باقری: غزه مهمترین سرفصل بیانیه اجلاس وزیران امور خارجه مجمع گفت‌ وگوهای همکاری آسیا است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: در بیانیه اجلاس وزیران امور خارجه مجمع گفت‌ وگوهای همکاری تحولات منطقه ای، جهانی و چالش های موجود و نیز دیدگاه‌های اعضا دیده شده است.

به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳ در نشست خبری مشترک با بورنچای دانویواتانا دبیرکل مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا که پس از برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه این مجمع با حضور ۴۱ هیات خارجی در تهران، برگزار شد، تصریح کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در آستانه بزرگترین رویداد سال جاری یعنی انتخابات ریاست جمهوری است، نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از ۴۱ کشور جهان در تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: وزرا و دبیران کل سازمان‌های بین‌المللی از فرصت نشست تهران استفاده و چارچوب‌هایی را برای همکاری نهایی کردند. امروز وزرا اسنادی را برای همکاری با یکدیگر داشتند و خروجی امروز بیانیه پایانی است که چشم انداز این مجمع را برای یکسال دیگر تنظیم کرده است.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: دو سند یکی مقررات ناظر بر فعالیت دبیرخانه مجمع و دیگری آیین نامه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا نیز امروز به تصویب رسید.

باقری افزود: در خصوص تحولات منطقه ای و جهانی و چالش های موجود دیدگاه های کشورهای عضو در بیانیه دیده شده است. مهمترین سرفصل این بیانیه موضوع همراهی و همدلی اعضای مجمع با مردم غزه است که در شرایط بسیاری سختی قرار دارند. اعضا نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کردند و خواستار توقف سریع جنگ غزه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس