‌

مسعود پزشکیان گفت: قرار بود تحریم‌ها را دور بزنیم اما آن‌ها ما را دور زدند. ایران را بخشی از راه حل مسائل جهان خواهیم کرد، نه مشکل.

به گزارش مشرق، برنامه میزگرد سیاسی با حضور مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور همراهانش از شبکه سه سیما آغاز شد. در این نشست، آقایان محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه و مهدی سنایی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دولت دوازدهم، مسعود پزشکیان را همراهی کردند.

پزشکیان

برای من مذاکره ذلت نیست

مسعود پزشکیان در ۲۵ دقیقه ابتدایی برنامه، کلیات سیاست خارجی دولت خود را تشریح کرد و گفت: اهداف تعیین شده را از روی متن نوشته شده توسط کارشناسان برای شما می‌خوانم. راهنمای سیاست‌ خارجی ما منافع مردم خواهد بود. شعارهای دهن‌پرکن نخواهم داد.

می‌خواهم از زندگی حداقلی و بخورنمیر به یک زندگی خوب برسیم. نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوان‌ها به فکر مهاجرت باشند. ما همین یک ایران را داریم. نمی‌خواهم ایرانی‌بودن دردسرساز باشد. اصول کلی سیاست‌خارجی را رهبر انقلاب تعیین می‌کند. اما طراحی و اجرا با رئیس‌جمهور است. پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود. با تحریم می‌شود زندگی کرد، اما پیشرفت نه.

سیاست‌خارجی من تک‌گزینه‌ای نخواهد بود

روابط ایران با متحدان منطقه‌ای را طبق منافع ملی گسترش خواهیم دید. از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی پرهیز خواهیم کرد. باید با کشورهای همسایه پیمان عدم‌تعرض امضا کنیم. در سیاست خارجی تک‌گزینه‌ای روابط ما با چین و روسیه هم راه به جایی نبرده است.

ما خواهان روابط خوب با اروپا و از موضع برابر هستیم. قرار بود تحریم‌ها را دور بزنیم؛ اما حالا کریدورها ما را دور زده‌اند و از بازار انرژی حذف شده‌ایم. ما حاضر نشدیم امنیت‌مان را از کشورهای دیگر اجاره کنیم. برای امنیت با همه‌ نهادها همکاری خواهیم کرد.

سیاست‌خارجی من تک‌گزینه‌ای نخواهد بود

محمدجواد ظریف 

باعث افتخار است کنار کسی که صادق و وطن پرست است حضور دارم

محمدجواد ظریف که به عنوان همراه آقای پزشکیان به برنامه میزگرد سیاسی آمده بود، گفت: باعث افتخار است کنار کسی که صادق و وطن پرست است حضور دارم؛ رئیس جمهور است که سیاست ها را می سازد. بدون سیاست خارجی جدی و همگرا نمی توانیم دیپلماسی اقتصادی معقول داشته باشیم.  بدون سیاست خارجی مستقر نمی‌توانیم منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم.

رئیس‌جمهور است که سیاست‌ها را اجرا می‌کند. بدون سیاست خارجی مستقر و بااجماع، نمی‌توانیم منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم. بدون سیاست خارجی متین حتی با دوستان خود نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم  نمی‌خواهیم کسی از ایران بهره بگیرد بدون آن که مابه ازای آن را بده

مسعود پزشکیان

با دعوا نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم

تا زمانی که اختلافات داخلی داشته باشیم در سیاست خارجه سربلند نخواهیم شد. قدم اول این که ما برای فردای بچه‌هایمان کوتاه می‌آییم.

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است؛ با دوستان مروت، با دشمنان مدارا.خطوط کلی سیاست خارجی بر اساس قانون توسط مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و سه اصل عزت حکت و مصحلت راهنمای سیاست خارجی است.
برای سیاست خارجی مهم است چه کسی درخیابان پاستور و خانه رئیس جمهور نشسته است. رئیس جمهور است که سیاست ها را می سازد و برای تصویب به شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری می فرستد.

کسی که هم خودش خط دارد، هم باور دارد باید از متخصصان و کارشناسان استفاده کند. بدون سیاست خارجی مستقر و با اجماع ملی نمی توانی منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم. بدون سیاست خارجی همگرا نمی توانیم دیپلماسی اقتصادی خوبی داشته باشیم. بدون سیاست خارجی معقول و متین نمی توانیم حتی با دوسیتانمان ارتباط داشته باشیم. نگاه ما به یک رابطه متوازن است تا هیچ کس نتواند از ایران بهره بگیرد بدون آنکه مابه ازای آن را پرداخت کند.
 

سوال فواد ایزدی، کارشناس میزگرد سیاسی از پزشکیان: خیلی هم از دولت سوم روحانی دور نیستید؟

ایزدی: شما گفتید دولت سوم روحانی نیستم اما الان با وزیر و سفیر دولت روحانی آمدید. آیا می دانید تعداد تحریم‌ها بعد از برجام افزایش یافت.  آقای روحانی در اردیبهشت ۱۳۹۹ در دانشگاه تهران گفتند: آمریکا کدخدای دنیا است. با کدخدا بستن راحت‌تر است.

مسعود پزشکیان

هرجا خواستیم توافق کنیم تورم آمده پایین

هیچ مستندی در دنیا نداریم که کشوری با تحریم پیشرفت کرده باشد. ما اگر می‌خواهیم در تحریم بمانیم یعنی می‌خواهیم زندگی مردم را به فلاکت بکشانیم. هیچ کشوری بدون سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات نتوانسته رشد کند. همین عراقی‌هایی که حاج‌قاسم آن‌ها را از دست داعش نجات داد پول ما را نمی‌دهند. نفت ما به نظامی‌های چین ارزان‌تر فروخته می‌شود؛ پولش هم معلوم نیست کجا می‌رود.

اگر می‌خواهیم با آمریکا دعوا کنیم که خیلی ساده است و همین مسیر را ادمه می‌دهیم، اگر تحریم‌ها را برطرف کنیم مشکلات برطرف می‌شود. اگر می‌خواهیم در تحریم بمانیم یعنی می‌خواهیم مردم را بدبخت کنیم. قطعا باید اقتدار کشور را حفط کنیم و با حمله موشکی ایران، الان دستمان پر است و با موضع بالا می‌توانیم با قدرت مذاکره کنیم. اصلا نیست معلوم کسانی که نفت کشور را می‌فروشند پولش را چکار می کنند؟ آقازاده‌ها الان از کجا این زندگی را درست کرده‌اند؟ با همین بخور بخورهای حاصل از کاسبی در شرایط تحریم. من با روحانی چیکار دارم؟

مخالفان رفع تحریم دارند راحت میلیاردها پول می‌خورند. من با روحانی چه کار دارم؟ شما به عنوان کارشناس، این گوی و این میدان مشکل را حل کنید.

پزشکیان: برجام اگر بد بود چرا دولت شهید رئیسی آن را پاره نکرد؟‌

فواد ایزدی

ایزدی:  ما ترامپ نیستیم. شما از نهج‌البلاغه زیاد در حرف‌هایتان استفاده می‌کنید. ما ذیل قوانین اسلامی حق نداریم توافقی را که انجام دادیم به این سبکی که فرمودید خارج شویم.

مسعود پزشکیان

زیر بار هر زوری که خلاف عزت ما باشد نخواهیم رفت

حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌گوید از کسانی استفاده کن که سابقه دارند؛ منظور این است که آدم صفر کیلومتر نیاورید که هنوز تجربه ندارد و مسیر و روند را طی نکرده است. ما قرار نیست با کسی دعوا کنیم؛ مگر اینکه بخواهند به عزت و سربلندی کشورمان لطمه وارد کنند. ما زیر بار هر زوری که خلاف عزت ما باشد نخواهیم رفت؛ تا جایی که امکان داشته باشد، در جهت سیاست‌های کلی پیش خواهیم رفت؛ اگر شما می‌توانید بسم‌الله این گوی و این میدان هرکسی می‌تواند این مشکل را حل کند. 

بنده ۴۰ کشور را مطالعه کرده ام

پزشکیان در میزگرد سیاسی: اگر می خواهم سازمان من درست باشد، باید به سمت تربیت نیروی انسانی بروم موضوعات علمی، به چپ و راست سیاسی ارتباطی ندارد موضوع خصوصی سازی در بانک جهانی و اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است در زمانی که وزیر بهداشت بودم، از سیستم های مدیریتی جدید استفاده می کردم

فواد ایزدی

ایزدی: موضوع ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست آقای ظریف اگر می‌توانست این موضوع را حل کند همان ۸ سال این کار را می‌کرد.

کنایه فواد ایزدی به ظریف
 

قطع میکروفون فواد ایزدی به دلیل رعایت قانون در میزگرد سیاسی.

قطع میکروفون فواد ایزدی به دلیل رعایت قانون در میزگرد سیاسی

اگر ضعیف باشیم له می‌شویم

باید کارشناسان کاری کنند که زورمند شویم. باید کاری کنیم که به شما زور نگویند.  باید اول این را بپذیریم که دست از دعوا برداریم و طبق فرموده رهبری باید با عزت، حکمت و مصلحت با دنیا ارتباط برقرار کنیم. چه کسی این بلا را سر مردم آورده؟ جوانان دارند می روند دانشجویان دارند مهاجرت می‌کنند. ببینید الان امید به زندگی مردم چقدر است.

شما به عنوان کارشناس نسخه بدهید تا از فرار جوانان ایران و نخبگان پیشگیری کند و رونق اقتصادی ایجاد کند. زندگی معمولی را برای مردم حرام کرده‌ایم. من نه چپم و نه راست و هرکسی بتواند نسخه‌ای بنویسد که سیستم را نجات دهد تبعیت خواهم کرد. تابستان برق را قطع می‌کنیم و زمستان گاز را، در بسیاری از حوزه‌ها بحران داریم. ما اینجا نیستیم که تصمیمی بگیریم که زندگی مردم‌ را سیاه کند.

محمدجواد ظریف

قدرت به معنای قدرت نظامی نیست/ اگر قدرت به معنای قدرت نظامی باشد، باید سالی ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه کنیم


ظریف: قدرت به مجموعه ای از قدرت های مادی و معنایی گفته می شود. آنچه که به جمهوری اسلامی قدرت داده، قدرت معنایی است؛ توجه امام به قدرت معنایی با طرح «پیروزی خون بر شمشیر» قبل از طرح تئوری قدرت معنایی بود. قدرت معنایی به معنای این است که حماس در طول ۷ ماه گذشته، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را از بین برده است.

روزی که روحانی دولت را تحویل داد، غنی سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش داده بودیم

اینکه گفته می شود که ۸۰۰ تحریم بعد از برجام اضافه شد، یکی از این تحریم ها تحریم بنده است. در سال های ۹۴ و ۹۵ تورم تک رقمی را تجربه کردیم تنها کشوری که از اسنپ بک برجام استفاده کرده، جمهوری اسلامی است. قانون راهبردی مجلس مانع بازگشت ایران به برجام شد. در آن ۶ ماه پایانی دولت روحانی می توانستیم به برجام برگردیم

در آن ۶ ماه پایانی دولت روحانی می توانستیم به برجام برگردیم

در دولت شهید رئیسی، هزار تحریم به کشور اضافه شد. مردم ببینید که با تحریم، رشد اقتصادی و تورم و فروش نفت به کجا رفت. بسیار مهم است که چه تفکری در پاستور بنشیند، آقای خاتمی ذیل دستوری عمل کرد و کشور را متحول کرد. اگر برجام بد بود، چرا ترامپ با استفاده از برجام از آن خارج نشد؟ برجام از قرارداد آب و هوایی و موشکی با روسیه هم خارج شد

براساس قرآن اگر کفار پیمان شکن، آمدند و صلح خواستند، اسلام مخالفتی با صلح ندارد. فراموش نکنید که همانقدر که سلاح ما مهم است، مردم نیز از اهمیت زیادی برخوردارند

 ویدیو کامل اظهارات پایانی ظریف در میزگرد سیاسی مسعود پزشکیان

سنایی دیگر مشاور پزشکیان در میزگرد سیاسی گفت: عمرم را صرف سیاست شرقی و اوراسیا کرده ام، نقش قدرت سخت را نمی توان انکار کرد؛ کشوری که نتواند به توسعه برسد، قدرت خود را هم دیر یا زود از دست می دهد.  کشوری که نتواند به توسعه برسد، قدرت خود را هم دیر یا زود از دست می دهد

وی افزود: کشور ما کشور کوچکی نیست که در سیاست خارجی تک سویه عمل کند؛ سیاست توجه به شرق می تواند در جهت توسعه کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    16 22
    جانم دکتر ظریف، امیرکبیر زمان
    • DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 2
      تورم راست میگی اومده پایین، ولی فردای توافق تورمسر به فلک کشیده.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      3 2
      داره میگه توانایی نظامی مهم نیست یعنی موشکی رو تو برجام آینده میده میره عوضش بعد چند ماه که همه تعهدات رو انجام دادیم ترامپ توافق رو پاره میکنه وحمله میکنه به ایرانی که دیگه چیزی واسه دفاع از خودش نداره! امیر کبیر توان نظامی کشور رو ارتقا داد نه بر باد
    • عمو زنجیر باف FR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 2
      لطفا یه آدم بیطرف و منطقی بیارید که مجبور نشید،میکروفنش را قطع کنید ؟! آقای فواد ایزدی خودشان بزرگ شده و تحصیل کرده آمریکاست و این آدم نمیتونه معنی فقر و گرفتاری مردم را درک کنه و دم از مبارزه با آمریکا میزنه !
    • دختر خاله IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      7 9
      دکتر ظریف را میتوان ترکیبی از سه شخصیت برجسته تاریخ دانست خواجه نظام الملک و امیرکبیر و ابن سینا ! واقعا الماس هستند!
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      6 4
      ابروی امیرکبیر را نبرید
    • DE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 2
      با صحبت هایش رسماً مزدوران و نفوذی های روس در ایران را له کرد.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      7 1
      امیر کبیر به کدام دولت التماس کرد؟
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 1
      باز شما دلقک ها سر کلتون پیدا شد البته حق دارید این مردم فراموش کارن
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      3 0
      بیچاره امیر کبیر تنش تو گور لرزید
    • رضا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 0
      بایدم بگی امیرکبیر زمانه تو کشوری که توش یه عده جنایات شاه رو فراموش کردن و سنگش رو به سینه می‌زنن بایدم یه عده پیدا بشن بعد از اونهمه گندکاری به ظریف بگن امیر کبیر!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 6
    همانطور که خودش گفت این بیانیه با کمک کارشناسان خود تهیه کرده است و هم اکنون دارد درس انشاء را از روی نوشته های تهیه شده می خواند از متن گفته هایش ایجاد تفرقه موج می زند ظریفی که کشور را در سیاست خارجی به قهقرا برد در سمت راستش نشسته است تا بتواند او را کمک کند بعد ایشان ادعای استقلال می کند و می گوید دولت روحانی به ما چه ربطی دارد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 1
    اجازه دادید طریف بیاد عجب ... پس ...باید منتطر بود بازی خیلی سخت شده .. پور محمدی اونطرفه فعلا نقشش اینه که تند بشه تا مزشکیان بتونه وفاق ایجاد کنه فعلا نتونسته تا بعد ببینیم ...منتطر هستیم ...
  • DE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    4 5
    باز اصلاح طلبان فکسنی منفور از سوراخشان بیرون آمدند . اینها فکر میکنند اگر در اطراف پزشکیان جمع بشوند ، مردم پرپر زنان به طرف صندوق های رای می روند ! هیچ وطن پرستی با شرکت دراین شوی فرمایشی ، خود و شناسنامه اش را بی اعتبار نمی کند . ..
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 0
      نونتون از نفرت پراکنی درمیاد یا کلا فرهنگتون اینه؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    11 3
    دولت سوم روحانی
  • درود بر اصلاحات IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 1
    احسنت و درودبرشما ! انشاءالله و به لطف خدا و یاری حق و کوری چشم روسیه و چین کمونیست، روابط خوب و سازنده و دیپلماتیک با اروپا و آمریکا ازسر گرفته میشود
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    هیچی
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    4 3
    پزشکیان این دفه با ولی ش اومد.
    • DE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 2
      به کوری چشم روسوفیل های وطن فروش فاسد
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 6
    راست میگه برای ظریف هم زانو زدن جلوی امیر کویت و قدم زدن با جان کری که نماینده آمریکا شیطان بزرگ بود ذلت نبود افتخار بود آخرش هم رییس بانک مرکزی دولت روحانی گفت تهش تقریباً هیچ عاید مردم و کشور شده، نه به دولت سوم روحانی
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 0
      ولا فقط شعار نمیدن. موقع بیل زدن، بیل می زنند و موقع خون دادن هم شهید می شن. درود بر شهید عجمیان عزیز
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    فرمدند هرکس راباید ازدوستانش شناخت .کارشناس یعنی ظریف جهانگیری روحانی والبته ازدوستان خارجیش
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 3
    مگر اصلاح طلبی منافع ملی می شناسند اگر می شناخت منافع ملی را به‌ حراج نمی گذاشت با اين سیاست‌های نخ شده نمی توانی مردم‌ فريب بدهيد
  • عمو زنجیر باف CH ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    5 4
    قابل توجه برادارن خیلی انقلابی که فقط شعارمیدهند! در حال حاضر زمان استفاده از زبان خوش و اخلاق خوب و عقل و منطق و گفتگو و کلام است که راه نجات مردم و مملکت است دوران قلدری و زورگوئی و موشک پراکنی تمام شده
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 1
      تو برو زنجیرتو بباف بنداز پشت کوه
    • محسن IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      7 1
      منظورت از موشک‌پراکنی همون حمله به مواضع تروریستها و حمله به عین الاسد و پاسخ به حمله به سفارت در سوریه است؟؟ البته که هیچوقت ما زورگویی نکردیم و همیشه مقابل زورگویی وایتسادیم. نجات مملکت هم با این مسائل منافات نداره. بهتره دیدتون درباره‌ی قدرت ایران در منطقه رو تصحیح کنید.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 1
      واقعا منطق یا دروغ و خوش رقصی و تناقض
  • US ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    9 4
    آقای پزشکیان! با وزیر خارجه‌ای که امتحان خودش رو با برجام خسارت بار به بدترین شکل ممکن پس داده چطور میخواید عزت و منافع ملی کشور رو در عرصه بین المللی تامین کنید
  • امین IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 6
    خدایا در حق ما رحم کن و از این خطر بزرگ ما رو نجات بده . آخه شما آقای پزشکیان که در هیچ چیز کارشناس نیستید چرا کاندید شدید.
    • DE ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 1
      لابد جلیلی و زاکانی چیزی بارشونه؟ حرف زدن بلد نیستند چه برسد به ...
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 1
      هر کاندیدای اصلاح طلب دیگری می آمد این جماعت غربگدا مثل انگل آویزونش می شدن
    • رضا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 1
      چرا اتفاقاً حرف زدن جلیلی و زاکانی خیلی مسلط‌تر از پزشکیان بود
  • کاسبان تحریم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 1
    کسانی که ۸سال تمام چوب لای چرخ دولت روحانی گذاشتند و مملکت را اسیر وگرفتار تحریمها کردند و باعث ظلم و ستم در حق مردم شدند الان باید روزها روزه بگیرند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    دشمنان کشور به دنبال انزوا و آمریکا ستیزی هستند ما هیچ مشکلی با ملت بزرگ آمریکا نداریم اقلیت حاکم باعث بدنامی شدن
  • کارشناس IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 1
    صدا و سیما باید در مورد رفتار جناحی توضیح دهد. جلیل را تعریف و پزشکیان را کوبید.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 5
    ظریف این ملعون دروغ می گوید هیچ کس نباید حرف او را باور کند کسی که به انتظار همسایه بنشیند گرسنه می خوابد این ها چشم انتظار غرب هستند و مامور آنها این ها رای بیاورند فاتحه ای ایران را بخوانید
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    7 12
    پزشکیان، دولت سوم روحانی & جلیلی، ادامه دهنده را شهید جمهور انتخاب با شما‌%
    • رضا IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 1
      جلیلی
  • پایدار IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اگر بعد از ریاستشون بر امور خارجه این افراد را برای ندانم کاریهاشون باز خواست میشدن الان دم در نمی آوردن و دوباره سعی برای بدست آوردن پست و مقامی به میدان بر میگشتن
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 2
    متاسفانه فواد ایزدی در مقابل ظریف کیش مات شد
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 0
    برجام خسارت محض بود‌.مذاکره بد نیست اما مذاکره ذلیلانه و منفعالانه که منافع کشور و دستاوردهای اون مثل صنعت هسته ای و فضایی رو به باد داده و در عوض فقر و تحریم ۱۰ ها برابر شود بد هست.مذاکره باید از روی قدرت باشد.دیپلماسی رو باید از دولت رییسی آموخت که در زمان مرگ ایشون شاهد حضور سران خیلی از کشور ها در مراسم بود حتی برخی برای اولین بار در قرن اخیر.دیپلماسی ای که باعث شد در هند و پاکستان و ....عزای عمومی اعلام کنند.دیپلماسی ای که اسراییل رو به انزوا کشاند و خاکش رو مورد اصابت موشک قرار داد اونم وقتی در دولت غرب گرای روحانی حتی از شعار نوشتن روی موشک هراسان بودن.جریان غرب گرا در ایران تقریبا به بن بست رسیده و فاقد ایده هست تنها ایده اونها مذاکرات ذلت بار و ترکمنجای گونه برای هضم شدن در نظام تک قطبی و مستعمرگی غربه.حالا میخاد دولت پزشکیان باشه یا هر دولت دیگه ای.دولت پزشکیان دولت سوم روحانی خواهد بود بعد از این تحولات در جهان به خصوص جنگ اوکراین و فلسطین روی کار آمدن یک دولت غرب گرا در ایران یک تنفس مصنوعی قوی به اسراییل و بازگشتی فاجعه بار به عقب برای ایران و تمدنش خواهد بود.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    ایشون متوجه هست ما عصو بریکس و شانگهای هستیم ولی عصو ناتو نیستیم ...
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    به ایشون میگن تانک
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 0
    اگر آقای پزشکیان رئیس جمهور ایران بشوند ، ما با این سیاه‌نمایی ک ایشان می‌کنند که : گاز نداریم،اقتصادمان داعان است ، متخصصین دارند میروند، آینده ای نداریم؛ احتیاج به بی بی سی نداریم ؛ خود ایشان دارند؛ جور همه را می‌کشند.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    3 0
    فتنه گر. مرگ و ننگ بر تو و خاتمی باد
  • سیامک IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 0
    در عدم صداقت محمد جواد ظریف، همین بس که نمودارهای فوق را نشان میدهد ولی نمی‌گوید که تاریخ دو تا از این نمودارها تا اول دولت شهید رییسی است و نمودار دیگر (تورم) هم تا یک سال پیش است. یعنی فروش نفت و رشد اقتصادی را در دو حالت تحریم و عدم تحریم می‌آورد آن هم در بازه زمانیِ قبل از ریاست جمهوری شهید رییسی! نمودار تورم را هم می آورد ولی تا یک سال قبل. خب دکتر ظریف، اگر راست میگویی تا همین تاریخ نمودار را ادامه می‌دادی تا واقعیت کشف شود مشخص گردد که در صورت مقاومت و تکیه بر تولید داخل، هم فروش نفت افزایش چشمگیر داشت هم تورم کنترل شد و هم رشد اقتصادی، مثبت شد آنهم بدون رفع یک تحریم.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 1
    اهل سقیفه پیداشون شد بوی کباب به دماغشان خورده پرررررررویی نجومی
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 1
    پزشکیان پرته...حرفهای عوام وکلی ورای جمع کن
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 1
    بدویید بیایین خزانه رو جناب رئیسی پر کرده بخور بخور رو شروع کنید
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 1
    رای ما فقط دکتر جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس