پیام تسلیت رییسی در پی رحلت آیت الله ارومیان

رییسی با بیان آنکه فرهنگ‌سازی غلط در گذشته از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت کشور است، گفت: باید رسانه ملی، رسانه‌های دیجیتال و دستگاه‌های متولی تبلیغات محیطی، با تمام ظرفیت خود وارد عمل شوند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در ششمین جلسه ستاد ملی جمعیت که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر برشمرد و بر بازنگری آسیب‌شناسانه در اقدامات انجام شده و تداوم تلاش دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط برای عمل به وظایف خود در این زمینه تاکید کرد.

رییس جمهور ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از دستگاه‌های مسئول خواست با ارزیابی میزان اثربخشی اقدامات انجام شده و ترسیم دقیق مسیر پیش‌رو، امکانات و ظرفیت‌های سازمانی خود را برای اجرای این قانون بسیج کنند.

رییسی با تاکید بر نقش مهم و به سزای فرهنگ‌سازی در موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت، فرهنگ‌سازی غلط در دهه‌های گذشته را از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت کشور دانست و افزود: برای جبران این آسیب فرهنگی لازم است رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی و همچنین دستگاه‌های متولی تبلیغات محیطی با تمام ظرفیت خود وارد عمل شوند.

«رفع موانع و مشکلات درمان ناباروری»، «تسهیل امر ازدواج با پرداخت به موقع وام ازدواج، اشتغال و مسکن»، «توجه ویژه به ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها» و «ایجاد دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش و آموزش عالی با هدف کاستن از آمار طلاق» از دیگر نکات و اقدامات مؤثر در راستای جوانی جمعیت بود که رییس جمهور در این جلسه به آنها اشاره کرد.

رییس جمهور در ادامه مقابله جدی و بدون مسامحه با پدیده زشت سقط جنین غیرمجاز را از جمله راهکارهای مؤثر در جلوگیری از کاهش رشد جمعیت عنوان و انجام اقدامات تبیینی و آگاه‌سازی نسل جوان با استفاده از تعالیم دینی و ساخت تولیدات هنری را در این زمینه بسیار مؤثر دانست.

در جلسه ستاد ملی جمعیت همچنین ۶ مصوبه در راستای تسهیل و تسریع در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت به تصویب اعضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    33 1
    شماها اگر عرضه دارید و بلد هستید وضع اقتصاد و معیشت مردم را درست کنید جوانان هم ازدواج میکنند و هم اینکه بچه دار هم خواهند شد.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      28 10
      به این ۸ میلیارد جمعیت دنیا نگاه کن ، هرچی ملتها فقیرترند بیشتر زاد و ولد می کنند مثل هند و کشورهای آفریقایی و ... برعکس ملتهایی که رفاه در آنها بالاست ، پر زاد و ولد نیستند . این یعنی فقر باعث کاهش جمعیت نمی شود در همین ایران هم استان سیستان و بلوچستان که محروم ترین استان است ، بالاترین آمار زاد و ولد را دارد ! جوانان ایرانی از سر لاکچری بودن و لوس بودنه که اینطور ناز می کنند و غر می زنند
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      17 0
      درپاسخ به ۸ میلیارد جمعیت وافزایش جمعیت درنقاط فقیر جامعه باید گفت که بعضی انتظار دارند جامعه درفقر فرو برود وجامعه فقیر را برای خودشان یک امتیاز قدرت میدانند .اشاره میکنند بدوران صدر اسلام اما جوامع امروزی پیچیده هست .هرکس نظری برپایه آن دارد پیش قدم شود وبرگردد به دوران صدراسلام که نه برق بود نه آسفالت بود نه آسمان خراش بود و... میدونید کسانیکه اینطور فکر میکنند امروزه به آنان چه میگویند متحجر ومتنسک -ارتجاعی-برگشت به عقب والی آخر سعی نکنید توجیه کنید .به آینده فکر کنید و جوانان را دریابید ازکهنسالان ومیان سالان امید فرزند آوری نداشته باشید برجوانان زوم کنید که آینده متعلق به آنان است .
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      24 1
      اراجیف نگو بحث اقتصاد درازدواج ثابت شده درایرانه وقتی یه شغلی که باهش نمیشه درامدداشت چطورازدواج کرد
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    29 2
    فرهنگ سازی غلط؟؟؟ شما سرنوشت دهه 60 رو نمیبینی ؟؟؟ بچه به چه امیدی تو این مملکت میخاد زندگی کنه؟؟ اون کسی که تو ایران بچه دار میشه داره خیانت میکنه به اون بچه. زندگیمون شده عذاب مطلق ، بیاد که گرونی رو تحمل کنه یا فسادو؟؟؟؟؟ خدا وکیلی خیلی ملتو اذیت میکنید
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    24 12
    از بس ملتِ بدی شده ایم ، خدا دارد نسلمان را منقرض می کند
    • مش غلام IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 2
      موافقم باید توبه کنیم و از خداوند طلب بخشش نماییم تا شاید خداوند به همه ما رحم کند!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    33 1
    ملت رو مسخره کردین با این حرفاتون؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    بحضرت عباس اگر درامد اکثر مردم البته نه همه یک وضعیتی داشت که با طیب خاطر زندگی میکردند جمعیت و فرزند آوری خیلی آسان بود اما تورم اجازه نمیدهد که نه ازدواج ونه فرزند داشته باشی .ترا بخدا یکجانبه قضاوت نکنید منصف باشبد وجانب حق را همیشه مورد نظر داشته باشید .
  • US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 0
    بارداری و زایمان هزینه داره تغذیه مادر و نوزاد هزینه داره شیرخشک و پوشک و لباس بچه هزینه داره پدر و مادر باید آرامش فکر داشته باشند آخه پدر و مادر ک تو هزینه اولیه زندگی مانده اند چطور فکر بچه باشند ؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    18 0
    استاد گرانقدر جناب آقای رئیس جمهور شما وضع اقتصادی را درست کن مردم خودشون جمعیت را افزایش می دهند واقعاً نمی‌شه با این حقوق ها زندگی کرد متوجهی عزیز نمی‌شه الان سرویس مدرسه ۳میلیون می‌گیره متوجهی عزیز داشتن فرزند خصوصأ خانواده‌ای کارگری که در شهرهای کوچک زندگی میکنن خیلی سخته تورم خوراک وپوشاک وحمل ونقل، پزشکی بهداشتی بخاطر دوری از مراکز استانها بسیار بیشتر از شهرهای بزرگ است ان شاء الله که متوجه هستید
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    29 0
    ما که ازوضع اقتصادی ومعیشتی رضایت نداریم .دردولت اسلامی ما انتظاراتی داشتیم ولی ....
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 0
    دوستان علاقه شدیدی دارن یه کشور بدبخت عین پاکستان و هند و بنگلادش درست کنند. ایران ۵۰م جمعیت با کیفیت براش بهتره تا یک فقیرکده ۱۵۰ میلیونی.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 0
      حرفتون کاملا صحیحه ، ولی ظاهرا سیاستمدارا دوست دارن مردم تو فلاکت و شبیه پاکستان زندگی کنیم.
  • ج د ا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 1
    فرهنگسازی اصلاح طلبان ( فرزند کمتر زندگی بهتر ) از 30 سال گذشته تاکنون و پیوست اقتصادی که در 8 سال گذشته اجرا کردند و گرانی و تورم که ایجاد کردند مانع از رشد جمعیت خواهد بود ...
  • مرادی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    وقتی یک دولت انقلابی بیاد و قیمتها چند برابر کنه چرا شعار جمعیت میدهید؟ آخه شکم خالی رو چی به آروغ زدن وای
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    آقای ریسی جمعیت به چ درد مملکت میخوره وقتی شما نمیتونید رفاه و آسایش رو برای مردمت بوجود بیاری وقتی داعم پول ایران ارزشش از دست میده و بیکاری و شغل های کاذب زیاد میشه و در تامین انرژی کشور ناتوان عمل میکنید
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    دلار60 خخخخخ
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    انطباق نقشه ارزی تجاری دوسال زمان کافی نیست تا دولت این مسئله را حل کند .اصلا جایی دارد که مسئله را حل کند ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس