نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات بی اساس آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درباره وضعیت یمن واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درباره وضعیت یمن واکنش نشان داد.

وی در این نامه با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر این اتهامات بی‌اساس را قاطعانه و قویا رد می‌کند، طرح چنین اتهاماتی را صرفاً به‌عنوان بخشی از دستورکار سیاسی آمریکا خواند که هدف از آن، لاپوشانی و مشروعیت‌بخشی به اقدامات تجاوزکارانه فعلب این کشور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.

در این نامه عنوان شده است: اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که آمریکا در پی اعمال فشار بر کارشناسان سازمان ملل است تا استقلال آن‌ها را به خطر بیندازد. این رویکرد مخرب آمریکا موجب شده اعتبار شورای امنیت و گزارش‌های کارشناسان سازمان ملل که باید بی‌طرف و غیرسیاسی باشند، تضعیف شود.

ایروانی در این نامه بیان کرده است: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های متعدد، از جمله در نامه مورخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴، به وضوح اعلام کرده که در فعالیت‌هایی که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت باشد، دخیل نبوده است.

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه مذکور سیاست ایران در قبال بحران یمن را شفاف و ثابت خوانده و یادآور شده است: ایران از حل صلح‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تأکید دارد.

ایروانی در این نامه عنوان کرده است: واقعیت این است که آمریکا و شرکایش با ارتکاب اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، مسئول نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت هستند.

وی در پایان تصریح کرده است: آمریکا نمی‌تواند با متهم کردن دیگر کشورهای دارای حاکمیت مستقل، مسئولیت خود را در قبال چنین نقض‌های فاحشی انکار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 2
    خخخ شورای امنیت شده دلغک خونه ، مشخصه کدوم حکومت سلاح میده
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 4
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 4
    باید بی محلش کنیم وجواب تلفتن کشورهای غربی را نداد هروقت هم علیه مان چیزی گفتن با موشک اسرائیل بزنیم با گروهای مقاومت تها راه حلش اینه
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    تا زمانی که اقتصاد ضعیف داشته باشیم همین است. توهم بیمار گونه حل مشکل عدم اقتدار با داشتن بمب اتم هم چاره ساز نیست. بی خود نیست کارت بازی چین و روسیه شدیم.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    قراره دوباره طریف را بفرستید تا برند به سمت اینکه با عراقچی هر کار می خواهند بکنند و گزارش هم ندهند ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس