پیامدهای تصویب جنجالی اصلاحات قضایی؛ نتانیاهو تا کجا پیش می‌رود؟

فعالان سیاسی عبری زبان، همچنان و نگرانی بیشتری نسبت به قبل، در رابطه با وجود و گسترش شکاف های داخلی در جامعه رژیم صهیونیستی وتبعات آن هشدار میدهند.

سرویس جهان مشرق - سیکلامن گینزبرگ که اکنون جنبش یهودیت محافظه کار در سرزمین های اشغالی را بر عهده دارد، در مطلبی به بررسی شکاف و اختلافات عمیق موجود در بطن جامعه رژیم صهیونیستی و تبعات آن اشاره میکند

امید به تغییر گفتمان عمومی پس از ۷ اکتبر از بین رفت و حتی بیش از چهار ماه "ما با هم پیروز خواهیم شد" نتوانست شکاف در جامعه اسرائیل را از بین ببرد. ساده لوح بودن فایده ای ندارد. با یا بدون اثرات جنگ، جریان ارتدوکس افراطی، اصلاح طلبان و یهودیان محافظه کار را در آغوش نخواهند گرفت، و بحث ها با شدت بالا ادامه خواهد داشت.

اصطلاحات ما و مسیری که از طریق آن اختلافاتمان را مدیریت می کنیم، نظامی و ستیزه جو شده است آنچه را که به دشمن نسبت می دهیم، به دلیل موقعیت سیاسی خود، کم کم شروع به گفتن و چسباندن به یکدیگر می کنیم. در کنست، در استودیوهای پخش تلویزیون و در یک لحظه ممکن است به اینها خیابان نیز سرایت کند (تبدیل به درگیری خیابانی شود).

اصطلاحات ما نظامی شده است و نحوه مدیریت اختلافاتمان نیز به همین شکل است
اصطلاحات ما نظامی شده است و نحوه مدیریت اختلافاتمان نیز به همین شکل است

در سال‌های اخیر، مدت‌ها قبل معتقد بودم که بین بخش‌ها و مردمی که کاملاً از یکدیگر جدا شده‌اند، نیاز به گفتگو وجود دارد و تلاشم را کردم، اما امروز وضعیت تغییر نکرده و حتی ممکن است بدتر هم شده باشد. شکافی که در این سال ها در جامعه اسرائیل ایجاد شده است، برگزاری جلسات گفتگو را حتی قبل از اینکه یک کلمه درباره آن به زبان آورده شود، به یک مسئله بحث برانگیز تبدیل کرده است.

قطع ارتباط بین بخش‌های جامعه اسرائیل، همه ما را به کوری کامل کشانده است، که باعث شده حتی نتوانیم نگاه عادی به دیگری داشته باشیم. مناظره سیاسی بین آنارشیست های بی مسئول و فاشیست های تشنه به خون در حال پیش رفتن است. در برابر دیو و دشمنی تلخ و افراطی که برای خود ترسیم کرده ایم، چیزی جز مبارزه تا پیروزی کامل باقی نمانده است.

من در درک مسائل جنگ تخصص زیادی ندارن، اما یک چیز را می دانم: اینگونه یک دیوار ساخته میشود، دیوار جدایی و قطبی شدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    وقتی خونریزی و خون آشامی و کودک کشی ونوزاد کشی شیوه ی عادی وروزمرگی شماست پس نگاه شما نمی تواند عادی وگفتمانتان عادی باشد سیل خونی که به راه انداخته اید وتجاوزخونخوارانه تان متوجه زندگی تک تکتان خواهد بود .به ناحق حق زندگی را از انسانهایی گرفتید .وجدانتان همچنان در خواب وبه فکر ستمگری همه جانبه به نفع خودتان هستید .نه برنده خواهید شد ونه انتفاعی از این جنگ نابرابر خواهید برد شما سقوط کردید تا اسفل السافلین وپایان تک تک تان نزدیک است ونزدیک تر ونزدیک ترین
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    باید اصلاحات را به حال خود رها کرد
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    فکر مملکت وارونه ایران بکنید اسراییل آدم کش است و رحم به غزه نخواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس