نتایج نهایی انتخابات در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم اعلام شد

روزنامه هم‌میهن ضمن بازگشت به تنظیمات کارخانه(!) مدعی شد انتخابات، خالص‌سازی بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این روزنامه در یادداشتی با عنوان ثمره خالص‌سازی نوشت: «این انتخابات بهترین زمان برای به ثمر رسیدن بذرهای انحصار و «خالص‌سازی» بود؛ بذرهایی که از گذشته‌های دور کاشته و به‌صورت استصوابی آبیاری شده بود و در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ رشد کرد و به بلوغ رسید و اکنون میوه آن به ثمر نشسته است. میوه آن جنگ قدرت میان نیروهای خالص‌شده؛ جنگی تمام‌عیار؛ که حتی اتهام تقلب‌های احتمالی هم به یکدیگر زدند و البته این جنگ در آغاز راه است؛ جنگی که با افشاگری‌های پیاپی آغاز شده و توهین‌ها و تحقیرهای فراوانی علیه یکدیگر روا داشتند. جنگی که بازنده اصلی آن تعدادی از جوانان اصولگرایی بودند که ساده‌انگارانه گمان می‌کردند، مورد توجه و احترام هستند، ولی تنها افتخاری که نصیب آنان شد، در حد «پاجوش درخت چنار» بود.

آنان حس کردند که احتمالا مثل دستمال کاغذی مصرف شده‌اند و اکنون باید دور انداخته شوند. آنانی که گمان می‌کردند حضور در لیست انتخاباتی مستلزم داشتن صلاحیت‌های حرفه‌ای و سیاسی است؛ حالا متوجه شده‌اند منشی‌ها و کیف‌کش‌های افراد شاخص است که در لیست قرار گرفته‌اند. آنان که گمان می‌کردند، مبنای ائتلاف لیست‌ها، صلاحیت‌های فکری و اخلاقی است، حالا متوجه شده‌اند که نه اشتراک فکری مهم است و نه سلامت رفتاری، فقط تعلقات گروهی و تقسیم صندلی‌ها مبنای کار است. گمان می‌کردند که باید برای عدالت کوشید، متوجه شدند که عدالت فقط یکی از قربانیان این نوع سیاست‌بازی اصولگرایانه است. متوجه شدند که انتخابات مصداق «آفتابه لگن صد دست، شام و ناهار هیچی» شده است. چند ماه درگیر رد و تایید صلاحیت این و آن بودند. چند روز هم درگیر تشکیل لیست در پشت درهای بسته و سه چهار روز هم پخش پوستر و فعالیت‌های توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه یکدیگر و دریغ از یک خط یا گزاره درباره مشکلات مردم و راه‌حل آن. این انتخابات نشان داد که بالاخره نهال خالص‌سازی به بار نشست و اکنون به اندازه‌ای بزرگ شده است که «چنار غیرمثمر» با «چند پاجوش بی‌خاصیت» و یک مجموعه از افشاگری‌ها و توهین‌ها و اتهامات بدون پاسخ را بتوان به‌عنوان میوه نهائی آن معرفی کرد.

این انتخابات نشان داد که این رای‌دهندگان نیز از خواب خوش‌بینی سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ بیدار شده‌اند و با آرای پراکنده و متشتت و غیرلیستی، ناامیدانه می‌کوشند افرادی معتبر را به مجلس بفرستند که شاید در لیست‌های اصولگرا معرفی نشده‌اند. ولی چه فایده که این کار به نتیجه نمی‌رسد، زیرا برون‌داد نهائی مجلس را نه افراد؛ بلکه احزاب می‌سازند. اگر در سال ۱۳۹۸ یک ائتلاف شناسنامه‌دار اصولگرا اکثریت قاطع اندک شرکت‌کنندگان را به دست آورد و طی چهار سال هیچ کاری نتوانست بکند، اکنون چندین گروه بی‌شناسنامه‌ وارد مجلس می‌شوند؛ و هرکدام مثل گوشت قربانی آن را به سوی خود خواهند کشید».

گُرگیجه هم‌میهن در حالی است که اولا این روزنامه هفته گذشته تیتر اول خود را به این عنوان آمیخته به هیجان‌زدگی اختصاص داده بود: «میانه‌روها با یک لیست آمدند؛ جناح راست با ۳ لیست در تهران». هم‌میهن همچنین در روز دیگری تیتر زده بود: «۱۰۳ نامزد میانه‌رو در سراسر کشور». این چه پروژه خالص‌سازی‌ای هست که به اذعان هم‌میهن، طیف مقابل با سه فهرست (بلکه پنج فهرست متنوع) در میدان رقابت وارد شده بود؟! آیا می‌شود خالص‌سازی را به عنوان پروژه ادعایی به اجرا گذاشت و در عین حال پنج فهرست به طور جدی- بعضا در حد تنش و تخریب- رقابت کنند؟ مخاطب آن ذوق‌زدگی گردانندگان هم‌میهن از سه لیسته شدن رقبا و «امکان تشکیل فراکسیون قوی توسط اصلاح‌طلبان» را باور کنند، یا ادعای اجرای پروژه خالص‌سازی را؟!

ثانیا برخلاف ادعای دیگر هم‌میهن، جوانان اصولگرا یا انقلابی نه‌تنها در این انتخابات بازنده نشدند بلکه بنابر نتایج اولیه انتخابات به ویژه در تهران، در صدر نامزدهای منتخب/ یا محتمل برای انتخاب در دور دوم هستند.

ثالثا اگر انتخابات هویت واقعی نداشت چرا گردانندگان همین روزنامه با بیانیه ۱۱۰ نفره اصلاح‌طلبان همراهی کردند و لیست دادند و از لیست‌های مدعیان اصلاحات و اعتدال حمایت کردند؟!

رابعا طیف متبوع هم‌میهن هم در انتخابات ۱۳۹۸ و هم در سال ۱۴۰۰ نامزدهای متعدد داشتند و به جای عقده‌گشایی علیه دیگران باید پاسخ می‌دادند که چرا نفر اول‌شان در انتخابات مجلس یازدهم ۶۹هزار رای و نفر اول‌شان در انتخابات شورای شهر، کمتر از ۳۹هزار را کسب کرد؟! اظهارنظری جز پاسخ به این سؤالات، گزافه‌گویی و عقده‌گشایی بیهوده است.

یادآور می‌شود همزمان با آشفته‌گویی هم‌میهن، خبرگزاری خبرآنلاین وابسته به مدیران دولت روحانی، در تحلیلی که رد ادعای هم‌میهن مبنی بر اجرای پروژه خالص‌سازی است، نوشت: در این انتخابات هرچند بار دیگر شورای ائتلاف توانست با سهم‌دهی به جبهه پایداری یک لیست مشترک واحد را منتشر کند، اما چندپاره شدن اصولگرایان و سونامی لیست‌دهی در این انتخابات در نهایت تاثیر خود را گذاشت و رأی تهران به جای لیستی، ترکیبی شد. نتایج انتخابات تهران هنوز به طور کامل اعلام نشده است اما شمارش نزدیک به یک‌سوم صندوق‌ها حکایت از آن دارد که منتخبان این دور از انتخابات تهران نه از یک لیست بلکه قرار است از چند لیست باشند. تا این لحظه که این گزارش نگارش می‌شود، ۳۰ نفر منتخب تهران، یک نفر از لیست شورای وحدت، ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف و پایداری و ۱۷ نفر از لیست‌های جبهه صبح ایران(منتسب به رائفی‌پور) و لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    33 18
    خداوند به واسطه کسانی که ضمن شرکت در انتخابات با رأی خداپسندانه خود موجب رضای او شدند این کشور را اقتدار بخشیده و حفظ فرموده است و کسانی هم که نسبت به انتخابات بی تفاوت بوده و یا به خواست دشمنان این نظام مقدس با آن مخالفت می کنند از تصدّق سری همان گروه نخست از نعمات این نظام بهره می برند ولو به ظاهر منکر باشند!!!
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      6 8
      کسانی که رای ندادن زیر آوار نعمات دولت و مجلس انقلابی دارن خفه میشن.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 4
      شما سخنگوی خداوند هستی؟؟؟!!!!
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 0
      کسانی رای ندادن از خدا و خالق خود بریدند به امریکای شیطان بی وفا لبخند زدند حالا منتظر باشند تا امریکا انان را اب و نان و صحت و سلامت اهدا کند فقط شانس اوردند اگر این 25 میلیون در ان سرمای طاقت فرسا شرکت نمیکردند الان خیابانها شاهد بکش بکش تشنگان قدرت و نایابی گازبرق بنزین نان اب بود
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      لازم است بدانید که عبارت "" گو گیجه = گاو گیجه "" صحیح است . نه "" گر گیجه "" . وقتی گاوی بدون هدف و از روی وحشت و ترس به هر طرفی حمله و برخورد میکند . اصطلاح "" گاو گیجه "" را به کار میبرند ."" گو "" به لحجه بسیاری از اقوام و روستاها همان"" گاو "" است
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    26 9
    روزنامه هم میهن شما بگو چرا عارف-معاون اول دولت اصلاحات- جز ۳۰ نفر اول در تهران نیست از نظر تعداد ارا؟
    • SE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      16 1
      الاصحالات فی فاضلابات
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    14 2
    باز اصلاح طلبان تهوع آور با مشت پر و محکم جانفدایان ایران اسلامی ، شکست افتضاح آوری را متحمل شده و از شکست در مقابل مردم گر گیجۀ شدیدی گرفتار شده و به در و دیوار میزنند ، سر لیست این تهوع آوران حتی در بین حدوداً شصت نفر اوّل هم حضور نداشت ، باید ایدۀ مفتضح خالص سازی را پیراهن عثمان کنند !!!
  • طاهری IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 5
    ... در غرب «اخبار ، آرزوها» هستند !!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    12 0
    حتی به رای نیآورده هایی که بیانیه میدهند تا لااقل جایگاهشان را در مجمع تشخیص از دست ندهند نباید دوباره اعتماد کرد.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    11 2
    شنیدید عوامل خبرانلاین روحانی و لاریحانی زیر اوار بدنبال باقیمانده مطهری و نوبخت میگردند! اینها که شب پرداخت یارانه ماتم عظما میگرفتند برای چی میخواستند دوباره به خود زحمت بدهند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    11 2
    امیدواریم بعد از اواربرداری و هموار شدن مسیر از خار و خاشاک مزاحم و بدخواه ملت مسیر راهگشا و تحریم شکن دولت دهم از سر گرفته شود.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    11 2
    عارف هر چقدر ا دعای دموکرات و آزادیخواه و مردمی بودن و ... در آورد مردم بصیر تهران او را و شعارهای دروغی او را باورنکردند.!
    • سامان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 2
      منظورت از مردم تهران اون ۱۵ در صد که رای دادنه یا ارای دویست سیصد هزار تایی
    • حمید IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اتفاقاْ در این مورد، منظور، همه‌ی مردم تهرانند. چه اونهایی که رأی دادند و امثال عارف رو اصلاْ به حساب نیاوردند و چه اونهایی که امثال عارف رو اصلاْ لایق ندونستند که چند دقیقه برای رأی دادن بهشون وقت بگذارند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 1
    متن جالبی تهیه کرده بودید
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 2
    جالب اکثر کسانی هن که در انتخابات رای ندادن همان کسانی هستند که از سوی مجموعه‌ مدیران اصلاحات طول سالیان متمادی نورو تققد قرار گرفتند
  • CN ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    گر گیجه؟!
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 1
      از ادبیات درستی استفاده نکردن متاسفانه
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 2
      گرگیجه نیست اصلش مخفف گاو گیجه است. یعنی گوگیجه، واقعا سری به رسانه های اصلاح خوار بزنید این اصطلاح کاملا مناسب پریشان نویسی آنهاست.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 3
    خدایا شکر افرادی مثل نبویان وثابتی ورسایی وارد مجلس شدن تامنحرفینی مثل گرگیجه را گیج نمایند خدایا شکر در حوزه تهران دستمال بدستان غرب وارد مجلس نشدن متن نوشته گرگیجه نشان از بی ادبی این قشر دستمال بدست امریکا وانگلیس است که همیشه انقلابیون را متهم میکند پاچه خواری غرب بحد توهین به افراد انقلابی ومستقل رسیده تشکر از مشرق که اینها را افشا میکند
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 0
    واقعیت را ملت ایران دیدن ، پس اگر خلاف واقعیت اطلاع رسانی شود ، ترویج دروغ و نادان فرض کردن مخاطب هست. پس شما را به راستی و درستی دعوت میکنم امید هست فرهنگ خالص ایرانیان در کشور طنین‌انداز شود
  • خ ر IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 1
    ۴۵سال است درگیر این چرندیات ناشی از بوجود آمدن احزاب گوناگون با افکار گوناگون هستیم . بهترین را ه این است که درکل مملکت اقدام به برگزیدن متخصصان در هر رشته و گزینش نظرات جمعی ملی آن ها برای قانون گذاری و توسعه همه جانبه کشور بدون هرگونه تعصب و حزب و حزب بازی و قوم و قبیله ای اقدام شود .
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    7 2
    چون مردم به غربگرایان رأی ندادند حالا دیگه شده‌ خالص سازی
  • عمو IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    یعنی الآن خالص سازان و خالصان هم به جمع گروهها و احزاب اضافه شدند .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    7 1
    چیزی که واقعیت داره این که ما از فحاشی کیهان به اوندسته اصلاح طلبانی که مانند کرباسچی و روزنامه اش هم میهن منافقانه و مزورانه به سمت توتالیترهای حاکم غش کرده و بر شیپور مشارکت مردمی دمیدند لذت میبریم
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 1
    این عاقبت دروغگویان هست کسانی که مردم رو نا امید میکردند حالا خودشون به این شکل نا امید شدند .واگر درس عبرت نگیرن در اخرت هم نا امید خواهند شد. ورحمت خدا شامل حال دروغگویان وطلبکاران وکسانی که بندگان خدا را نا امید می کنند نمیشود👎😔
  • نوذر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    سلام عرض ميكنم و خدا قوت ميگم به دست اندركاران خبرگزاري مشرق نيوز من يكي از خوانندگان روزانه مطالب شما هستم به نظرم استفاده از كلمات نامناسب مثل تيتر همين خبر وهن شخصيت خبرگزاري شماست كه اينهمه زحمت ميكشيد چه ايرادي دارد از ادبيات فاخر كه سخت تر هم هست ولي زيباست استفاده كنيم به نظر نميرسد بكاربردن الفاظ نامناسب حقي را بيشتر به ما بدهد متشكرم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    تیتر بدی انتخاب کردید
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    خوب پس سعی می کنند بدنه را بزنند اما شما باید بدگه را منسجم کنید به خصوص بهشون گوش بدید برای منسجم کردنشون کاملا
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    درباره انتخابات چیزی نگین زودتر فراموش شه بره ... ترکیه 98 درصد شرکت میکنن اینجا 22 درصد شرکت کردن همه جا رو ریختین به هم با حضور پرشورتون !!!!!! بی خیال شید دیگه . همه همه چیو دیدن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    هم میهن بخاطر شکست مفتضحانه خود ، مثل رسانه های اونور آبی از شش جهت می سوزد. تو که داری خوب می سوزی بسوز بسوز.
  • حسام IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    البته با برنامه روز پنجشنبه و حضور حمید رسایی در شبکه خبر مشخص شده که خالص سازی اصلی در میان خود اصولگراها ست ببینید رسایی با نام بردن از قالیباف چه گرد و خاکی کرد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس