کد خبر 1586683
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست در مطلبی با عنوان انتقاد از نحوه خروج آمریکا از افغانستان به گزارشی از گاردین پرداخت و نوشت:

دو ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا دولت جو بایدن را مقصر خروج آشفته نظامیان ایالات متحده از افغانستان در بحبوحه سقوط دولت این کشور و بازگشت دوباره طالبان به قدرت معرفی کردند.

مارک میلی و فرانک مَکِنزی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند برنامه‌ریزی دولت بایدن برای تخلیه سربازان آمریکایی از افغانستان کافی نبود و در زمان مناسب انجام نشد.

میلی و مک‌کنزی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان نظارت داشتند.

گاردین شهادت این دو ژنرال ارشد پیشین را «کم‌سابقه» توصیف کرد و نوشت اظهارات آن‌ها برای اولین بار تنش‌ها و اختلافات میان دولت بایدن و فرماندهان ارتش آمریکا را در روزهای واپسین حضور نظامی این کشور در افغانستان به تصویر می‌کشد.

بر اساس این گزارش، فرماندهان نظامی آمریکا معتقد بودند واشنگتن برای حفظ ثبات در افغانستان باید دست‌کم دو هزار و 500 نیروی خود را در این کشور نگه دارد.

آن‌ها از سرعت ناکافی وزارت امور خارجه آمریکا برای تخلیه سربازان این کشور از افغانستان نیز نگران بودند.

سخنان میلی و مک‌کنزی با گزارش کاخ سفید درباره رویدادهای روزهای واپسین حضور نظامی آمریکا در افغانستان هم‌خوانی ندارد.

در گزارش کاخ سفید آمده که بایدن به دلیل توافقات صورت گرفته در زمان دولت دونالد ترامپ بر سر عقب‌نشینی از افغانستان، از آزادی عمل کافی در این خصوص برخوردار نبود و حوزه تصمیم‌گیری بایدن «به شدت محدود شده» بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    خواست بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس