کد خبر 1574363
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اروپا، همچنان صحنه تظاهرات ضداسرائیلی

در شهرهای مختلف کشورهای اروپایی مردم بار دیگر علیه جنایات اسرائیل و سکوت دولتمردان کشورهایشان در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، تظاهرات مردمی در کشورهای اروپایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه همچنان در کشورهای اروپایی ادامه دارد. طی روزهای گذشته مردم در کشورهای اروپایی با تجمع در خیابان‌ها اعتراض خود را به نسل‌کشی فلسطینی‌ها نشان دادند.

در وین پایتخت اتریش تظاهرکنندگان با حمل پرچم های فلسطین و همچنین بنرهایی که روی آن نوشته شده بود: «نسل کشی را متوقف کنید»، «آزادی غزه» و «اسرائیل، تروریست» در خیابان ماریاهیلفر تجمع کردند.

کاتارینا یکی از تظاهرکنندگان در گفتگو با خبرنگار آناتولی گفت که وضعیت کنونی در نوار غزه یک نسل‌کشی تمام عیار است. وی نسبت به حوادث غزه ابراز ناباوری کرد و گفت که جهان انسانیت خود را از دست داده است. کاتارینا این سوال را مطرح کرد که چرا دولت‌ها در برابر نسل‌کشی سکوت کرده‌اند و حتی از آن حمایت می‌کنند.

در شهر رم پایتخت ایتالیا با وجود بارش شدید باران، تظاهراتی در محکومیت حملات اسرائیل به نوار غزه برگزار شد. در نزدیکی آمفی تئاتر نمادین کولوسئوم، صدها نفر در خیابان فوری امپریالی تجمع کردند و خواستار پایان نسل کشی علیه فلسطینیان شدند.

رافائلا ویولانو یکی از تظاهرکنندگان ایتالیایی می‌گوید: من اینجا هستم تا علیه اسرائیل اعتراض کنم، در درجه اول برای آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد و آنچه که اسرائیل انجام می‌دهد. این یک نسل کشی بی سابقه و باورنکردنی است. کشورهای غربی در این جنایت شریک هستند.

هزاران نفر در شهر ژنو سوئیس نیز برای همبستگی با مردم فلسطین در میدان پارک دس کروپتس جمع شده بودند.

این راهپیمایی که حدود دو ساعت به طول انجامید و تحت تدابیر امنیتی شدید پلیس برگزار شد، در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید. در پاریس نیز مردم با تجمع در میدان جمهوری خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند.

معترضان پاریسی با حمل پرچم‌های فلسطین و بنرهایی که روی آن نوشته شده بود: «نه به الگوی فاشیستی اسرائیل»، و شعارهایی مانند «بچه‌های غزه، بچه‌های فلسطین، بشریت کشته می‌شود» سر دادند.

در برلین، تظاهراتی در پارک اینوالیدن برگزار شد و مردم با شعار «این جنگ را متوقف کنید» از دولت این کشور خواستند دست از حمایت اسرائیل بردارد.

تظاهرکنندگان در مرکز شهر نیز راهپیمایی کردند و سکوت دولتمردان اروپایی نسبت به جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

آنها پرچم های فلسطین، ترکیه و آفریقای جنوبی را همراه با بنرهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «حقوق بشر در مرزهای فلسطین ختم نمی شود»، «کودکان فلسطینی سزاوار بزرگ شدن هستند» و «قتل عام در غزه را متوقف کنید».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس