پادوهای اجاره‌ای علیه شهروندان ایرانی؛ رسانه‌های فارسی‌زبان مامور توجیه خشونت علیه رای‌دهندگان در خارج از کشور

شبه‌رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور دست به توجیه خشونت اراذل و اوباشی زدند که در مسیر شرکت رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری مانع تراشی کردند.

به گزارش مشرق، چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه، هشتم تیر در ایران و شماری از کشورهای میزبان شهروندان ایرانی برگزار شد؛ گذشته از اقدام ناقض حقوق بشری کانادا در محروم کردن ایرانیان مقیم این کشور از شرکت در رای‌گیری، شهروندان ایرانی تقریبا در همه نقاط دنیا موفق شدند در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

البته برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در دیگر کشورها همان‌طور که ویدیوها و تصاویر مختلف بازنشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند، در مواردی برای شهروندان ایرانی با آزارواذیت، تعرض و خشونت‌های پادوهای گروه‌های معاند همراه شد؛ افراد یادشده که مدعی حمایت از حقوق مردم ایران بودند، با هتاکی، توهین‌های رکیک کلامی و حتی ضرب‌وشتم رای‌دهندگان ایرانی به‌ویژه زنان، آن‌ها را مورد آزارواذیت قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین عمدتا مستقر در انگلیس، که در سال‌های اخیر نشان داده‌اند برای دست یافتن به اهداف دیکته شده از سوی کارفرمایان خود، هیچ خط قرمزی نمی‌شناسند و در هیچ چارچوبی نمی‌گنجند و عملکردشان اکنون حتی ضرب‌المثل یک بام‌ودو هوا را نیز تغییر و ارتقا داده و به‌صورت یک بام‌وچند هوا درآورده است، در هیئت مدافعان این ناقضان حقوق بشر و هتاکان به شهروندان ایرانی وارد عمل شدند.

چارچوب کاری رسانه‌های یادشده نه چارچوب‌های حرفه‌ای، مدون و شناخته شده، بلکه اصول خلق الساعه‌ای هستند که براساس خواست کارفرمایان معاند ایران تعریف و تکلیف می‌شوند؛ نگاهی به کارنامه این رسانه‌ها آشکار می‌کند که هر اقدام، موضع‌گیری، حرکت و جریان معاند ایران برای این رسانه‌ها اهمیت داشته و زیر چتر حمایتی و توجیهی آن‌ها قرار می‌گیرد؛ آن‌ها در این مسیر به دلیل حمایت گسترده میزبانان غربی خود حتی ابایی از حمایت از تروریسم و گروهک‌ها و سازمان‌های تروریستی ندارند و خود را به بهای تداوم دشمنی با ایران به تریبون تروریست‌های تفنگ به دست، بدون تفنگ و مجازی تبدیل می‌کنند.

حمله و تعرض به رای‌دهندگان ایرانی در کشورهای غربی در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که براساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی محکوم است، از سوی رسانه‌های فارسی‌زبانی چون بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال مورد حمایت قرار گرفته است.

این شبه‌رسانه‌ها تلاش کردند از طریق تخفیف و تقلیل این جریان آشکارا ناقض حقوق بشر، خشونت اعمال شده از سوی آن‌ها را توجیه کرده و حتی به‌عنوان یک اقدام طبیعی بزک کرده و به خورد مخاطبان بدهند.

بی‌بی‌سی فارسی که برای توجیه رفتار خشونت‌آمیز معاندان در حمله به رای‌دهندگان سنگ تمام گذاشت، اعتراف کرد که آنچه کارزار ایجاد شرمساری برای رای‌دهندگان ایرانی خوانده می‌شد، با شکست مواجه شد.

خوش‌رقصی و خوش‌خدمتی این رسانه‌ها برای دشمنان ایران کار را به جایی رسانده که اکنون همه افراد، جریان‌ها و کشورهای دارای کارنامه عناد و غرض‌ورزی علیه ایران، خود را ملزم به دفاع از آن‌ها می‌دانند و اخبار ادعایی درباره تهدید قلم به مزدهای این رسانه‌ها از سوی ایران را با آب‌وتاب در مجامع و محافل بین‌المللی مطرح و درباره آن ابراز نگرانی می‌کنند.

کشورهای غربی که هنوز به ابزار رسانه‌های فارسی‌زبان برای پیشبرد رویکرد خصمانه خود علیه ایران جهت دست یافتن به اهداف نامشروع خود نیاز دارند، با تخصیص جوایز خاص به آن‌ها تلاش می‌کنند عمله‌های قلم به دست خود را در صدر امپراتوری دروغ‌سازی و دروغ‌پراکنی حفظ کنند.

به‌عنوان مثال، اینترنشنال در مه ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) به دلیل آنچه انتشار گزارش جسورانه درباره نقض حقوق بشر از سوی ایران خوانده شد، جایزه شجاعت اجلاس ژنو ۲۰۲۴ را دریافت کرد!

شبه‌رسانه‌های فارسی زبان از جمله بی‌بی‌سی و اینترنشنال در این مسیر از حمایت‌های مقام‌های آمریکایی به‌صورت خاص برخوردار هستند.

میشل تیلور، سفیر آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز به‌تازگی در نشست این شورا مدعی شد که همانند پنج گزارشگر ویژه سازمان ملل نگران آنچه اقدام‌های ایران علیه رسانه‌ها به‌ویژه اینترنشنال خواند، است.

تیلور نماینده کشوری است که همدستی‌اش با رژیم صهیونیستی در قتل‌عام و نسل‌کشی در غزه مستند شده و در موضوع ترور هدفمند خبرنگاران غزه کوچک‌ترین موضع‌گیری انسانی را اتخاذ نکرده است.

با وجود اقدام‌های یادشده از سوی معاندان و نقشه‌های رسانه‌های فارسی‌زبان در توجیه خشونت علیه رای‌هندگان ایرانی در کشورهای اروپایی و آمریکا با اقدام‌های سنجیده و قانونی ایران این موارد در حال نقش بر آب شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    13 0
    حیران عنترنسناس !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • پریسا متفکر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      0 0
      به عشق پروردگار عالم به سعید جلیلی رأی دادم خدایا این عمل صالح را از من قبول فرما
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    7 0
    و همانا دشمنان شما را از احمقها قرار دادیم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    9 0
    پزشکیان نمی تونه رییس جمهور بشه خیلی پرته و اطرافش پر از ادهای صد امنیتی و فاسده و دروعگویه خودشم دروع میگه ...
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    3 0
    از حیوانی که از سلاخی در روز روشن در غزه حمایت میکنه انتظار رفتار انسانی با دیگران داشتن اشتباهه ، جالبه که گزارشها داره نشون میده نه تنها نتانیاهو علاقه ای به شناختن این شبکه های فارسی زبان نشون نمیده بلکه در مصاحبه ها حتی اینارو محل نمیکنه! فقط اینا خودشونو بخاطر بودجه زنده نگهداشتن شبکه و حفظ جیره اشون دائما خودشونو توی لجن میزنن و در میارن
  • DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    5 1
    به کوری چشم همه این رسانه های معاند خائن و ضد بشری پلید شیطان صفت، با اون اراذل و اوباش خیابانی شون ! رای اولم رو 8 تیر به آقای قالیباف دادم ، فردا رای ام رو به آقای جلیلی میدم تا دق کنن و بمیریند! این احمق ها نمی تونن با خشونت و این کثافت کاری هاشون مانع رای دادن ما به رئیس جمهور اینده ایران برای پیشرفت کشورمون بشن ، البته این کثافت کاری هاشون دفعه اول نیست. این خشونت ها رو درسالهای گذشته نیز در انتخابات ریاست جمهوری انجام دادند. زنده باد ایران عزیز ما.
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      2 0
      رای ما جلیلی
  • ادرین DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    هرچی تبلیغ کنن به رای ندادن به نفع انقلاب و اسلامه.. منافق ها کمتر میان پای صندوق، یه انقلابی بیاد سر کار. هیچ وقت از منافق های خیر ندیدیم و نخواهیم دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس