برند سامسونگ بهتر است یا شیائومی، انتخاب مطمئن با افزایش قیمت در سال 403

بررسی و مقایسه برند سامسونگ و شیائومی

سامسونگ و شیائومی 2 مورد از بهترین برندهای تولیدکننده تلفن همراه در جهان هستند که محصولات میان‌رده و بالارده باکیفیتی را تولید و روانه بازار می‌کنند. این 2 برند در بسیاری از موارد رقیب جدی یکدیگر به ‌شمار می‌آیند و افرادی که خرید آنلاین جدیدترین گوشی موبایل سامسونگ (Samsung) یا شیائومی(Xiaomi) را در نظر دارند، در وهله اول باید از تفاوت‌های این 2 برند با یکدیگر مطلع شوند.

با بررسی دو غول دنیای موبایل متوجه می‌شوید که این برندها تاکنون توانسته‌اند تلفن‌های همراه مختلفی را در سری‌های متنوعی تولید و روانه بازار کنند. هر یک از این گوشی‌ها قابلیت‌ها و عملکرد متفاوتی دارند و نیاز کاربران خود را به‌صورت کامل رفع می‌کنند. اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که کدام گوشی برای من مناسب تر است؟

بررسی تفاوت ها و مقایسه سامسونگ و شیائومی

مهمترین تفاوت‌های سامسونگ و شیائومی در زمینه‌های مختلف عبارت هستند از:

  • طراحی و بدنه
  • نمایشگر
  • دوربین
  • حافظه
  • باتری
  • رابط کاربردی

طراحی و بدنه

برند سامسونگ بهتر است یا شیائومی، انتخاب مطمئن با افزایش قیمت در سال 403

تفاوت سامسونگ و شیائومی از لحاظ طراحی بدنه

در بررسی نقاط قوت و ضعف سامسونگ و شیائومی از لحاظ طراحی بدنه، سامسونگ محصولات پرچمدار خود را از جنس شیشه و سرامیک و شیائومی از همین متریال یا حتی سرامیک و چرم تولید می‌کند. برند سامسونگ برای محصولات خود از استاندارد IP64 استفاده می‌کند، درحالی‌که شیائومی این استاندارد را برای محصولات سری 13 خود در نظر گرفته است.

تجربه استفاده از گوشی های سامسونگ و شیائومی ثابت می‌کند شیائومی از لحاظ کیفیت ساخت و سامسونگ از لحاظ گواهی IP64 نسبت به ‌یکدیگر برتری دارند.

نمایشگر

در زمینه نمایشگر نیز برندهای برتر گوشی موبایل توانسته‌اند کیفیتی تقریباً مشابه ارائه دهند. کیفیت این محصولات در گوشی‌های پرچمدار مشابه است، البته سامسونگ روشنایی صفحه نمایش بیشتری دارد. در بین گزینه‌های اقتصادی شیائومی توانسته است با ارائه نمایشگرهای باکیفیت‌تر برگ برنده را از سامسونگ برباید. در بین قاتل‌های پرچمدار نیز دوباره شیائومی برنده میدان است و با وضوح بالا، Dolby Vision و گستره رنگی 68 میلیاردی نظرهای زیادی را به ‌خود جلب می‌کند.

دوربین

با تنوع محصولات سامسونگ در سری A متوجه می‌شوید که این محصولات دوربین باکیفیتی دارند، اما کیفیتشان همچنان نسبت به محصولات هم‌رده رقیب خود پایین‌تر است. در بین پرچمدارها و میان‌رده‌ها شیائومی توانسته است از سامسونگ پیشی بگیرد. در Dxomark می‌11 اولترا کیفیت بالاتری نسبت به گلکسی اس 21 اولترا دارد. در بین میان‌رده‌ها نیز با مقایسه ردمی نوت 10 پرو با دوربین 108 مگاپیکسلی متوجه می‌شوید که کیفیت فوق‌العاده خوبی را ارائه می‌دهد.

حافظه

از لحاظ کدام برند گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ در واقع باید بگوییم که هر 2 این برندها محصولات خود را در ظرفیت‌های 128،256،512 و 1 ترابایت تولید و روانه بازار می‌کنند؛ بنابراین از جانب حافظه نیز تقریباً برابری دارند.

باتری

برند سامسونگ بهتر است یا شیائومی، انتخاب مطمئن با افزایش قیمت در سال 403

تفاوت سامسونگ و شیائومی از لحاظ باتری

کیفیت محصولات شیائومی و سامسونگ از لحاظ باتری تقریباً مشابه یکدیگر است، اما محصولات شیائومی خیلی سریعتر شارژ می‌شوند و در این زمینه از سامسونگ برتر هستند. البته این نکته را در نظر بگیرید که این موضوع در طولانی‌مدت می‌تواند باعث افت کیفیت باتری شود.

رابط کاربری

رقابت سامسونگ و شیائومی در زمینه رابط کاربری تنگاتنگ است. سامسونگ از رابط کاربری One UI و شیائومی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کند. MIUI همواره در زمینه شخصی‌سازی نسبت به سامسونگ قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد و در نقطه مقابل One UI باگ‌های نرم‌افزاری کمتری دارد. از آپدیت‌ها نیز سامسونگ توانسته است یک پله بالاتر از MIUI قرار بگیرد.

کدام برند بهتر است؟

برند سامسونگ بهتر است یا شیائومی، انتخاب مطمئن با افزایش قیمت در سال 403

سامسونگ یا شیائومی، کدام یک بهتر است؟

نوآوری در محصولات سامسونگ و شیائومی تقریباً برابر است و هر 2 این برندها توانسته‌اند محصولات متنوعی را در این زمینه تولید کنند. کیفیت محصولات سامسونگ و شیائومی را نیز می‌توان تقریباً شبیه به هم دانست، چون در بسیاری از زمینه‌ها ویژگی‌های مشابه‌ای دارند.

شیائومی

سامسونگ

باتری با قابلیت شارژ سریع

باتری معمولی

رابط کاربردی با قابلیت شخصی‌سازی اما باگ‌دار

رابط کاربری بدون ‌باگ

دوربین‌های باکیفیت در نسخه‌های می‌11 اولترا یا ردمی نوت 10 پرو

دوربین‌های معمولی

طراحی بدنه باکیفیت

طراحی بدنه با گواهی IP64

نمایشگر باکیفیت در قاتل‌های پرچمدار

نمایشگر معمولی اما با روشنایی بیشتر در محصولات پرچمدار

با یک مقایسه معمولی متوجه می‌شویم که شیائومی در زمینه‌های بیشتری از سامسونگ پیشی می‌گیرد، اما سامسونگ نیز با نوآوری‌های خود توانسته همچنان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین رقیب‌ها در بازار برای شیائومی باقی بماند.

پیندو، عرضه‌کننده انواع گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

پیندو ویژگی‌های مختلفی دارد که به ‌واسطه آنها تبدیل به انتخاب اول بسیاری از مشتریان شده است:

خرید گوشی با چند کلیک ساده

قابلیت خرید و فروش کالای نو پیندو فرصتی را برای کاربر به‌وجود می‌آورد تا بتواند تنها با چند کلیک ساده محصولات شیائومی و سامسونگ را خریداری کند و درب منزل تحویل بگیرد. با بررسی بین گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچمدار کاربر می‌تواند از بین فروشندگان مختلف خرید خود را انجام دهد.

بازار Open Markt

پیندو به‌عنوان یک پلتفرم Open Market فرصتی را فراهم می‌کند تا فروشنده‌ها بتوانند بر اساس سیاست‌های کاری خود محصولاتشان را به‌فروش برسانند. پیندو به‌عنوان یک واسطه ابتدا محصول را به‌فروش می‌رساند، هزینه پرداختی را ذخیره می‌کند و سپس بعد از تحویل محصول به مشتری آن را به حساب فروشنده واریز خواهد کرد. با این وب‌سایت تمام موبایل‌فروشی‌ها و خریداران تلفن ‌همراه می‌توانند بدون هیچ دردسری معامله‌شان را انجام دهند.

دسته‌بندی‌های متنوع

پیندو علاوه‌بر تلفن ‌همراه دسته‌بندی‌های مختلفی مثل سلامت و زیبایی، مد و پوشاک، فرهنگ و هنر، وسایل نقلیه و ... نیز دارد.

خدمات پس از فروش

برخی فروشنده‌ها، در هر یک از این دسته‌بندی‌های پلتفرم پیندو متناسب با سیاست‌های کاری خود، خدمات پس از فروش و گارانتی را نیز برای محصولات در نظر می‌گیرند تا مشتری‌های با خیال راحت‌تری برای خرید روی پیندو حساب باز کنند.

جمع بندی

انتخاب نهایی با توجه به نیازهای شما انجام می‌شود. اینکه کدام یک از این تلفن‌های همراه مناسب‌تر است، به خواسته شما بستگی دارد. مثلاً برخی به‌ دنبال محصولی با قابلیت شارژ سریع می‌گردند که در این زمینه شیائومی به‌ کار آنها می‌آید؛ اما برخی دیگر قصد خرید محصولی ضد آب دارند که قطعاً سامسونگ گزینه بهتری برای این افراد خواهد بود. انتخاب برتر در دنیای موبایل سخت است. ابتدا باید نیازهایتان را بسنجید و سپس خریدتان را انجام دهید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس