اضافه پرداختی‌ها به شکات خواهد بود.

بنابر این گزارش شرکت‌های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب خرداد ماه سال جاری هستند و هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده و مرجع قیمت‌گذاری شورای عالی هواپیمایی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس