کد خبر 1582679
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش مشرق، حساب کاربری رسانه بافتار، در اینستاگرام خود نوشت:

همیشه خدا اسلحه‌ پُری در چنته دارد و آماده شلیک است. با این که پا به سن گذاشته اما هنوز هم مثل جوانی‌هایش، خوب نشانه‌گیری می‌کند و می‌داند که کجا را باید هدف بگیرد تا شکارش را زخمی کند و از پا بیندازدش. به حدی برای حیوانات وحشی خطرناک است که از نظر سازمان جهانی حمایت از حیوانات وحشی، ورودش به بیست و دو کشور ممنوع شده است. اسم این شکارچی کاربلد و پُرآوازه که خیلی‌ها با شنیدن نامش، لرزه به تنشان می‌نشیند، «سیدمسعود شجاعی طباطبایی» است؛ کاریکاتوریستی که دشمنانش بیش از دوستانش، او را می‌شناسند و زیر نظر دارند.

اگر از صهیونیست‌ها، نشانی از دشمن درجه یک خود در وادی هنر بپرسیم، بی‌شک، نام او را با حقد و کینه خواهند برد. در این ویژگی، او را می‌شود با مرحوم نادر طالب‌زاده هم‌سنگ دانست. شجاعی طباطبائی، سی و اندی سال است که با زبان هنریِ بین‌المللی‌اش، صهیونیست‌ها را به استهزاء و بازی گرفته و زبان کاریکاتوریست‌های ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی از کشورهای مختلف را هم باز کرده است. شجاعی طباطبایی می‌گوید: «ما یک جنگ تمام عیار را شروع کرده‌ایم و در این جنگ از سلاح قلم استفاده می‌کنیم». نمونه‌ اخیر مبارزه او، از ابتدای شروع جنگ غزه تا به امروز است که در حال کشیدن کاریکاتور بوده و حتی نمایشگاهی با موضوع «طوفان الاقصی» با آثار خود و محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی، برپا کرده است.

او در آثارش، اسرائیل را جدای از آمریکا نمی‌بیند و معمولاً سربازان اسرائیلی را به شکل سربازان آمریکایی طراحی می‌کند. موش، تمساح، کرکس و سگ، حیواناتی‌اند که معمولاً برای نشان دادن شخصیت صهیونیست‌ها استفاده می‌کند تا ترسو بودن، وحشی‌گری و خونخوار بودنشان را تصویر کند.

در یک اثر مشهور پس از طوفان‌الاقصی، موشی را می‌بینیم که لباس و ادوات جنگی زیاد و بزرگی را به خود وصل کرده، با نشانی از برندهای غذایی آمریکایی و اسرائیلی که در میان همه آن‌ها، سر یک موش کوچک و ضعیفی دیده می‌شود که نشان از ضعف و ترسو بودن سربازان اسرائیلی دارد. مزیت کاریکاتورهای او، زبان بین‌المللی و جهانی آن‌هاست که قابل درک برای همه مخاطبان ایرانی و خارجی است.

امروز، شروع شصتمین سال زندگی این استاد است اما مانند یک جوان پرانرژی، اثر تولید می‌کند و جریان‌سازی می‌کند. ما این هنرمند کاربلد را به حمایت از مستضعفین می‌شناسیم و دشمنی با آمریکا و اسرائیل. انشاللّه که همین آثار هنری او به قول خودش «باقیات الصالحاتی» باشد در قیامت.

به مناسبت سالروز تولدش، منتخبی از آثار ضد صهیونیستی او را که غالباً پس از «طوفان الاقصی» تولیده شد، می‌بینیم.

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

۹ کاریکاتور ضد اسرائیلی + تصاویر

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    8 4
    جای این کاریکاتورها خیلی خالی بود. «سیدمسعود شجاعی طباطبایی» یه کاریکاتوریست ششدانگ و حرفه ایست. کاریکاتورهایش مثل کاریکاتورهای حرفه ای مجلات خارجی هست. عجب دست قویی دارد. به کاریکاتور سرباز آمریکایی با کوله پشتی یزرگ دقت کنید. چرا حالا که ایشان را داریم ازش استفاده نمی کنیم؟ چرا کارهایش را در میدان ولیعصر روی تابلوی عظیم چاپ نمی کنیم؟ خدا حفظش کنه.
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    11 3
    مختصر و مفید و گویا بود صهیونیستها دل دیدنشو ندارن
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 2
    احسنت خداقوت ماشاءالله عالی بود
  • Puyamotlaq IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    20 4
    و من الله التوفیق مرگ بر آمریکا مردم فریب
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    لعنت بر موش های کثیف ، صهیونیست و مرگ بر آمریکای تروریست و تروریست پرور که مادر و حامی همه ی پلیدی هاست .
  • US ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چه کاریکاتور های بی معنایی
  • رضا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ساعت شنی خیلی پرمحتوا بود.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خوبه که حکم اعدام و ارتداد نمیده
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بسیار زیبا. باید جنبش تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی را راه انداخت. آیفون، اپل، کوکاکولا پپسی و ... نخرید و به دیگران نیز بگویید. کیفیت بهانه قابل قبولی برای قتل نیست. #تحریم_محصولات_آمریکایی #تحریم_محصولات_اسرائیلی
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بنابر گزارش رای الیوم، نکته جالب در پیام دیروز (جمعه) ابو عبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، استفاده از قصیده ای مشهور در تاریخ ادبیات عربی و اسلامی است: يا عابد الحرمين لو أبصرتنا لعلمت أنك في العبادة تلعب من كان يخضب خدده بدموعه فنحورنا بدمائنا تتخضّب. تویی که در حرمین مشغول عبادتی و سرت به عبادت گرم است؛ تویی که صورتت را با اشک رنگین می کنی اگر خوب نگاه کنی می بینی که ما گریبانمان را با خونمان رنگین کرده ایم. چرا و به چه مناسبت ابو عبیده این قصیده را انتخاب کرده است؟ این قصیده سروده عبدالله بن مبارک خطاب به "فضیل بن عیاض"، یکی از علمای اهل سنت است که به دلیل اعتکاف در حرمین شریفین در مکه و مدینه به "عابد الحرمین" معروف شده است. شاعر در این قصیده از عابد الحرمین (فضیل بن عیاض) می خواهد در جبهه حضور یافته و در کنار مسلمانان بجنگد. فضیل وقتی که این قصیده را می خواند، گریه می کند و می گوید: "حق با ابو عبدالرحمن (شاعر این قصیده) است". گفته می شود فضیل بن عیاض در آن زمان، متقی ترین آدم آن دوره بوده است. برخی این پیام ابو عبیده را خطاب به همه امت اسلامی دانسته اند که از آنها خواسته برای دفاع از مستضعفین فلسطین به پا خیزند.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    بچه دزدها فجایعی برعکش این می خواستند لعنت به سپرسازان
  • علی ایرانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    احسنت بر آقا مسعود هوشمند و با مرام. کاریکاتور های جالب و پر معنایی بود. خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس