درویشیان

بازرس ویژه رئیس جمهور گفت: باید دریافتی مدیران در سامانه‌ها اعلام شود، اگر دستگاهی این اقدام را انجام ندهد تخلف کرده است، دریافتی مدیران ۱۰۰۰ شرکت در سال گذشته بارگذاری شده و امسال هم بارگذاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن درویشیان عصر امروز در شورای اداری اراک اظهار کرد: مرکزی به درستی به استان آفتاب نامیده شده، چرا که خمین زادگاه حضرت امام راحل در این استان واقع شده است.

وی تصریح کرد: مرکزی یکی از استان‌هایی است که اجداد رهبر معظم انقلاب در این استان بودند، این هم مایه افتخار است و هم باعث افزایش مسوولیت برای همه مدیران نسبت به سلوک امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه استان مرکزی باید الگوی سایر استان‌ها باشد، افزود: بزرگان و عالمانی در این استان پرورش یافتند و این موضوع مسؤولیت کارگزاران را سنگین‌تر می‌کند.

درویشیان با اشاره به اینکه امروز همه وقت‌ها را باید صرف خدمت مردم کرد، اظهار داشت: گفتمان دولت گفتمان مردمی است، در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به تفصیل و با دقت هم خدمات نظام را تشریح کردند و هم راهکار و اقداماتی که بخش‌های مختلف باید انجام دهند تا اهداف نظام تحقق پیدا کند، ترسیم فرمودند.

لازمه عدالت، مبارزه با فساد است

وی با تاکید بر اینکه لازمه عدالت، مبارزه با فساد است، گفت: باید با فساد به طور جدی در همه ابعاد مقابله شود، رییس جمهور با این رویکرد وارد انتخابات و قوه مجریه شد که نشان از دغدغه وی نسبت به موضوع فساد است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور ادامه داد: در سند تحول مردمی دولت محورهای ۱۲ گانه انجام و بیش از ۹۰ اقدام برای تحقق این اصول اجرا شد، مردم بعد از چند دهه از انقلاب انتظار ندارند فساد در جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، فساد در کشور وجود دارد اما سیستمی نیست، البته فساد هرچقدر کم باشد باز هم زیاد است.

درویشیان با اشاره به موضوع شفاف سازی بیان کرد: شفاف سازی یکی از موضوعاتی است که باید رعایت شود، امروز حکومت‌ها به این نتیجه رسیدند که هرچه اقدامات شفاف‌تر در معرض عموم قرار بگیرد باعث جلوگیری از فساد خواهد شد، البته کشور در این خصوص قانون لازم را داریم.

باید دریافتی مدیران در سامانه‌ها اعلام شود

وی تاکید کرد: باید دریافتی مدیران در سامانه‌ها اعلام شود، اگر دستگاهی این اقدام را انجام ندهد تخلف کرده است، دریافتی مدیران ۱۰۰۰ شرکت در سال گذشته بارگذاری شده و امسال هم بارگذاری ادامه دارد، هرچند اوایل مقاومت‌هایی بود اما رفته رفته انجام شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: مدیریت تعارض منافع یکی از اصول دیگر مبارزه با فساد است، دولت از ابتدا متوجه این بستر فسادزا شد و لایحه‌ای به مجلس ارایه کرد و امیدواریم در مجلس نهایی شود.

فرهنگسازی و نظارت همگانی یکی از اصول مبارزه با فساد

درویشیان فرهنگسازی و نظارت همگانی را یکی دیگر از اصول مبارزه با فساد دانست و ادامه داد: در این زمینه بسترهای لازم به خوبی فراهم نیست البته بعضی دستگاه‌ها اقداماتی در این خصوص انجام دادند، اما کافی نیست.

وی نظارت را به معنای عدم اعتماد به مدیران ندانست و تاکید کرد: نظارت برای شناسایی نقاط ضعف و رفع آن و شناسایی نقاط قوت و توسعه آن است.

وی افزود: حمایت از فعالیت سالم و افزایش تولید نیز یکی از نیازهای امروز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 0
    مسئولین از خودشون شروع کنن بقیه مدیرا مجبور میشن شفاف باشن
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 0
    اره باور کردیم
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 0
    دوربین مخفیه؟ از کدوم سامانه حرف میزنید؟ دو ساله مردم رو سر کار گذاشتید با سامانه اعلام حقوقها. متاسفم که چیزی که بازیچه هست اعتماد مردم است.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 0
    چرا رییسی دریافتی خود را اعلام نمی کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس