اسلامی

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات صبح امروز در برنامه تلویزیونی گفت: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بازۀ زمانی برای انصراف نامزد پیش‌بینی نشده است.

به گزارش مشرق، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت و گویی اظهار داشت: از ساعت ۸ امروز - پنجشبه هفتم تیر - مهلت تبلیغات نامزدها و طرفداران آنها به پایان رسید و هرگونه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی، گروه های سیاسی، طرفداران و مردم ممنوع است.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از روز ۲۰ خرداد پس از بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان و اعلام اسامی از سوی وزارت کشور آغاز شده بود، اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، هرگونه تبلیغات در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات ممنوع است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآورشد: تمهیدات و مقدمات لازم اندیشیده شده است و آمادگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور را داریم.

اسلامی به تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شامل ۲۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار و ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت در سراسر کشور آماده رای گیری هستند.

وی افزود: در ۱۰۰ کشور نیز بیش از ۳۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در روز هشتم تیرماه آماده شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این که از هشت صبح روز جمعه به وقت محلی انتخابات برگزار می شود، تاکید کرد: مدت زمان اخذ رای ۱۰ ساعت است و بعد از آن با نظر وزیر کشور قابل تمدید است.

اسلامی با بیان این که رای دهندگان با شناسنامه و یا با کارت ملی می توانند برای اخذ رای مراجعه کنند، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ضرب مهر برداشته شده است.

وی با بیان این که احراز با شناسنامه و یا با کارت ملی صورت می گیرد، گفت: متولدین ۸ تیر ۱۳۸۵ به قبل می توانند رای بدهند به شرطی که قبلا رای نداده باشند.

اسلامی افزود: هر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می تواند یک نفر نماینده تعیین کند و در وزارت کشور مستقر شود و اگر شکایتی از سوی نماینده نامزد اعلام شود رسیدگی می کنیم و این روند تا پایان شمارش آرا ادامه پیدا می کند.

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری محدودیت زمانی برای انصراف نداریم اما نامزدی که قصد انصراف از رقابت های انتخاباتی دارد، امروز اعلام کند.

«سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    2 3
    آقای جلیلی سیاسی ، غیرت نداشتی و از هسته ای و کشور دفاع نکردی و باعث هشت سال نکبت بنفش شدی . کنار بکش تا کارآمدهای اقتصادی، کاری کنند. مردم سستی و ناتوانی را فراموش نمی کنند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 1
    آقای زاکانی به حرف خود عمل کرده و اجازه ندادی مردم رافریب بدهند دارودسته نیویورکی پزشکیان . خداقوت مرد بزرگ ان شاء الله مردم هم اجازه ندهند
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      منظورت؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 0
    تک دور برنده بشیم چون اگر نشیم دور دوم حتما موج خواهد بود این موج با جلیلی دور دوم افتصاح تره اگر قالیباف بیاد بیرون همین الانم یک عده ممکنه وارد انتخابات بشند برای رای نیاوردن جلیلی خوب الان باید چه کرد من نمی دونم تنها میدونم فردی به اسم جلیلی و اطرافیانش خیلی انسان بی مسیولیتی هستند ولی باید تک دور برنده بشیم و اگر جلیلی بره دور بعد و در دور دوم بخواهد مبارزه کنه نابودی جمهوری اسلامی ایران هست نه فقط باختن خودش ... پس اقای قالیبدف با تمام ریسکش اگر نمیاد بیرون شما بیا خواهش میکنم ترو خدا رفتن با جلیلی به دور دوم و پروپاگاندایی که علیه ارمانهای انقلاب درست میشه فصاحت خواهد بود فقط پروپاگانداش همین باید هر چی میشه حتی برنده شدن پزشکیان همین دور باشه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 0
    پزشکیان ، جهانگیری اصلاحات چرا به نفع کسی کشید کنار، چرا با دین بازی می کنید . هزینه حکومت برای اگاهی سیاسی است و به خواست مردم. بی اخلاقی تا کی خود برتر بینی تا کی، تزویر تا کی
  • ارمان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 1
    هیچ کسی را رای‌ ندهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس