به گزارش مشرق،کانال تلگرامی زادالمسافر مطلبی درباره طمع صنایع نظامی (Military Industrial Complex) منتشر کرد و توان خرید پنتاگون نوشت:

در زمان جنگ جهانی دوم، آمریکا تعداد بسیار بالایی هواپیمای جنگی و تدارکات تولید کرد. در پایان جنگ آنها حدود ۴۰ هزار بمب‌افکن سبک، و حدود ۱۰۰ هزار جنگنده داشتند.

بعد از جنگ، صنایع نظامی خصوصی هر بار لیست طولانی از امکانات و گزینه‌های ارتقاء هواپیماها را ارائه کرده؛ تا قیمت بالاتری برای تولیدات خود طلب کنند.

طبعاً قیمت بالای تولیدات به محدودتر شدن توان خرید پنتاگون منجر می‌شد؛ و هر بار، علی‌رغم این که رقم سفارش بالاتر می‌رفت، تعداد هواپیمای خریداری شده کاهش می‌یافت.

این روند کار را به جایی رساند که پنتاگون تنها قادر به سفارش دادن ۲۰ فروند بمب‌افکن B-2، هر کدام به قیمت ۲ میلیارد دلار، بود.

از طرفی دیگر پیچیدگی هواپیماها بقدری بالا رفته، و تعمیر و نگهداری آنها بقدری زمان‌بر و پرهزینه شده، که در هر لحظه حداقل ۵۰٪ آنها در حال گذراندن مراحل تعمیر و نگهداری هستند.

پیچیدگی تعمیر و نگهداری در جنگنده F-35 بقدری است که همیشه ۷۰٪ این هواپیماها برای این منظور زمین‌گیر بوده، و یا توان رزم ندارند.

طمع صنایع نظامی (Military Industrial Complex) کاری کرده که ابزارهای جنگی دیگر استفاده عملی در میدان جنگ نداشته باشند.

ابزار جنگی واقعی باید در تعداد بالا تولید شده؛ و تعمیر و نگهداری آن بقدری ساده باشد که در خط مقدم بتوان انجام داد.

در غیر این صورت چنین تجهیزاتی ارزش نظامی واقعی ندارند.

چرا توان خرید ادوات نظامی از سوی پنتاگون کاهش یافته است؟

گفتنی است، پایگاه هوایی Tyndall پایگاهی است که ۵۵ هواپیمای به اصطلاح رادارگریز F-22 نگهداری میشود. این هواپیماها هر کدام ۳۳۹ میلیون دلار قیمت دارند. اما ضریب آمادگی برای عملیات آنها از همه جنگنده‌های دیگر پایین‌تر و حدود ۴۹٪ است. یعنی همیشه نصف آنها قابلیت پرواز و یا جنگ ندارند. قبل از توفان ۳۳ فروند آنها به اوهایو منتقل شدند؛ اما ۲۲ تای آنها توان پرواز و فرار از توفان نداشتند. به همین دلیل احتمالا خساراتی را متحمل شده‌اند.

در کل ماشین نظامی آمریکا نقطه ضعف‌های زیادی دارد و در صحنه جنگ واقعی مشخص نیست که بتواند مطابق انتظارات و یا آنچه که ادعا میشود، عمل کند. ماه جون سال گذشته در پایگاه هوایی Offutt در ایالت نبراسکا، تورنادو دو هواپیمای E-4B Nightwatchers معروف به Doomsday Planes را که وظیفه مدیریت جنگ هسته‌ای را به عهده دارند، تخریب کرد و برای ماهها آمریکا توان ورود به جنگ هسته‌ای و یا دفاع هسته‌ای از خود را نداشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    چون میترسن ما عراق رو بزنیم، پاکستان نه، عراق
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    خجالت
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 0
    آمریکا شدیداً دنبال حمله به زیرساخت های حیاتی کشورها با هوش مصنوعی است اخباری راجع به حجم عجیب پول هایی که در حال حاضر در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند وجود دارد و همچنین تحت نظارت سازمان بیل گیتس چند ده هزار هندی را برای خدمت در شرکت های برنامه نویس هوش مصنوعی آموزش داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس