کد خبر 1575282
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
صدورحکم اعدام ۳ نفر از اعضای باند تجاوز به عنف در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه محکومین این پرونده در زندان بسر می‌برند، گفت: بلافاصله احکام بعد از تأیید در دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، با بیان اینکه این حکم قطعی نبوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است، اظهار کرد: پس از شکایت‌های واصله در مورد تعرض افرادی ناشناس به نوامیس مردم در ابتدای سال جاری در محور هفت باغ کرمان، موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضائی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: پس از انجام یکسری اقدامات منسجم اطلاعاتی و پلیسی، محل اختفای اعضای این باند در شهر کرمان و یکی از شهرستان‌های مجاور کرمان شناسایی شد و در یک عملیات همزمان تمام عوامل این اقدام غیر انسانی با همکاری پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی در مورد شیوه کار اعضای این باند، اظهار داشت: اعضای این باند پس از اینکه سوژه‌های خود را که عمدتاً افراد و زوج‌های جوان بودند در اماکن خلوت در محور هفت باغ حدفاصل کرمان تا ماهان شناسایی می‌کردند و سپس با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ جلوی خودروی شکات پرونده را متوقف کرده و با معرفی خود به عنوان مأمور و با تهدید اقدام به آدم ربایی، تعرض، تجاوز به عنف و در نهایت سرقت طلا و اشیای گران قیمت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دادگستری استان در راستای دفاع از حقوق مردم و مبارزه قاطع و قانونی با جرایم خشن در کمتر از چهار ماه به این پرونده رسیدگی کرده است، اعلام کرد: دادگاه پرونده را بر اساس شواهد و قرائن، شکایت شاکیان، اعتراف متهمان و سایر موارد مورد بررسی قرار داد و در نهایت برای ۳ متجاوز به عنف حکم اعدام صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه محکومین این پرونده در زندان بسر می‌برند، گفت: بلافاصله احکام بعد از تأیید در دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی هشدار داد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی و غیر انسانی را در سر می‌پروانند، بدانند که قوه قضائیه قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهد کرد و مجازات آن‌ها سریع، قاطع و عبرت آموز خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    13 0
    چه پررو شده اند بعضی ها !!
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      2 0
      بعد از اعدام جنازه انها را اتش بزنید و خاکستر انها در چاه توالت عمومی بریزید تا بقیه کسانی که میخواهند این جنایت ها را بکنند اخر و عاقبت کارشان را ببینند
  • یوسف IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    18 1
    دستتان درد نکنه چشمشان را هم کور کنید اعدام کمترین مجازات برای این افراد خبیث است
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 19
    تا حالا اجرای این همه احکام سریع و قاطع و عبرت آموز قوه قضاییه از تعداد جرایم کاسته است؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      از کجا میدونی که تاثیر نداشته؟ قطعا کاستی های قوه قضائیه مثل حوزه های دیگر غیرقابل انکار است اما میفرمائید به بهانه اینکه هنوز متجاوز داریم, به متجاوزها دفترچه بیمه رایگان جهت مشاوره روانشناس و چنتا بلیط سینما و شهربازی جهت تفریحات سالم بدیم؟ یا براشون کارهای دیگه ای بکنیم و هرهفته بفرستیم برن اروپا تخیله بشن برگردن؟! متجاوز در هرجای دنیا با شدیدترین مجازات جزائیی و کیفری مواجه میشه که غالبا همواره از مجازات قتل هم بالاتر است زیرا روح و روان قربانی را نابود و امنیت روانی جامعه را همراه با وجدان جمعی اجتماع مورد تجاوز قرار می دهد. متجاوز به عنف از نوع گروهی باید بی هیچ تبصره و اما و اگری اعدام شود و این را کسی می گوید که 24سال در دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشغول کار علمی است. فلذا لطفا بی جهت اسیر توهمات روشنفکری مجازی نشوید و نسنجیده حاشیه نگاری نکنید. متجاوزان به عنف خاصه نوع گروهی دقیقا مصداق پلیدترین حیوانات درنده خوی هاری هستند که برخلاف جیوان هار که فاقد اراده و قوه تعقل است اینها دارای اراده و عقل هستند اما وجه حیوانی-شهوانی غریزی ضداجتماعی و ضداخلاقی شان بی نهایت قویتر از غریزه مرسوم حیوانات حیات وحش است! تمدن یعنی غلبه بر غرایز فردی و پیروزی اخلاق بر توحش غریزی
  • US ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    7 1
    تجاوز، سرقت مسلحانه، آدمربایی، قتل عمد، قاچاق مواد مخدر، مصادره و دزدی از بیت المال، ترعیب و قمه کشی و ...گری و ... و وطنفروشی فقط اعدام.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    15 0
    هیچ فایده ای نداره. قبلا اعدام ها رو وسط میدان شهر اجرا میکردن اما از ترس آمریکا و حقوق بشر اعدام های علنی رو متوقف کردید. الان کی میدونه که اینا اعدام میشن؟ هیچ کس. و دوباره شاهد تجاوز به نوامیس مردم خواهیم بود.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 1
    ما منتظر اعدام تمام افراد دخیل در حادثه انفجار کرمان هستیم
  • افسانه IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    7 1
    این افراد بایداعدام شوندلطفانظر من رابذارید
  • US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 1
    قتل های محفلی کرمان چی شد؟؟؟چرا قاتلین به سزای اعمال شان نرسیدند؟؟
  • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 8
    فاصله طبقاتی و تبعیض باعث این وقایع تاسف بار میشه
    • US ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      1 2
      بی بند و باری والدین، و عدم نظارت بر رفتار فرزندان،‌ بی خردی،‌فرهنگ پایین خانوادگی، و عدم مسئولیت پذیری و بیماریهای روانی عامل اینهاست نه اختلاف طبقاتی. پدر که خودش چاقو کشه،‌معتاده، مواد فروشه، لاته، زن بازه، .... چه الگو صحیح و تربیتی میتون به بچه‌اش بده؟ هیچ! اختلاف طبقاتی تنها در اختلاف طبقات مغز و عقل و شعور آدم‌هاست که موجب تغییر رفتار انسانها میشه نه اختلاف طبقاتی مالی. ای بسا انسالهای فقیر و بسیار شریفی که نون بازو و زحمت خودشون رو با سختی کارگری و دستفروشی و رفتگری و .... میخورن و هیچ آسیبی حتی به یک مور هم نمیرسونن، و در تمام امور زندگیشون با تقوا و درستکار و مهربون هستن، و ای بسا بسیار فرزندان ثروتمندان که تجاوز به عنف و آدم‌ربایی و قتل و دزدی از بیت المال، و ... کردن بدلیل بوالهوسی، بیغمی وافر، مصرف مواد و الکل، و لوسی و دردانگی بیش از حدو ازادیهای بی ند و حصر خانواده به اونها. پس لطفا خریت، توحش، و بی بته‌گی انسانها رو به اختلاف طبقاتی مالی نسبت ندید. من خودم افراد فقیری رو میشناسم که از خونواده های بسیار فقیری از دهات اومده بودن و از نوجوانی نان‌آور خونواده بودن، ماه های رمضان در روزهای طولانی وگرم تابستان با شکم روزه و با کارگری امرار معاش میکردن، و نه دزد شدن، نه قاتل، نه حرامخوار، نه متجاوز به عنف، و نه معتاد و نه مواد فروش و قاچاقچی و زورگیر. دیپلمشون رو با هر سختی گرفتن و دانشگاه رفتن و مابقی خانواده رو از دهات دوردست به شهر آوردن و مابقی خواهر و برادرها رو که خیلی خردتر بودن یکی یکی به دانشگاه فرستادن و امروز یک خانواده بزرگ و محترم و تحصیل کرده که شکر خدا همگی سمتهای بسیار بالا و تحصیلات بسیار بالا دارن هستن. به خدایی که جان فرزند ابوطالب در دست اوست، درختانی که در بیابان‌ها میرویند، قوی‌تر و محکمترند از درختانی که در باغستانهای شما. مولی علی علیه السلام
  • ماریه IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 0
    واقعا شرم اوره که این حیوانات هنوز زنده هستن چه با افتخار می گه 4 ماهه اعدامشون نکردیم شرم بر تو قوه قضاییه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    خدا رو شکر
  • نگران DE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    عکس اون نوامیس رو هم می شه منتشر کنید؟ شائبه کرم از خود درخت بوده این مدت زیاد شده. مضافا خیلی از زنها وارد خلوت بصورت خودخواسته می شن ولی برای اینکه مرد رو تیغ بزنن بعدش شکایت می کنن. در اینجور موارد زن و مرد هر دو باید اعدام بشن.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر متجاوز به عنف بوده اند و اینگونه بصورت باندی علاوه بر سرقت دست به تجاوز میزده اند, باید در ملا عام اعدام شوند و بنظرم بهتر با شمشیر گردن زده شوند در ملا عام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس